سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت

تخت جمشید

تخت جمشید مجموعه ای از کاخ های بسیار باشکوهی است که ساخت آنها در سال 518 قبل از میلاد به دستور داریوش اول آغاز شد و اتمام آن 150 سال به طور انجامید. بر اساس خشت نوشته های کشف شده در تخت جمشید در ساخت این بنای باشکوه معماران، هنرمندان، استادکاران، کارگران، زنان و مردان بی شماری شرکت داشتند که علاوه بر دریافت حقوق از مزایای بیمه کارگری نیز استفاده می کردند.

آثار گردشگری بی نظیر ایران که ثبت جهانی شده اند

آثار گردشگری بی نظیر ایران که ثبت جهانی شده اند

سازه های آبی شوشتر

سازه های آبی شوشتر در دوران ساسانیان، جهت بهره گیری از نیروی آب به عنوان محرک آسیاب های صنعتی ساخته شده است. در این مجموعه بزرگ، ساختمان آسیاب ها، آبشارها، کانال ها و تونل های عظیم هدایت آب و سیکا که محلی جهت استراحت و تفریح است قابل توجه و جالب هستند. در سفرنامه مادام ژان دیولافوا باستان شناس نامدار فرانسوی از این محوطه به عنوان بزرگ ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است.

 

 

 زیگورات چغازنبیل

 

زیگورات چغازنبیل نیایشگاهی باستانی است که در زمان عیلامی ها یعنی در حدود 1250 پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. چغازنبیل بخش به جا مانده از شهر دوراونتش است و با آجرهای کتیبه دار به خط عیلامی به صورت یک هرم ساخته شده است. چغازنبیل در هنگام ساخت پنج طبقه به ارتفاع 52 متر بوده که امروزه از آن دو نیم طبقه با 25 متر ارتفاع باقی مانده است. روی یکی از خشت های این مجموعه جای پای کودکی وجود دارد که دیدن آن جالب است.

کلیساهای آذربایجان

کلیساهای آذربایجان عبارتند از: قره کلیسا، کلیسای سنت استپانوس، کلیسای مریم مقدس دره شام، کلیسای چوپان و کلیسای زور زور.

قره کلیسا یا کلیسای سنت تاتائوس، یکی از زیباترین و مشهورترین کلیساهای موجود در منطقه آذربایجان است. کلیسای مریم مقدس تا دوره صفویه فعال بوده و از مصالح سنگی ساخته شده است. کلیسای سنت استپانوس در 16 کیلومتری غرب جلفا قرار دارد و نام آن گرفته شده از نام استپانوس، شهید اول راه مسیحیت است. نمازخانه چوپان یا ناخیرچی دارای پلان صلیبی شکل محاط در مستطیل و یک گنبد مرکزی است. کلیسای زور زور بین سال های 1315 یا 1314 میلادی توسط «ذکریا» اسقف اعظم کلیسای تانائوس مقدس ساخته شد.

 

 پاسارگاد

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه ای از سازه های باستانی بر جای مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته است.

این مجموعه دربرگیرنده ساختمان هایی چون آرامگاه کوروش بزرگ، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، استحکامات دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس و تنگه بلاغی است.

گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه مقبره آلجایتو است که در 1302 تا 1312 در شهر سلطانیه (پایتخت ایلخانیان) ساخته شد و از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی به شمار می رود. این بنا بزرگ ترین گنبد خشتی جهان و قدیمی ترین گنبد دوپوش موجود در ایران است. رنگ گنبد آبی است. روی این اضلاع گنبد بلندی قرار گرفته که ارتفاع آن را 120 گز نوشته اند. متاسفانه بیش از نیم قرن است که روی گنبد این مقبره داربست نصب شده و هنوز این داربست ها خارج نشده اند.

مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی

مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی مربوط به دوره صفوی است و در اردبیل، خیابان شیخ صفی – میدان عالی قاپو واقع شده و این اثر در تاریخ 15 دی 1310 با شماره ثبت 64 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شیخ صفی الدین اردبیلی جد سلاطین صفوی است و شاه اسماعیل اول و گروهی از قربانیان جنگ های شیروان و چالدران در جوار مرقد او دفن هستند. این بنا در سال 735 هجری قمری توسط شیخ صدرالدین موسی فرزند شیخ صفی بنا شد.

گنبد قابوس

گنبد قابوس بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است که در شهر گنبد کاووس، شمال ایران در استان گلستان قرار دارد. سبک معماری بنا شیوه رازی است. این بنا بلندترین بناهای آجری جهان به شمار می آید و برفراز تپه ای خاکی که قریب 15 متر از سطح زمین بلندتر است قرار دارد. این بنا در سال 397 هجری قمری (برابر با 375 هجری خورشیدی) و در زمان سلطنت شمس المعالی قابوس بن وشمگیر و در شهر جرجان که پایتخت پادشاهان آن دیار بوده، بنا شده است.

ارگ بم و چشم انداز فرهنگی آن

ارگ بم بزرگ ترین سازه خشتی در جهان است که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد. سده پنج پیش از میلاد ساخته شده و تا سال 1850 پس از میلاد نیز همچنان مورد استفاده بود و به طور قطع مشخص نیست چرا پس از آن دیگر مورد استفاده قرار نگرفت.

کل بنا یک دژ بزرگ است که در قلب آن، ارگ واقع شده اما به دلیل ظاهر پر ابهت ارگ که پر ارتفاع ترین قسمت مجموعه نیز به شمار می آمد، کل بنای دژ به عنوان ارگ بم نامیده می شود

کلیسای ارمنی — شمال غرب ایران

nature iran tafrih4all  معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی
 
کلبه در شمال ایران

 nature iran tafrih4all 2 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

ایذه — جنوب غربی ایران

 nature iran tafrih4all 3 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

پلی درگیلان — در شمال ایران

 nature iran tafrih4all 4 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

کاخ ارم — شیراز

 nature iran tafrih4all 5 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

دریاچه ارومیه — شمال غرب ایران

 
nature iran tafrih4all 6 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

nature iran tafrih4all 7 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

شب زمستانی در اصفهان

 nature iran tafrih4all 8 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

کاخ مرمر — تهران

nature iran tafrih4all 9 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی 

کلیسای وانک — اصفهان ، ایران

nature iran tafrih4all 10 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی 

موزه هنرهای زیبا — تهران ، ایران

 nature iran tafrih4all 11 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

باغ شاهزاده – ماهان — کرمان

 nature iran tafrih4all 12 معرفی مکانهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

خانه آقازاده ابرکوه یکی از زیباترین خانه های تاریخی کشور است و بادگیر آن نیز بر زیبایی این بنای تاریخی افزوده است

یکی از نمادهای این خانه ها در مناطق کویری، وجود بادگیرهایی است که باعث تلطیف هوا در تابستان گرم و خشک کویر می شود.

تصویر بادگیر ابرکوه زینت بخش بسیاری از کالاهای صادراتی کشور است

مکــان هــای دیــدنــی یــزد – جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

 

برای شهرهای کویری همچون یزد ارزش آب بیش از هر جای دیگر احساس می شود. در این شهر بیش از 75 آب انبار وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها آب انبار شش بادگیر است. این آب انبار دارای شش بادگیر می باشد و 180 سال پیش در دوره قاجاره ساخته شده است. از ویژگیهای مهم این اثر تاریخی دو دهانه بودن این آب انبار است. این آب انبار دارای تزئینات مقرنس کاری بوده و دارای 55 پله ورودی در قسمت جنوبی است.

  باغ دولت آباد  

باغ دولت آباد

  باغ دولت آباد

باغ دولت آباد یکی از باغهای معروف ایرانی است که در زمان محمد تقی خان (دوره زندیه) طراحی و ساخته شده. این باغ از قناتی به همین نام مشروب می شود و جریان آب در باغ، استخوان بندی طراحی آنرا تشکیل می دهد. جالبترین بنای مجموعه را عمارت هشتی و بادگیر تشکیل می دهد که تلفیق جریان آب و هوا به زیباترین شکل صورت گرفته است. بادگیر باغ دولت آباد با 33 متر بلندی از سطح زمین شاهکار مهندسی و نشانه نبوغ معماران یزدی است.

  مجموعه حمام و بازار خان

  مجموعه حمام و بازار خان

مجموعه حمام و بازار خان

 

قدمت حمام خان یا “گرمخانه نور” به سال 1212 ه. ق. برمیگردد که در تاریخ 1242 ه. ق. مورد تجدید بنا و تزئینات قرار گرفته است. تزئینات حمام خان بسیار ساده بوده بطوریکه مهمترین تزئین آن نقاشیهای بخش شاه نشین می باشد. مساحت حمام 1170 متر مربع و زیر بنای آن 900 متر مربع می باشد. ساخت بازار خان به زمان ناصرالدین شاه قاجار بر میگردد. ساختار متفاوت موجود در آن حکایت از ساخت تدریجی این بازار دارد.

  آتشکده زرتشتیان  

آتشکده زرتشتیان در خیابان آیت الله کاشانی واقع گردیده و شامل ساختمان و باغ زیبایی است که در قرن اخیر ساخته شده است. در این محل آتش مقدس که برای زرتشتیان محترم می باشد نگهداری و از آن مراقبت می شود. ساختمان اصلی در وسط حیاط قرار دارد و آنرا درختانی همیشه سبز احاطه کرده اند. حوضی مدور و بزرگ در محور ورودی بنا به آن زیبایی خاصی بخشیده است.

  دخمه زرتشتیان  

دخمه زرتشتیان در انتهای جنوبی شهر یزد در حوالی منطقه صفائیه در بالای تپه ای نسبتا مرتفع قرار دارد. در این محل دو دخمه وجود دارد که یکی قدیمی تر بنام هانجکی هاتریا (زرتشتی هندی الاصل) و دیگری که جدیدتر می باشد به نام گلستان معروف است. در وسط این دو دخمه چاله ای سنگی وجود دارد که زرتشتیان مردگان خود را در آن قرار می داده اند. دخمه گلستان دارای قطر 25 متر و ارتفاع دیوار از سطح تپه 6 متر است و دخمه هانجکی دارای قطر 15 متر می باشد.

  مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر یا مدرسه ضیائیه)  

  مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر یا مدرسه ضیائیه)

مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر یا مدرسه ضیائیه)

این ساختمان مشهور به زندان اسکندر می باشد و متعلق به قرن 631 ه. ق. بوده و بانی آن شرف الدین علی رضی است. این مدرسه در محله فهادان و در مجاورت بقعه دوازده امام قرار دارد. در حیاط این مدرسه چاهی با قطر حدود 2 متر وجود دارد که به فضایی سرداب مانند با عمق حدود 5 متر منتهی می شود. کف سرداب حوضی قدیمی وجود دارد که از جمله آثار به جای مانده از بنای اولیه ساختمان است.

  خانه لاریها  

  خانه لاریها

خانه لاریها

این خانه در سال 1286 ه. ق. ساخته شده و مالک آن حاج محمد ابراهیم لاری بوده است. از این مکان سابقا به عنوان خانقاه نعمت اللهی استفاده می شده است. مساحت آن حدود 1700 متر و زیر بنائی معادل 1200 متر مربع را داراست. درها، پنجره ها، ارسی ها و اتاقهای آئینه کاری و نقاشی شده آن یکی از نمونه های زیبا و عالی خانه های اعیانی قرن سیزدهم است.

  خانه ملک التجار  

  خانه ملک التجار

خانه ملک التجار

این خانه نمونه در حدود یکصد و بیست سال قبل در یکی از بازارهای مهم شهر ساخته شده و متعلق به ملک التجار بوده است. مدخل خانه به اسلوب روزگار خود دارای کوچه ای دراز و باریک و با دیوارهای بسیار بلند است. نقاشی اتاقهای این خانه، کار یک نقاش شیرازی است که از حیث اسلوب کاملا با نقاشی های عمارت نارنجستان شیراز همسان است. این خانه در حال حاضر تبدیل به مهمانسرای سنتی به نام مهمانسرای سنتی ملک التجار (هتل سنتی ملک التجار) شده است.

  بقعه دوازده امام  

  بقعه دوازده امام

بقعه دوازده امام

این بقعه مشتمل بر دوازده گنبد منفرد در سال 429 ه. ق. به دستور ابو سعید و ابو یعقوب از امرای علاء الدوله فرامرز ساخته شد. در این بقعه کتیبه ای به خط کوفی بالای سردر که در حاشیه ای از نقوش گُل و بوته قرار دارد و سنگ قبر فخرالدین اسفنجردی از مشایخ بزرگ قرن هشتم که در محراب نصب است توجه بینندگان را به خود جلب می کند.

  بقعه سید رکن الدین  

  بقعه سید رکن الدین

بقعه سید رکن الدین

این بنا در سال 725 ه. ق. بنا نهاده شده و محل دفن سید رکن الدین محمد قاضی می باشد. این بنا دارای گنبد، گچ بری های خطوط اسلیمی داخل ایوان بلند و مقرنس های چهار گوشه بنا و محراب بلند می باشد. در داخل بقعه آثار تزئینات آجر کاری و خطوط کوفی و نستعلیق بر دیوارها و حتی در قسمت سقف که با آب رنگ نقاشی شده است به چشم می خورد.

  مسجد ریگ  

  مسجد ریگ

مسجد ریگ

این مسجد که کاروانسرایی مخروبه بوده، توسط امیر معین الدین اشرف بنا گردید. منار گلی مزین به کاشی با خطوط و نقوش هندسی، قفسه ای چوبی در بالای منار، کتیبه خط ثلث بر کاشی معرق در سه طرف سردر، در کنده کاری دو لنگه ای، کاشی های شش ضلعی فیروزه ای و آبی با حاشیه های سیاه و سفید مرسوم قرن نهم هجری در بدنه محراب و طاق نمای محراب با گچ کاری مقرنس از ویژگی های مهم این مسجد به شمار می رود.

  مجموعه امیر چخماق  

  مجموعه امیر چخماق

مجموعه امیر چخماق

امیر جلال الدین چخماق از سرداران و امرا شاهرخ تیموری و حاکم یزد با همکاری همسر خود فاطمه خاتون در جهت آبادانی یزد مجموعه ای شامل تکیه، میدان، حمام، کاروانسراها، خانقاه، قنادخانه، چاه آب سرد و از همه مهمتر مسجد امیر چخماق را بنیان نهاده است. سنگ نصب شده در کریاس مسجد به طرف میدان، شبکه های ظریف از کاشی های معرق دور خارجی گنبد، محراب صفه اصلی با تاقنمای مقرنس کاری و… این مسجد را از نظر مرتبه زیبایی بعد از مسجد جامع قرار داده است.

  مسجد جامع کبیر یزد  

  مسجد جامع کبیر یزد

مسجد جامع کبیر یزد

مسجد جامع یزد یکی از با ارزشترین میراث های تاریخی هنری و گنجینه ای از معماری اسلامی موجود در شهر یزد است. بانی ساختمان اصلی مسجد را علاءالدوله گرشاسب آل بویه در قرن ششم هجری قمری می دانند، ولی مسجد کنونی مربوط به آل مظفر و تیموریان قرن هشتم و نهم هجری است. از امتیازات هنری و معماری این مسجد می توان قدرت و استواری کاشیکاری های نفیس و جالب و سردر بلند آن اشاره کرد.


نوشته شده در جمعه 92/1/16ساعت 10:4 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |

حتما برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی اس ام اس شما به صورت ناشناس ارسال شود . در این هنگام چه می کنید ؟
خیلی ها از سرویسهای سایتهای دیگر استفاده می کنند که اشکال این کار اینه که اولا معمولا می بایست این کار را از طریق اینترنت انجام دهید و ثانیا هزینه ارسال هر پیام کوتاه در این روش بسیار گرانتر از هزینه ارسال با موبایل است .
اما امروز ما ترفندی را به شما معرفی خواهیم کرد که این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید با استفاده از موبایل خود پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید.
این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد. یشنهاد میکنیم این ترفند را حداقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.

 

ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و … .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.

اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.
حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و یک ایمیل دلخواه را وارد نمایید. (مثلا :
test@mobilemarketcenter.com
) در پایان پیام را ارسال کنید.

اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد


نوشته شده در جمعه 91/12/18ساعت 1:43 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

 

 

 

امروزه SMS های تبلیغاتی که تعدادشان هم کم نیست جزو دردسرهای زندگی روزمره مان شده است، حتما برایتان پیش آمده که وقت و بی وقت، یا نصف شب پیامک تبلیغاتی برای شما ارسال شده که باعث برهم زدن خواب شما یا عزیزان تان شده است.

خوشبختانه امکانی وجود دارد که می شود جلوی این تبلیغات SMS ایی را گرفت می پرسید چگونه؟!

خوب اگر تمایل دارید تا روند ارسال پیامک های تبلیغاتی را متوقف کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با سامانه 09990 تماس بگیرید.
  2. بلافاصله بعد از شندین صدای اپراتور تلفن کلید صفر، مربع (#0) را بزنید.
  3. بعد از شنیدن صدای بوق، بصورت شفاهی به ترتیب این موارد را اعلام کنید: درخواست (تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارم)، شماره تلفن همراه، شماره پرونده سیم کارت
  4. صبر کنید تا پیغام شما پخش شود.
  5. در صورت اعلام کد پیگیری، آنرا یادداشت کنید.

البته روش های دیگری جهت جلوگیری از دریافت اس.ام.اس های تبلیغاتی وجود دارد که یکی از این روش ها، نصب برنامه های فیلترینگ SMS بروی گوشی موبایل است.

در موبایل بازهای حرفه ای ، دو اصطلاح "تک زدن" و "تک گرفتن" وجود دارد. تک زدن رونق زیادی دارد اما تک گرفتن یک هنر هست که هر کسی از داشتن آن عاجز است! به زبان ساده تر ، شما نیز احتمالأ تاکنون با مزاحم هایی برخورد داشته اید که گاه و بی گاه با زدن تک زنگ آسایش را از شما سلب میکنند. یا شاید دوست داشته باشید هنگامی که شخصی با شما تماس میگیرد ، زودتر از آنکه گوشی شما زنگ بخورد و شماره فرد روی گوشی تان ظاهر شود ، به تماس وی پی ببرید. با ترفندی ساده میتوانید 1 الی 2 ثانیه قبل از زنگ خوردن گوشی تان متوجه شوید که هم اکنون گوشی تان زنگ میخورد و یا SMS دریافت خواهید کرد!

ابتدا لازم به ذکر است این ترفند بر روی سیم کارتهای دارای سرویس GPRS عمل میکند. قابل اجراست.
همچنین برای انجام این ترفند شما نیازمند گوشی با سیستم عامل سیمبین هستید.

برای اینکار:
از منوی اصلی به مسیر زیر بروید:
Settings > Connection > GPRS
سپس مطمئن شوید گزینه GPRS Connection بر روی When Available تنظیم شده باشد.

در این صورت شما در زیر قسمت نمایشگر میزان آنتن ، لوگوی کوچکی به شکل حرف G خواهید داشت (در بعضی گوشی ها حرف E و یک مثلث برعکس).
با فعال بودن این گزینه ، شما از اینترنت استفاده نخواهید کرد ، تنها سرویس GPRS شما فعال است و طبعأ هزینه ای هم نخواهد داشت.
اما اکنون در صورتی که فردی با شما تماس بگیرد ، چند ثانیه قبل از زنگ خوردن گوشی و همچنین دریافت SMS ، روی علامت G یک خط کشیده میشود. (در اصل در فاصله بین فشردن دکمه سبز توسط فرستنده و زنگ خوردن در گوشی گیرنده).
به همین سادگی شما زودتر از زنگ خوردن گوشی میتوانید دریابید که به زودی تماس یا پیامکی خواهید داشت.

پیامک های تبلیغاتی را متوقف کنید

امروزه SMS های تبلیغاتی که تعدادشان هم کم نیست جزو دردسرهای زندگی روزمره مان شده است، حتما برایتان پیش آمده که وقت و بی وقت، یا نصف شب پیامک تبلیغاتی برای شما ارسال شده که باعث برهم زدن خواب شما یا عزیزان تان شده است.

خوشبختانه امکانی وجود دارد که می شود جلوی این تبلیغات SMS ایی را گرفت می پرسید چگونه؟!

خوب اگر تمایل دارید تا روند ارسال پیامک های تبلیغاتی را متوقف کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با سامانه 09990 تماس بگیرید.
  2. بلافاصله بعد از شندین صدای اپراتور تلفن کلید صفر، مربع (#0) را بزنید.
  3. بعد از شنیدن صدای بوق، بصورت شفاهی به ترتیب این موارد را اعلام کنید: درخواست (تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارم)، شماره تلفن همراه، شماره پرونده سیم کارت
  4. صبر کنید تا پیغام شما پخش شود.
  5. در صورت اعلام کد پیگیری، آنرا یادداشت کنید.

البته روش های دیگری جهت جلوگیری از دریافت اس.ام.اس های تبلیغاتی وجود دارد که یکی از این روش ها، نصب برنامه های فیلترینگ SMS بروی گوشی موبایل است.

امروز سایت موبایل مارکت سنتر ترفندی را برای شما آموزش میدهد که با این ترفند هر زمانی که دوست داشتید که به تلفن تان پاسخ ندهید ، شما دیگر در دسترس نباشید

 

ممکن است شما نیز گاهی حوصله و وقت کافی برای پاسخ گویی به تلفن هایی که به موبایلتان زده میشود را نداشته باشید ؛ شاید گوشی را خاموش کنید و یا حتی بدان پاسخ نگویید که این دو کار تا حدودی خلاف ادب است. اما قصد داریم تا روشی ساده اما کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی با شما تماس گرفت با پیغام " شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد " یا " شماره مورد نظر مسدود است " و یا ... روبرو شود.


بدین منظور گوشی خود را ابتدا روشن کنید. سپس میبایست کد #094*21*را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید. پس از چند ثانیه علامتی بر روی صفحه گوشی ظاهر میشود که به معنای فعال شدن این موضوع است.اکنون هر کس با شما تماس بگیرید با پیغام های ذکر شده بر خورد میکند.اما برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است که کد #21# را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.اکنون میتوانید تماسهای رسیده را دریافت کنید.
چند نکته:با فعال سازی این قابلیت هم میتوانید SMS بفرستید هم SMS دریافت کنید.این ترفند روی گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون تست شده است.این ترفند با استفاده از سیستم Diverting گوشی ها صورت میپذیرد.این ترفند تنها بر روی مخابرات ایران تست شده است.

شما دیگر در دسترس نباشید فقط با یک کد

امروز  ترفندی را برای شما آموزش میدهم که با این ترفند هر زمانی که دوست داشتید که به تلفن تان پاسخ ندهید ، شما دیگر در دسترس نباشید

ممکن است شما نیز گاهی حوصله و وقت کافی برای پاسخ گویی به تلفن هایی که به موبایلتان زده میشود را نداشته باشید ؛ شاید گوشی را خاموش کنید و یا حتی بدان پاسخ نگویید که این دو کار تا حدودی خلاف ادب است. اما قصد داریم تا روشی ساده اما کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی با شما تماس گرفت با پیغام " شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد " یا " شماره مورد نظر مسدود است " و یا ... روبرو شود.


بدین منظور گوشی خود را ابتدا روشن کنید. سپس میبایست کد #094*21*را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید. پس از چند ثانیه علامتی بر روی صفحه گوشی ظاهر میشود که به معنای فعال شدن این موضوع است.اکنون هر کس با شما تماس بگیرید با پیغام های ذکر شده بر خورد میکند.اما برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است که کد #21# را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.اکنون میتوانید تماسهای رسیده را دریافت کنید.
چند نکته:با فعال سازی این قابلیت هم میتوانید SMS بفرستید هم SMS دریافت کنید.این ترفند روی گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون تست شده است.این ترفند با استفاده از سیستم Diverting گوشی ها صورت میپذیرد.این ترفند تنها بر روی مخابرات ایران تست شده است.

گوشی اصل و بدل را از کجا تشخیص بدیم

اگر شما دوست دارید که بفهمید گوشی تلفن همراه شما مال چه کشوری است و بدانید فروشنده سر شما را کلاه گذاشته یا نه و بدانید کارائی گوشی تلفن همراهتان خوب است یا نه حتما این مطلب را مطالعه کنید.
ابتدا کد #06#* (به ترتیب = ستاره مربع صفر شش مربع ) را وارد کنید

بعد از نوشتن کد ، شما عددی 15 رقمی (مانند زیر )خواهید دید.

43 4 5 6 6 1 0 6 7 8 9 4 3 5
- اگر شماره های هفتم و هشتم 02 یا 20 باشد، گوشی شما مونتاژ امارات متحده عربی است.
- اگر شماره های هفتم و هشتم 08 یا 80 باشد، گوشی شما در آلمان تولید شده است و کارکرد آن بدک نیست.
- اگر شماره های هفتم و هشتم 01 یا 10 باشد، گوشی شما تولید فنلاند است و کارکرد آن خوب است.
- اگر شماره های هفتم و هشتم 00 باشد، گوشی شما ساخت کارخانه اصلی و دارنده نشان (مارک) خود گوشی است و دارای بهترین کیفیت است.
- اگر شماره های هفتم و هشتم 13 باشد، گوشی شما مونتاژ کشور آذربایجان و کیفیت یه کمکی پایین میباشد.

 


نوشته شده در جمعه 91/12/18ساعت 1:32 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

کدهای مخفی نوکیا

کدهای گوشی نوکیا : ( این کدها را از سمت چپ به راست وارد گوشی نمائید)
#06#*

سریال نامبر گوشی را نشان میدهد ( IMEI )
#92702689#*

نمایش : سریال نامبر گوشی ، تاریخ ساخت ، تاریخ فروش ، تاریخ آخرین تعمیرات ( 0000 به معنای نداشتن تعمیر قبلی) برای خروج از این صفحه باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید. ( روی گوشی 3310 – 3660 )
#3370*

با این کد شما از حالت EFR استفاده خواهید کرد که باعث میگردد از حداکثر کیفیت صدای گوشی برخوردار شوید اما در عوض مصرف باطری شما کمی بالاتر خواهد رفت
بر روی گوشی نوکیا 3310 آزمایش شد و عمل کرد
#3370#

حالت EFR را غیر فعال میسازد.
#4720#*

گوشی را در حالت کیفیت صدای پائین قرار می‌دهد و در عوض مصرف باطری شما درحدود 30 درصد کاهش میابد.
#4720#*

حالت قبل را غیر فعال میسازد.
#0000#* و یا #9999#*

ورژن سیستم عامل گوشی ، تاریخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازی را نشان میدهد.
#30#*

شماره های محرمانه گوشی را نمایش میدهد.
#67705646#*

در گوشیهای مدل 3310 و 3330 لگوی شبکه را حذف میکند ( IR-TCI )
#73#*

تایمر گوشی و همچنین تمام امتیازات بدست آمده در بازیها را Reset میکند.
#746025625#*

نمایش وضعیت سرعت clock سیمکارت گوشی. اگر گوشی شما دارای حالت SIM Clock Stop Allowed باشد به این معنا خواهد بود که گوشی شما میتواند درحالت کمترین میزان مصرف باطری درحالت Standby قرار بگیرد.
#2640#*

کد رمز فعلی گوشی را نشان میدهد. کد رمز گوشی در حالت عادی 12345میباشد.
#7780#*

RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه ای. مناسب برای زمانیکه گوشی قاطی کرده است . درواقع درایو C گوشی را ریست میکند (ریست گوشی بدون حذف برنامه ها) بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغییر نداده باشید 12345 میباشد.
#7370#*

فرمت گوشی یا همون مستر ریست . مناسب برای زمانیکه گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت میکند و البته تمامی برنامه ها و فایلهای موجود بر روی این درایو از بین خواهند رفت . بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغییر نداده باشید 12345 میباشد.
#43#*

کنترل حالت) call waiting انتظار گوشی).
#61#*

کنترل شماره ای که به عنوان divert در صورتیکه به تلفن پاسخ داده نشود ، تعیین گردیده است.
#62#*

کنترل شماره ای که به عنوان divert درصورتیکه شبکه دچار اشکال باشد( آنتن نباشد) تعیین گردیده است.
#67#*

کنترل شماره ای که به عنوان divert درصورتیکه گوشی اشغال باشد ، تعیین گردیده است.
#شماره*21**

divert به شماره مورد نظر در هر حالتی.
#شماره*61**

divert به شماره موردنظر در حالت عدم پاسخ گوئی ( no Reply )به تلفن زده شده.
#شماره*67**

divert به شماره مورد نظر در حالت اشغال بودن گوشی
*+ سبز+meno

مستر ریست گوشی در حالیکه گوشی به هیچ وجه بالا نیاد – گوشی را خاموش کرده و سه دکمه فوق را گرفته و گوشی را روشن می‌کنیم تا زمانی که نوشته مربوط به فرمت بیاد بعد دکمه ها را رها می کنیم
دکمه pen
رفتن به حال safe mode - گوشی را خاموش کرده و دکمه فوق را گرفته و گوشی را روشن می‌کنیم تا زمانی که برنامه گوشی بالا بیاد.




کدهای مخفی موبایل گوشی های سونی اریکسون

نکات و کدهای مخفی برای گوشی های سونی اریکسون هست که حتی موقع خرید گوشی هم به شما کمک می کند ... زمانی که یه گوشی رو می خواهید بخرید می توانید با این کدها اون گوشی رو کاملا تست کنید ( اسپیکر - زمان مکالمه - دگمه ها - دوربین - فلاش و ... )
کدهای مخفی موبایل گوشی های سونی اریکسون
نکات و کدهای مخفی برای گوشی های سونی اریکسون هست که حتی موقع خرید گوشی هم به شما کمک می کند ... زمانی که یه گوشی رو می خواهید بخرید می توانید با این کدها اون گوشی رو کاملا تست کنید ( اسپیکر - زمان مکالمه - دگمه ها - دوربین - فلاش و ... )

توضیحات:
> به معنای حرکت دادن جوی استیک گوشی به سمت چپ
< به معنای حرکت دادن جوی استیک گوشی به سمت راست
به ترتیب از سمت چپ به راست کدها را وارد کنید:

" *>*>>*<
"

دسترسی به service menue
در این قسمت می تونید گوشیتون رو کاملا تست کنید ...

" 11*>*>>*<
"

ورژن فیرم ویر ( سیستم عامل ) گوشی را نشان می دهد.

#06#* نمایش سریال نامبر گوشی

برای اینکه سریع حالت بی صدا ( silent ) گوشی را فعال یا غیر فعال کنید باید کلید c را فشار داده و نگه دارید.
با فشردن هر حرفی بر روی صفحه گوشی و نگه داشتن آن شما وارد Address Book گوشی شده و لیست نامهائی که با آن حرف شروع می شوند را خواهید دید. برای مثال با نگه داشتن دگمه شماره 5 گوشی ، شما وارد آدرس بوک گوشی شده و لیست تمام نامهائی را که با حرف j شروع می شوند را خواهید دید.

در حالت دوربین:
دگمه 1 : انتخاب رزولوشن عکس
دگمه 2 : انتخاب حالت عکس برداری در شب
دگمه 3 : انتخاب حالت جلوه های ویژه
دگمه 4 : انتخاب حالت self timer برای عکاسی با تاخیر
دگمه 5 : انتخاب فلاش
دگمه بالا و پائین ولوم : تغییر بزرگنمائی ( zoom )

جهت قفل شدن صفحه کلید گوشی و همچنین اجرای screen saver دگمه های * و lock را فشار بدهید.
اتصال سریع:
در حالت استندبای دگمه more را فشار بدهید تا گزینه های infrared , Bluetooth , silent , phone statues , shortcuts customizing ظاهر بشوند.
با گزینه shortcuts customizing میتوانید هرکدام از جهتهای جوی استیک را به عنوان یک کلید میانبر جهت وارد شدن به یک منوی خاص تعریف کنید.
تغییر سریع روشنائی صفحه تصویر:
در حالت دوربین بروید و سپس درحالیکه دگمه * را نگه داشته اید با حرکت جوی استیک به بالا و یا پائین روشنائی صفحه را تنظیم نمایید.






مستر کد و کدهای ریست برای گوشیهای چینی

user code: 1122, 3344, 1234, 5678 ==== کد کارخانه ای گوشی در هنگام ریست کردن آن از طریق منو
Factory mode: *#987# ==== ریست کردن گوشی به حالت کارخانه ای
Restore factory settings: *#987*99# ==== تنظیمات اصلی گوشی به حالت اولیه
LCD contrast: *#369# ==== تنظیم نور صفحه نمایشگر و نوشته های آن
Software version: *#900# ==== نمایش نسخه نرم افزاری گوشی

*#4960# send ----> info
*#3210# send ----> sp lock
*#2820# send ----> version
*73738# send ----> hardware reset
*#2220# send ----> reset to default
*#2634# send ----> unlock gprs settings
*#1110# send ----> special net unlock
*#8140# send ----> net lock
#4960*code# send ----> unlock
#4960*code*code # send ----> unlock
*#3727372# ------ > please wait for N21i.N22i.N221i






کد های مخفی موبایل سامسونگ سری کامل

گوشی های سامسونگ استقبال بسیار خوبی در ایران داشت , البته تا قبل از ورود گوشی های پیشرفته حال حاضر !! یک سری کامل از کد های مخفی گوشی های سامسونگ را برای شما قرار می دهیم ... همه این کد ها امتحان شده است اما ممکن است در برخی کشور ها ( مخصوصا ایران ) بعضی از این کد ها بسته شده باشد. توجه: کد های مخفی موبایل سری کامل و جدید سامسونگ در ادامه مطلب. کد های مخفی موبایل سامسونگ سری کامل گوشی های سامسونگ استقبال بسیار خوبی در ایران داشت , البته تا قبل از ورود گوشی های پیشرفته حال حاضر !! یک سری کامل از کد های مخفی گوشی های سامسونگ را برای شما قرار می دهیم ... همه این کد ها امتحان شده است اما ممکن است در برخی کشور ها ( مخصوصا ایران ) بعضی از این کد ها بسته شده باشد.

#06#*
سریال نامبر گوشی ( IMEI )

#9999#*
ورژن نرم افزار گوشی

228#*#8999*
وضعیت باطری ( دما ، ولتاژ ، ظرفیت)

246#*#8999*
وضعیت برنامه

289#*#8999*
تغییر سرعت زنگ آلارم گوشی

324#*#8999*
Debug screen

367#*#8999*
Watchdog ( رمز گوشی)

427#*#8999*
Trace Watchdog ( پیدا کردن رمز گوشی)

523#*#8999*
تغییر میزان کنتراست صفحه تصویر ( تنها در ورژن G60L01W )

636#*#8999*
وضعیت حافظه

746#*#8999*
حجم فایل سیم کارت

778#*#8999*
اطلاعات سیم کارت

289#*#8999*
تست رینگ تون

778#*#8999*
جدول SIM Service

377#*#8999*
تصحیح EEPROM Error ( از کلیدهای جانبی برای انتخاب مقادیر cancel و ok استفاده کنید)

785#*#8999*
RTK( Run Time Kernel ) Error اگر ok را بزنید گوشی ریست میگردد.

947#*#8999*
ریست گوشی در مواقعی که گوشی بسیار هنگ کرده است.

842#*#8999*
تست ویبراتور

نکته :
اگر کدهای بالا در گوشی شما عمل نکرد به جای *8999 کدها ، عدد 0 را قرار بدهید. برای مثال : کد #842*8999#* تبدیل به کد #0842#* میگردد.
اگر باز هم تاثیر نکرد اینبار به جای عدد 8999 که در همه کدها مشترک میباشد عدد 9998 را قرار بدهید.

3855#*2767*
Full EEPROM Reset فرمت گوشی و همچنین باز کردن قفل گوشی SGH-600 ( قفلی که شبکه فروشنده گوشی بر روی گوشی قرار داده تا با سیمکارت های دیگر قابل استفاده نباشد این کد برای کسانی مفید است که از خارج از کشور با خودشان گوشی آورده اند و با سیمکارت های اپراتور داخل کشور و یا جاهای دیگر کار نمیکند. بدون سیمکارت گوشی را روشن کنید و وقتی پیغامی مبنی بر نبودن سیمکارت مشاهده کردید این کد را وارد کنید حالا دوباره گوشی ری استارت میشود و حالا به احتمال زیاد قفل شبکه از بین رفته است.)
در این حالت سریال نامبر گوشی به 0-400044-89-447967 تغییر پیدا میکند.

2878#*#2767*
Custom EEPROM Reset


مدلهای: E700 , S500 , X100 , X600 , E100

All in one Code *#8999*8378#

Brightness *#8999*523# تغییر روشنائی صفحه
External *#8999*3825523# تصویر صفحه دوم ( بیرونی) گوشی
List : *#2255# لیست شماره ها
AFC DAC Val : #*1200#
IMEI : #*1300# سریال نامبر گوشی
IMSI : #*1400#
7693# *# : Sleep Act/DeAct فعال کردن یا غیر فعال کردن حالت خواب (خاموش شدن نور زمینه پس از چند ثانیه که کلیدی فشرده نشود.)
Sleep variable (8) : #*7683#
Sleep mode Debug : #*7632#
Sleep mode RESET : #*7673#
L1 Sleep : #*5176#
Calibration Info : #*2256#
Data : #*2286# اطلاعات باطری
Copycat feature (Activate or Deactivate) : #*2679#
Handsfree mode (Activate or Deactivate) : #*4263# هندزفری
Half Rate (Activate or Deactivate) : #*4700# کیفیت صدای پائینتر اما مصرف باطری کمتر
BVMC Reg value : #*7352#
Sleeptime : #*8462#
Time ON : #*2558#
EFR (Activate or Deactivate) : #*3370# فعال کردن یا غیر فعال کردن حالت کیفیت بالای صدا ( درحالت فعال، کیفیت صدا بالاتر میرود اما مصرف باطری بیشتر میگردد)
SIM : #*7462# وضعیت سیم کارت
Voltage/Frequenci (Activate or Deactivate) : #*7983#
Voltage (Activate or Deactivate) : #*7986#
Old time : #*8466#
Audio Path : #*2834#
DCS support (Activate or Deactivate) : #*3270#
Data (Activate or Deactivate) : #*3282#
Flash volume formated : #*3676#
L1P1 : #*5171#
L1P2 : #*5172#
L1P3 : #*5173#
SMS Brearer CS (Activate or Deactivate) : #*7762#
Time in L1 : #*8465#
wtls key : #*9795#
Current CAL : #*2252#
AVDDSS Management (Activate or Deactivate) : #*2836#
Dump of SPY trace : #*3877#
RSAV : #*7728# همه چیز به حالت استاندارد گوشی برمیگردد اما هیچ چیز پاک نمیشود
ARM State (None or Full Rate) : #*2677#
Software version : *#9999#
HW ver, SW ver and Build Date : *#8999*8376263# ورژن نرم افزار (سیستم عامل) و سخت افزار گوشی و همچنین تاریخ ساخت
HW version : *#8888# ورژن سخت افزار
HW/SW version : *#8377466# ورژن نرم افزار (سیستم عامل) و سخت افزار گوشی
Official Software Version : #*6837# ورژن سیستم عامل گوشی
locks : *#7465625# کنترل وضعیت قفل گوشی
Errors : *#8999*377#
EEPROM Reset (Unlock and Resets Wap Settings) : #*7337# ریست گوشی ( احتمالا گوشیهائی که توسط SP قفل شده اند ( اپراتورهای ارائه دهنده خدمات شبکه ) قفل شبکه شان ازبین خواهد رفت. این کد برای کسانی مفید است که از خارج از کشور با خودشان گوشی آورده اند و با سیمکارتهای اپراتور داخل کشور و یا جاهای دیگر کار نمیکند.بدون سیمکارت گوشی را روشن کنید و وقتی پیغامی مبنی بر نبودن سیمکارت مشاهده کردید این کد را وارد کنید حالا دوباره گوشی ری استارت میشود و حالا به احتمال زیاد قفل شبکه از بین رفته است)
E2P Full Reset : *2767*3855# ریست کلی گوشی اگه گوشی قاطی کرده باشد

E2P Custom Reset : *2767*2878#
E2P Wap Reset : *2767*927# ریست کلی اینترنت اگه قاطی کرده باشد
WAP Settings Reset : *2767*73738927# بازگشت به تنظیمات استاندارد اینترنت گوشی
E2P Camera Reset : *2767*226372# ریست دوربین گوشی
Accessory : #*7326# ویبراتور ( در برخی از مدلها )
MIC : #*6420# میکروفون خاموش
MIC : #*6421# میکروفون روشن
MIC : #*6422# اطلاعات میکروفون
MIC : #*6428# اندازه گیری میکروفون
Trace enable and DCD disable : #*3230#
Trace disable and DCD enable : #*3231#
RAM Dump (On or Off) : #7263867#
Messages : *335# حذف تمامی پیامهای MMS
Dump Mm file : *663867#
WAPSAR enable / HTTP disable : #*536961#
WAPSAR disable / HTTP enable : #*536962#
Serial enable / Others disable : #*536963#
Java Download Mode : #*53696#
5282#*2767* : یک روش سریع برای پاک کردن تمام بازی های جاوا بر روی گوشی
Operation Typ (Class C GSM) : #*7222#
GSM (Activate or Deactivate) : #*4760#
EGSM (Activate or Deactivate) : #*3476#
Tool : *#4777*8665# ابزار GPSR
GPRS Switching (set to: class 4, class 8, class 9 or class 10) : #*2527#
Oparation Typ (Class B GPRS) : #*7252#
Multi Slot (Class 1 GPRS) : #*7271#
Multi Slot (Class 4 GPRS) : #*7274#





کدهای مخفی سیم کارت های اعتباری ایرانسل

مدت زمانی است که شرکت ایرانسل ، توانسته است با بهره گیری از شرایط و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین ارائه سرویس های قابل رقابت با دو اپراتور دیگر بازار خوبی را در جامعه امروزی موبایل ایران فراهم نماید. همچنین اخیرأ قیمت سیم کارت های اعتباری ایرانسل به 15 هزار تومان کاهش یافته است و با قابلیتهایی که به تنهایی فراهم کرده است همانند MMS و GPRS توانسته است استفاده کنندگان زیادی را جدب کند. اما این سیم کارت های اعتباری نیز در دورن خود ترفندهای مخفی را دارا هستند! فعال سازی پیامگیر ، فعال سازی ذخیره شماره ، حذف همه سرویس ها ، دریافت تنظیمات MMS ، دریافت تنظیمات GPRS ، این موارد هستند که به وسیله کد مخفی که با آنها داده میشود امکان دریافت آنها از طریق گوشی امکان پذیر میباشد.

کافی است در گوشی ای که یک سیم کارت اعتباری ایرانسل در داخل آن قرار دارد ، کدهای زیر را توسط کلیدهای گوشی وارد نمایید:

#1*1*3*140* فعال سازی پیامگیر
#3*1*3*140* فعال سازی ذخیره شماره تماس گیرنده
#4*1*3*140* حذف همه سرویس ها
#5*3*140* دریافت تنظیمات MMS
*140*3*6# دریافت تنظیمات GPRS

لازم به ذکر است سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده شما را قادر می سازد تا بدانید در زمانی که در دسترس نبوده اید، چه کسانی با شما تماس گرفته اند. چنانچه تلفن همراهتان خاموش بوده یا خارج از محدوده پوشش شبکه باشد، کسی که با شما تماس می گیرد، به یک سرویس پیام گیر هدایت می شود (خفن دانلود) که در آنجا شماره این شخص ذخیره می شود. هنگامی که تلفن همراهتان مجدداً در دسترس قرار گیرد، لیستی از تمام شماره هایی که با شما تماس گرفته اند به همراه زمان این تماسها از طریق SMS برای شما ارسال می گردد.این سرویس و سرویس پیام گیر صوتی نمی توانند همزمان فعال باشند. شما تنها می توانید از یکی از دو سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده یا پیام گیر صوتی در یک زمان استفاده نمایید.
به نقل از ترفندستان

کدهای اوقات شرعی:
100 تهران
101 مشهد
103 کرج
104 تبریز
105 اهواز
106 اصفهان
107 قم
108 ارومیه
109 کرمانشاه
110 همدان
111 شیراز
112 گرگان
113 یزد
114 اراک
115 ساری
116 رشت
توجه: سایر استانها هنوز موجود نیست.

کدهای پیش بینی وضع هوا:
133 تهران
134 مشهد
135 کرج
136 تبریز
137 اهواز
138 اصفهان
139 قم
140 ارومیه
141 کرمانشاه
142 همدان
143 شیراز
144 گرگان
145 یزد
146 اراک
147 ساری
148 رشت
توجه: سایر استانها هنوز موجود نیست.

کدهای اس ام اس و فال:
117 دریافت اس ام اس های عاشقانه
118 دریافت اس ام اس های سرکاری
HFZ دریافت فال حافظ (در صورت داشتن فونت فارسی در گوشی)

کدهای طالع بینی روزانه: (بر حسب متولدین هر ماه)
121 فروردین (HML)
122 اردیبهشت (SOR)
123 خرداد (JOZ)
124 تیر (SRT)
125 مرداد (ASD)
126 شهریور (SNB)
127 مهر (MIZ)
128 آبان (AGH)
129 آذر (GHS)
130 دی (JDY)
131 بهمن (DLV)
132 اسفند (HOT)

کدهای طالع بینی: (بر اساس نام سال تولد)
149 مار
150 اسب
151 گوسفند / بز
152 میمون
153 مرغ / خروس
154 سگ
155 خوک
156 موش
157 گاو
158 پلنگ / ببر
159 خرگوش / گربه
161 نهنگ / اژدها

کدهای لیگهای برتر فوتبال جهان:
162 لیگ برتر ایران
163 لیگ آرژانتین
164 لیگ استرالیا
165 لیگ برزیل
166 لیگ انگلیس
167 لیگ فرانسه
168 لیگ آلمان
169 لیگ ایتالیا
170 لیگ ژاپن
171 لیگ کره
172 لیگ هلند
173 لیگ پرتغال
174 لیگ عربستان
175 لیگ اسپانیا
176 لیگ ترکیه
177 لیگ امارات

روش کار:
برای استفاده از هر کدام از سرویسهای می توانید کد سه رقمی مربوط را به شماره 2020 اس ام اس کنید .
به طور مثال برای دریافت یک اس ام اس سر کاری ، کافی است به قسمت New Message گوشی خود مراجعه کرده و در متن پیام کد 118 که مربوط به دریافت اس ام اس سرکاری است را تایپ کرده و سپس به شماره 2020 ارسال کنید . پس از چند دقیقه یک پیام کوتاه دریافت خواهید کرد که حاوی درخواست شما است .





آشنایی با کدهای امنیتی سیم کارت

به منظور حفظ سیمکارت و گوشی تلفن همراه از دسترسی غیر مجاز ، کدهای خاصی در نظر گرفته شده است. هر کدام از این کدها کارآیی خاصی را دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی و بررسی این کدها بپردازیم.

Security Code : این کد بر روی دستگاه تلفن تنظیم می‌شود و در گوشی‌های NOKIA به طور پیشفرض برابر 12345 است. به وسیله این کد می‌توان دسترسی غیر مجاز به بعضی از امکانات تلفن را محدود نمود. در گوشی‌های موبایل NOKIA, اگر این کد را اشتباه وارد گردد، تلفن به مدت 5 دقیقه از پذیرش کد جدید خودداری می‌کند.

PIN Code : این کد بر روی سیمکارت تنظیم می‌شود و برای دستیابی به آن باید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه کرد. در ایران این کد بر روی سند سیمکارت ثبت است و به طور پیشفرض برابر 1234 است. به وسیله این کد می‌توان دسترسی غیر مجاز به سیمکارت و بسیاری از قابلیت‌های شبکه را محدود کرد. اگر این کد را 3 بار اشتباه وارد کنید، دستگاه روی PIN قفل می‌گردد و برای آزاد سازی آن نیاز به استفاده از کد PUK خواهید داشت.

PIN2 Code : این کد نیز مانند PIN بر روی سیمکارت تنظیم می‌شود و برای دستیابی به آن می‌توان به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمود. در ایران این کد به صورت پیشفرض برابر 5678 تنظیم شده و از ثبت آن بر روی سند سیمکارت خودداری شده است. علت عدم ثبت، ارائه نشدن خدمات مربوط به این کد نیز به صورت فراگیر اعلام گردد. به وسیله این کد می‌‌توان دسترسی غیر مجاز به بسیاری از امکانات شبکه را محدود کرد. اگر این کد را 3 بار اشتباه وارد کنید، دستگاه بر روی PIN2 قفل می‌گردد و برای آزادسازی آن نیاز به استفاده از کد PIN2 خواهید داشت.

PUK Code : همان طور که بیان شد، اگر دستگاه شما بر روی PIN قفل گردد، برای آزاد سازی آن نیاز به این کد دارید. برای دریافت این کد می‌توانید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. در ایران این کد بر روی سند سیمکارت ثبت شده است.

PUK2 Code : همان طور که بیان شد، اگر دستگاه شما بر روی PIN2 قفل گردد، برای آزادسازی آن نیاز به این کد دارید. برای دریافت این کد می‌توانید به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. در ایران این کد نیز بر روی سند سیمکارت ثبت شده است.

Barring Password : این کد بر روی سیکارت تنظیم و در هنگام استفاده از سرویس مسدود سازی شماره تلفن‌ها استفاده می‌گردد. برای دریافت این کد به امور مشترکین شرکت مخابرات مراجعه نمایید. گفتنی است که تمامی کدها به غیر از PUK و PUK2 قابل تغییر هستند و بدین منظور می‌توانید از منوهای مربوطه تلفن همراه خود استفاده نمایید.

نحوه آزاد سازی سیمکارت‌های قفل شده بر روی PIN , PIN2
همان طور که بیان شده، اگر بار کدهای PIN و PIN2 را اشتباه وارد کنید، سیمکارت شما بر روی کد اشتباه قفل می‌گردد و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برای آزاد سازی سیمکارت از قفل باید به کدهای PUK و PUK2 آگاه باشید.

نحوه آزاد سازی سیمکارت از قفل PIN
برای این منظور کد زیر را بر روی دستگاه وارد کرده و دکمه برقراری تماس (Call) را فشار دهید. توجه نمایید که به جای کلمه PUK در کد زیر، تنها PUK Code ثبت شده بر روی سند سیمکارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN ، کد PIN جدید راوارد نمایید و به جای عبارت New PIN Again ، کد PIN جدید را تکرار کنید.
**05*PUK*New PIN*New PIN Again#

نحوه آزاد سازی سیمکارت از قفل PIN2
برای این منظور کد زیر را بر روی دستگاه وارد کرده و دکمه برقراری تماس (Call) را فشار دهید. توجه نمایید که به جای کلمه PUK2 در کد زیر، تنها PUK2 Code ثبت شده بر روی سیمکارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN2 , کد PIN2 جدید را وارد نمایید و به جای عبارت New PIN2 Again ، کد PIN2 جدید را تکرار کنید.
**052*PUK2*New PIN2*New PIN2 Agani#

قابل ذکر می‌باشد که کدهای PIN و PIN2 می‌توانند حداقل 4 رقم و حداکثر 8 رقم طول داشته باشند.


نوشته شده در جمعه 91/12/18ساعت 12:57 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

#06#*
سریال نامبر گوشی ( IMEI )
#9999#*
ورژن نرم افزار گوشی

 

228#*#8999*
وضعیت باطری ( دما ، ولتاژ ، ظرفیت)


246#*#8999*
وضعیت برنامه

289#*#8999*
تغییر سرعت زنگ آلارم گوشی

324#*#8999*
Debug screen

367#*#8999*
Watchdog ( رمز گوشی)

427#*#8999*
Trace Watchdog ( پیدا کردن رمز گوشی)

523#*#8999*
تغییر میزان کنتراست صفحه تصویر ( تنها در ورژن G60L01W )

636#*#8999*
وضعیت حافظه

746#*#8999*
حجم فایل سیم کارت

778#*#8999*
اطلاعات سیم کارت

289#*#8999*
تست رینگ تون

778#*#8999*
جدول SIM Service

377#*#8999*
تصحیح EEPROM Error ( از کلیدهای جانبی برای انتخاب مقادیر cancel و ok استفاده کنید)

785#*#8999*
RTK( Run Time Kernel ) Error اگر ok را بزنید گوشی ریست میگردد.

947#*#8999*
ریست گوشی در مواقعی که گوشی بسیار قاطی کرده است.

842#*#8999*
تست ویبراتور

اگر کدهای بالا در گوشی شما عمل نکرد به جای *8999 کدها ، عدد 0 را قرار بدهید. برای مثال : کد #842*8999#* تبدیل به کد #0842#* میگردد.
اگر باز هم تاثیر نکرد اینبار به جای عدد 8999 که در همه کدها مشترک میباشد عدد 9998 را قرار بدهید.


3855#*2767*
Full EEPROM Reset فرمت گوشی و همچنین باز کردن قفل گوشی SGH-600 ( قفلی که شبکه فروشنده گوشی بر روی گوشی قرار داده تا با سیمکارت های دیگر قابل استفاده نباشد این کد برای کسانی مفید است که از خارج از کشور با خودشان گوشی آورده اند و با سیمکارتهای اپراتور داخل کشور و یا جاهای دیگر کار نمیکند. بدون سیمکارت گوشی را روشن کنید و وقتی پیغامی مبنی بر نبودن سیمکارت مشاهده کردید این کد را وارد کنید حالا دوباره گوشی ری استارت میشود و حالا به احتمال زیاد قفل شبکه از بین رفته است.)
در این حالت سریال نامبر گوشی به 0-400044-89-447967 تغییر پیدا میکند.

2878#*#2767*
Custom EEPROM Reset

 

مدلهای: E700 , S500 , X100 , X600 , E100

All in one Code : *#8999*8378#
Brightness : *#8999*523# تغییر روشنائی صفحه
External : *#8999*3825523# تصویر صفحه دوم ( بیرونی) گوشی
List : *#2255# لیست شماره ها
AFC DAC Val : #*1200#
IMEI : #*1300# سریال نامبر گوشی
IMSI : #*1400#
7693# *# : Sleep Act/DeAct فعال کردن یا غیر فعال کردن حالت خواب (خاموش شدن نور زمینه پس از چند ثانیه که کلیدی فشرده نشود.)
Sleep variable (8) : #*7683#
Sleep mode Debug : #*7632#
Sleep mode RESET : #*7673#
L1 Sleep : #*5176#
Calibration Info : #*2256#
Data : #*2286# اطلاعات باطری
Copycat feature (Activate or Deactivate) : #*2679#
Handsfree mode (Activate or Deactivate) : #*4263# هندزفری
Half Rate (Activate or Deactivate) : #*4700# کیفیت صدای پائینتر اما مصرف باطری کمتر
BVMC Reg value : #*7352#
Sleeptime : #*8462#
Time ON : #*2558#
EFR (Activate or Deactivate) : #*3370# فعال کردن یا غیر فعال کردن حالت کیفیت بالای صدا ( درحالت فعال، کیفیت صدا بالاتر میرود اما مصرف باطری بیشتر میگردد)
SIM : #*7462# وضعیت سیم کارت
Voltage/Frequenci (Activate or Deactivate) : #*7983#
Voltage (Activate or Deactivate) : #*7986#
Old time : #*8466#
Audio Path : #*2834#
DCS support (Activate or Deactivate) : #*3270#
Data (Activate or Deactivate) : #*3282#
Flash volume formated : #*3676#
L1P1 : #*5171#
L1P2 : #*5172#
L1P3 : #*5173#
SMS Brearer CS (Activate or Deactivate) : #*7762#
Time in L1 : #*8465#
wtls key : #*9795#
Current CAL : #*2252#
AVDDSS Management (Activate or Deactivate) : #*2836#
Dump of SPY trace : #*3877#
RSAV : #*7728# همه چیز به حالت استاندارد گوشی برمیگردد اما هیچ چیز پاک نمیشود
ARM State (None or Full Rate) : #*2677#
Software version : *#9999#
HW ver, SW ver and Build Date : *#8999*8376263# ورژن نرم افزار (سیستم عامل) و سخت افزار گوشی و همچنین تاریخ ساخت
HW version : *#8888# ورژن سخت افزار
HW/SW version : *#8377466# ورژن نرم افزار (سیستم عامل) و سخت افزار گوشی
Official Software Version : #*6837# ورژن سیستم عامل گوشی
locks : *#7465625# کنترل وضعیت قفل گوشی
Errors : *#8999*377#
EEPROM Reset (Unlock and Resets Wap Settings) : #*7337# ریست گوشی ( احتمالا گوشیهائی که توسط SP قفل شده اند ( اپراتورهای ارائه دهنده خدمات شبکه ) قفل شبکه شان ازبین خواهد رفت. این کد برای کسانی مفید است که از خارج از کشور با خودشان گوشی آورده اند و با سیمکارتهای اپراتور داخل کشور و یا جاهای دیگر کار نمیکند.بدون سیمکارت گوشی را روشن کنید و وقتی پیغامی مبنی بر نبودن سیمکارت مشاهده کردید این کد را وارد کنید حالا دوباره گوشی ری استارت میشود و حالا به احتمال زیاد قفل شبکه از بین رفته است)
E2P Full Reset : *2767*3855# ریست کلی گوشی اگه گوشی قاطی کرده باشه
E2P Custom Reset : *2767*2878#
E2P Wap Reset : *2767*927# ریست کلی اینترنت اگه قاطی کرده باشد
WAP Settings Reset : *2767*73738927# بازگشت به تنظیمات استاندارد اینترنت گوشی
E2P Camera Reset : *2767*226372# ریست دوربین گوشی
Accessory : #*7326# ویبراتور ( در برخی از مدلها )
MIC : #*6420# میکروفون خاموش
MIC : #*6421# میکروفون روشن
MIC : #*6422# اطلاعات میکروفون
MIC : #*6428# اندازه گیری میکروفون
Trace enable and DCD disable : #*3230#
Trace disable and DCD enable : #*3231#
RAM Dump (On or Off) : #7263867#
Messages : *335# حذف تمامی پیامهای MMS
Dump Mm file : *663867#
WAPSAR enable / HTTP disable : #*536961#
WAPSAR disable / HTTP enable : #*536962#
Serial enable / Others disable : #*536963#
Java Download Mode : #*53696#
5282#*2767* : یک روش سریع برای پاک کردن تمام بازیهای جاوا بر روی گوشی
Operation Typ (Class C GSM) : #*7222#
GSM (Activate or Deactivate) : #*4760#
EGSM (Activate or Deactivate) : #*3476#
Tool : *#4777*8665# ابزار GPSR
GPRS Switching (set to: class 4, class 8, class 9 or class 10) : #*2527#
Oparation Typ (Class B GPRS) : #*7252#
Multi Slot (Class 1 GPRS) : #*7271#

جهت شکسن pin code

به احتمال زیاد برای شما پیش آمده که پین کد گوشی را اشتباه بزنید و گوشی قفل کند امروز برای شما آموزشی جهت شکسن pin code در سایت موبایل اسکای ارائه شده که در ادامه مشاهده خواهید کرد .

 

 

معمولا وقتی اگر شما 3 بار pin code گوشی رو اشتباه بزنید گوشی به روی قفل PUK code میره .البته این کد به صورت پیش فرض در اکثر گوشی ها 12345 می باشد.

برای شکستن PIN code کد زیر را وارد کرده سپس شماره تماس (معمولا کلید سبز رنگ) رو بزنید:

 


**05*PUK*new PIN*new PIN again


در اینجا منظور از PUK همان کد امنیتی است که روی سند سیم کارت نوشته شده است.
و به جای عبارت های new PIN و new PIN again کدی رو که خودتون دوست دارید PIN به آن تغییر پیدا کند وارد کنید. به همین راحتی.

 

نحوه شکستن PIN2 Code


معمولا این کد برای اعمال محدودیت هایی در مورد شبکه و تماس های می باشد.و این کد به صورت پیش فرض در ایران 5678 است.اگر شما این کد رو 3 بار اشتباه وارد کنید گوشی روی این کد قفل شده و باید از PUK2 code استفاده کنید.

برای شکستن این قفل نیز همانند قبل کد زیر رو وارد کرده و سپس دکمه تماس رو بزنید.

 

**052*PUK2*new PIN2*new PIN2 again


در این عبارت منظور از PUK2 کدی است که معمولا روی سند سیم کارت ثبت شده است.یا می توانید آن را از دفتر امور مشترکین تلفن همراه درخواست کنید.

و به جای عبارت های new PIN2 و new PIN2 again کد جدید رو که خودتون دوست دارید وارد کنید.

لازم به ذکر است که کدهای PIN وPIN2 می توانند حداقل 4 رقم و حداکثر 8 رقم باشند.

ین کدهای طلایی

تقریبا تمام اپراتورهای تلفن‌همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کدها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن‌همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیافزایند.


برخی از این کدها در حقیقت فرامینی هستند که به صورت عادی در منوی گوشی تلفن‌همراه موجود است و استفاده از این کدها در حقیقت به نوعی میان‌بر برای همان فرامین محسوب می‌شود. حتما شما هم تا به حال از سر کنجکاوی یا حتی فرار از دست برخی دوستانتان به دنبال راه‌حل‌های مختلفی بوده‌اید که به واسطه استفاده از آن‌ها بتوانید برخی مواقع از شر برخی از تماس‌ها راحت شوید.
شاید تا به حال با سوال‌هایی نظیر چگونه گوشی خود را از دسترس خارج کنیم؟ چگونه با ریجکت کردن تماس‌های مزاحم را بدون آنکه بفهمند ریجکت شده‌اند پاسخ ندهیم؟ مواجه شده‌اید. بر همین اساس امروز می‌خواهیم برخی از این پرسش‌های مورد نظر شما را پاسخ دهیم. البته کدهای بسیاری در دنیای تلفن‌همراه وجود دارد که به‌کارگیری هر کدام از آن‌ها می‌تواند عملکردهای پنهانی را پیش روی استفاده‌کنندگان قرار دهد. به همین
دلیل برخی از این کدها به کدهای طلایی در بین کاربران شهرت یافته‌اند.
یکی از این کدها که جزو معروف‌ترین و پر کاربردترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. با استفاده از این کد می‌توانید بدون آنکه وارد منوی تلفن‌همراه شوید شماره خود را روی شماره‌ای دیگر دایورت کنید. البته استفاده از این کد بیشتر در مواقعی که شارژ گوشی تمام شده و دسترسی به شارژر هم نیست کاربرد دارد. حتی برخی از افراد نیز برای آنکه تماس‌های خود را از دست ندهند با دایورت کردن شماره خود در هنگامی که دردسترس نیستند تماس‌های خود را روی یک شماره ثابت منتقل می‌کنند. اما نکته جالب توجه در این بخش آنست که با دایورت کردن شماره روی شماره‌ای که در شبکه موجود نباشد شخص تماس گیرنده با جملاتی از این دست روبه‌رو می‌شود: «شماره مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد» و یا «برقراری ارتباط با مشترک مورد نظر در این لحظه مقدرو نمی‌باشد». درنتیجه در این لحظه فرد تماس گیرنده با فرض آنکه مخاطبش دردسترس نیست از تماس مجدد صرف نظر می‌کند. شما می‌توانید با گرفتن کد #915*21* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #21# کنسل می‌شود.
برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد # Numberا*21* استفاده کنید. اگر به جای شماره مورد نظر خود تنها عدد 915 را وارد کنید در هنگام ریجکت تماس گرفته شده باز هم همان پیغام‌های بالا توسط تماس گیرنده شنیده می‌شود.
همچنین با استفاده از کد # 094022*67* زمانی که تماس‌های خود را ریجکت می‌کنید پیام «شماره مشترک نظر در شبکه موجود نمی‌باشد» برای فرد تماس گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #67# را شماره‌گیری کنید.
تفاوت این کد با کد قبلی در این است که شما به وسیله این کد می‌توانید فقط برای تماس‌هایی که تمایلی به پاسخ دادن آن ندارید در دسترس نباشید، اما در کد قبلی شما به طور کلی از دسترس خارج می‌شوید و نمی‌توانید هیچ تماسی داشته باشید.
برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر در صورت عدم پاسخگویی از کد # Numberا*61* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.
برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر در صورت در دسترس نبودن از کد # Numberا*62* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.
توجه داشته باشید که برای بازگشت به حالت عادی تنها باید #21# را شماره‌گیری کنید. برای فعال کردن Call Waiting از کد #*43* استفاده کنید. کد #06#* سریال نامبر گوشی یا همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده.
کد #0000#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تارخ خرید گوشی نیز می‌تواند به عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.
قیمت‌ها از میان گارانتی‌های اصلی انتخاب و درج شده است. گوشی‌های بازار معمولا با میانگین 5 الی 15 هزار تومان اختلاف قیمت به فروش می‌رسد.


نوشته شده در جمعه 91/12/18ساعت 12:51 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

رنگ‌ها به شیوه‌های مختلفی بر ذهن، روح و جسم انسان تأثیر می‌گذارند و امروزه تأثیرات انرژیک نامحسوس رنگ بر روی روح و جسم به اثبات رسیده است.

در رنگ درمانی اعتقاد بر این است که بسیاری از بیماری‌ها را می‌توان فقط با استفاده از رنگ درمان کرد. البته این درمان باید با مراعات تمام قواعد و اصول رنگ درمانی انجام شود. شیوة استنشاق رنگ که با استفاده از فنّ تجسّم خلّاق اعمال می‌شود، یا به کار بردن مایعات رنگین یا استفاده از لباس‌ها، وسایل و سنگ‌ها با رنگی خاص که حالت تعادل را ایجاد می‌کنند، در درمان بیماری‌ها مؤثّر است. البته در رنگ درمانی اسلامی اعتقاد بر این است که هر یک از رنگ‌ها دارای طیفی خاص است که با ردیفی از طول موج‌ها ارتباط دارد، یعنی صدها اختلاف رنگ جزئی و نامحسوس وجود دارد که حضرت علی(ع) در «نهج البلاغه» به آنها اشاره نموده است و در آیات و روایات در به کارگیری صحیح آنها توصیه شده است. از آنجا که میزان ارتعاش رنگ‌ها یکسان و بسیار شبیه به هم است همة آنها برای چشم انسان قابل رؤیت نیستند.

تأثیر رنگ ها روی بخش های مختلف بدن بسیار عجیب است و تا حد زیادی مرتبط با چاکراهای انرژی می­باشد. تجزیه نور شامل 7رنگ بنفش، نیلی، آبی، سبز، زرد، نارنجی و قرمز می باشد. چهار رنگ اول، بنفش، نیلی، آبی، سبز، تأثیرات مربوط به روح را القا می کند و سه رنگ زرد،نارنجی و قرمز تأثیرات مربوط به جسم را القا می کند.

رنگ قرمز:  مزاج گرم دارد. میوه های قرمز رنگ در پاکی خون اثرگذار بوده و باعث ساخته شدن خون جدید می شوند. براثر استفاده از رنگ قرمز ارتعاشات درمان کننده و تقویت کننده ای برقرار می شود. این اثرات در موارد کم خونی، لاغری و نحیفی، سردی دست و پاها و در موارد فقر غذایی می تواند کمک کننده باشد و در تأمین انرژی بدن همراه با سایر مکمل های غذایی بسیار کارساز است. رنگ چهره افراد دموی قرمز می باشد.

رنگ نارنجی :مزاج گرم دارد. رنگ نارنجی علامت انرژی می باشد. این رنگ از اختلاط دو رنگ قرمز و زرد حاصل می شود. اگر رنگ قرمز را نشانه شخصیت و رنگ زرد را نشانگر عقل بدانیم از جمع شدن این دو به غلبه بر خشم و کنترل بر خویش حاصل می شود.

رنگ زرد:مزاج گرم و خشک دارد. این رنگ علامت هوش، فهم، درایت زیاد وعشق ورزی می باشد. رنگ زرد دارای قدرت درمان کنندگی در مورد دیابت و تحریک روده بزرگ و یبوست می باشد. رنگ چهره افراد دچار غلبه صفرا زرد می باشد که با عنصر آتش برابری دارد.

رنگ سبز:دارای ارتعاشات متعادل کننده مهمی برای سیستم عصبی می باشد. مزاج این رنگ معتدل است و موجب تهیج، التهاب یا حساسیت نمی شود. رنگ سبز اثر آرام بخش جدی روی قلب دارد. اثر کنترل کننده رنگ سبز روی افراد دچار فشارخون نیز بسیار مطرح می باشد. استفاده از رنگ سبز برای هر نوع اشکال مربوط به دستگاه گردش خون می توان بهره گرفت و جهت تمدد اعصاب خسته استفاده می شود.

رنگ آبی:  مزاج خنک دارد.  موجب آرامش و تشعشعات صلح آمیز شده، دارای کیفیت خواب آور است. رنگ آبی سبب ایجاد روحیه مثبت و ترفیع فرد می شود.همچنین آبی فیروزه ای برای ایرانیان علامت پیروزی می باشد.

رنگ نیلی:  این رنگ شروع لطافت طیف های نور می باشد. نیل به روحانیت، خودکفایی و عقل می باشد. رنگ نیلی موجب گشادگی چشم سوم (دید درون و برون)می گردد و درها را به روی ناآگاه باز می کند. به کمک  این رنگ می توان خاطراتی را که مدت های طولانی فراموش شده بود به ذهن بازگرداند.

رنگ بنفش:این رنگ طیف مربوط به تسلط روحانی است. معتدل با گرایش به سردی است. بالاترین وعمیقترین طیف نوری است که با بالاترین عامل وجودی یعنی فهم عالی ارتباط دارد. رنگ بنفش از ترکیب رنگ قرمز(مربوط به جسم) و رنگ آبی(مربوط به روح) حاصل می شود. استفاده از این رنگ برای رفع بی خوابی و رفع نارسایی ذهن توصیه می شود.

فرهنگ نامهای نژاده ای ایرانی

آ

آبان: نام ایزد نگهبان در کیش زردشت

آرتمن:نام فرزند داریوش و برادر بزرگ خشایارشا.

آبان دخت : دخترآبان، نام زن داریوش سوم

آبتین : نام پدر فریدون پادشاه پیشدادی

آتوسا : قدرت و توانمندی - دختر کورش و همسر داریوش اول

آفر : آتش - ماه نهم سال شمسی

آفره دخت : دختر آتش - دختری که در ماه آذر به دنیا آمده‌است.

آذرنوش‌: شیرین و دل انگیز

آذین : زیور، طاق نصرة‌، تزئین، آرایش

آراه : نام فرشته موکل روز 21 ازماه پنجم درآئین زردشت

آرتا: پاک و مقدس

آرزو : کام، مراد، معشوق، امید

آرش: درخشان، آفتاب، جد بزرگ اشکانیان - پهلوان کمانگیر ایرانی در لشگرمنوچهر

آرشام : بسیار قوی - پدر بزرگ داریوش هخامنشی، نیرومند

آرمان : آرزو - خواهش - امید

آرمین : آرام گرفتن - دلیر - جنگجو- پسر کیقباد پادشاه پیشدادی

آرمیتا: آرامش یافته، کلمه‌ای زردشتی است

آریا فر: دارنده شکوه آریائی

آریا : آزاده نجیب - یکی از پادشاهان ماد - مهم‌ترین نژاد هند و اروپائی

آریا مهر : دارنده مهر ایران - از سرداران داریوش سوم

آرین : سفید پوست آریائی

آزاده : دلیر و بی باک، ره

آزرم : شرم، مهر، محبت، عشق

آزرمدخت : یکی از ملکه‌های ساسانی , دختر همیشه جوان

آزیتا : آزاده

آناهیتا : الهه آب

آنیسا: به معنی مانند عشق، ایرانی، نام دختر

آونگ : شبنم - نام کردی

آهو: شاهد، معشوق، یکی از همسران فتحعلی شاه قاجار

آیدا : شاد، ماه - نام تذکمنب

آیسان : شبیه ماه

آوان: نام کوهستانی در کردستان، نام کردی، دختر

آله : دختر مو بور، (تلفظ با تشدید ل)، نام کردی، دختر

آلا: بیرق، پرچم، (تلفظ با تشدید ل)، نام کردی، دختر و پسر

آلان: نام کوهستانی در کردستان، (تلفظ با تشدید ل)، نام کردی، دختر

آونگ: شبنم، آونگ در زبان کردی (متفاوت با آونگ در زبان فارسی و یکسان از لحاظ املایی)، نام کردی، دختر

آگرین: آتشین، نام یک کوهستان در کردستان، نام کردی، دختر

آسو: افق، نام کردی، ، پسر

آکار: ؟؟، نام کردی، ، پسر

آکام: سرانجام، نام کردی، ، پسر

آکو: قله کوه، نام کردی، ، پسر

آمانج: هدف، نام کردی، ، پسر

آوات: امید و آرزو، نام کردی، ، دختر و پسر

آرتین: پاک و مقدس، نام کردی، ، پسر

آزا: دلاور، همریشه با آزاد، نام کردی، ، پسر

آمی تیس : نام دختر پادشاه ماه و ملکه بابل

آیلین : هاله ماه
[ویرایش]
الف

اتابک : پدر بزرگ، مربی کودکان و شاهزادگان - نام ترکی

اتسز : لاغر و استخوانی - از پادشاهان خوارزم

اختر : ستاره، علم، درفش

ارد : خیر وبرکت، فرشته نگهبان ثروت - نام چند تن از پادشاهان اشکانی

ارد شیر : شیر زیبا - اردشیر بابکان بنیانگذار سلسله ساسانیان

اردوان : پاسدار راستی و درستی - نام پادشاهان معروف اشکانی

اردلان : (مرکب از: ارد درستی و راستی و پارسائی + لان مزید موخر) - اسم طایفه‌ای از ایلات کرد ایران که در سنندج مسکن دارند. اهالی آن از دیگر طوایف بحسن خلق و جلادت امتیاز دارند.

ارژن : درختی با چوب بسیار سخت و محکم - نام کردی

ارژنگ : آرایش - کتاب مانی نقاش - دیوی که رستم در هفتخوان اورا کشت

ارسلان : شیر، دلیر و شجاع - نام پادشاه سلجوقی

ارغوان : نام درختی با گل و شکوفه‌های سرخ رنگ

ارمغان : هدیه، تحقه، سوغات

ارنواز: نوازش شده اهورا - دختر جمشید شاه پیشدادی

اروانه : نام گلی کوهی است - نامی کردی

استدیریکا : مرد دانشمند

استر : ستاره - برادرزاده مردخای و زن خشایارشا

اسرین: اشک (زلال)، نام کردی / اورامی/ هورامانی/، دختر

اسفندیار : پاک آفریده شده - پسر گشتاسب که بدست رستم کشته شد

اشکان : منسوب به اشک - بنیانگذار سلطنت پارته، همانند اشک (پاک و زلال)

اشکبوس : پهلوان کوشانی که به کمک افراسیاب آمد، اما به دست رستم کشته شد

افسانه : داستان، سرگذشت، حکایت گذشتگان

افسون : سحر و جادو، حیله و تزویر

افشین : با همت - سردار ایرانی که بابک خرمدین را دستگیر کرد.

امید : انتظار، آرزو

انوش (‌ آنوشا) : استوار و جاوید - دخترمهرداد ششم

انوشروان : دارنده لوح جاویدان - لفب خسرو اول پادشاه ساسانی

اورنگ : عقل و کیاست، تخت پادشاهی

اوژن : شکست دهنده، دشمن برانداز

اوستا : نام کتاب آسمانی زردشت

اهورا : صاحب، فرمانروای دان

ایاز : بزرگ و پاینده - نام غلام ترک سلطان محمود غزنوی

ایده: فکر نو

ایران : محل زندگی آریائیه

ایراندخت : دختر ایران

ایرج : یاری دهنده آریائیها - پسرفریدون، پادشاه و پهلوان ایرانی

ایزدیار : کسی که خداوند یار اوست
[ویرایش]
ب

بابک : جد اردشیر، پسر ساسان

باپوک : کولاک، نامی کردی

باربد : پرده دار، موسیقی دان و نوازنده دربار خسرو پرویز

بارمان : لایق - نام سردار افراسیاب

بامداد : پگاه، سپیده دم - نام پدر مزدک

بامشاد : کسی که در سحرگاهان شاد است - نوازنده مشهور دربار ساسانیان

بانو : خانم، ملکه، لقب آناهیتا الهه نگهبان آب

بختیار : خوشبخت، خوش اقبال - استاد رودکی در موسیقی

برانوش : مهندس رومی که پل شوشتر را در زمان شاپور ساسانی

بردیا : پسر کورش بزرگ و برادر کمبوجیه

برزو : بلند قامت - پسر سهراب و نوه رستم دستان

برزویه : طبیب مشهور انوشیروان و مترجم کلیله ودمنه از هندی به پهلوی

برزین : بلند و تنومند - ازپهلوانان ایران - نام پسر گرشاسب

برمک : از وزیران ساسانی - نام اجداد و نگهبانان آتشکده بلخ

بزرگمهر : خورشید بزرگ - نام وزیر دانشمند انوشروان ساسانی

بکتاش : بزرگ ایل و طایفه - نامی ترکی

بنفشه : گلی رنگارنگ و زینتی با عمر نسبتاً طولانی

بوژان : رشد کرده - نامی کردی

بویان : خوشبو - مامی کردی

بهادر : شجاع و دلاور - نامی ترکی

بهار : شکوفه و گل - سه ماه اول سال شمسی

بهارک : بهار کوچولو

بهاره : بهاری

بهتاش : خوب ومانند

بهداد : نیک آفریده شده - در کمال عدل وداد

بهرام : پیروز، ایزد پیروزی درآئین زردشت، لقب برخی از پادشاهان ساسانی

بهدیس : خوش رنگ، خوشگل

بهدخت : دختر خوب و نیکو

بهرخ : زیبا چهره، قشنگ

بهرنگ : خوش رنگ

بهروز : خوشبخت، نیکبخت

بهزاد : نیک نژاد - مینیاتوریست مشهور صفویان - نام اسب سیاوش

بهشاد : خوشحال وشاد

بهمن : نیک اندیش - برف انبوه که از کوه فرو ریزد - جانشین اسفندیار

بهناز : خوش ناز و ادا - با ناز و کرشمه

بهنام : نیک نام

بهنود : سلامت، عافیت

بهنوش : کسی که نیک مینوشد

بیان :صبحگاه

بیتا : بی همتا، بی مانند

بیژن : ترانه خوان، جنگجو - پسر گیو و دلداده منیژه

بتین: آتشین، نام کردی، پسر

پارمین: تکه ای از بلور نام همسر داریوش هخامنشی

پارمیدا: مترادف : پارمیس، پر دانش و دانا، پر مهر و پرعهدوپیمان، بهشت کوچک، دختر باران(عروس باران)

پارسا : پاکدامن، زاهد

پاکان : پاکها - نامی کردی

پاکتن : نیکو چهر پاکیزه تن

پاکدخت : دختر پاک

پانته آ : زن زیبای شوشی.همسر آرتاداس که مادها او را به کورش هدیه کردند امانپذیرفت

پدرام : آراسته، نیکو، شاد

پرتو : روشن، تابش

پرشنگ : تابش، آتشپاره

پرتو : روشن، تابش، فروغ

پوروچیستا : دختر دانا - نام دختر کوچک زرتشت گرامی و همسر جاماسپ

پرستو : پرنده مهاجر

پرویز : پیروز - لقب خسرو دوم، پادشاه ساسانی

پردیس : بهشت، باغ و بستان

پرهام : ازاشخاص بسیار ثروتمند در زمان بهرام گور، فارسی اسم ابراهیم، پرهام رئوفی apolo_mapolo@yahoo.com

پژمان : افسرده، غمگین

پژوا : بیم و هراس

پژواک: انعکاس صدا، طنین

پرنیا : پارچه حریر

پشنگ : میله آهنی - نام پدرافراسیاب

پروانه : حشره‌ای زیبا که خود را به شعله می‌زند

پرسام:پهلوان.مانند سام

پروین : ثریا، ستارگان کوچک نزدیک به هم

پری : فرشته، جن، همزاد

پریچهر : زیبا روی - نام همسر جمشید شاه

پریدخت : دختر پری، همسر سام نریمان و مادر زال

پریسا : همچون پری = پری افسای.افسون کننده حور و پری

پرناز: پری ناز دار

پریوش : پری روی، فرشته روی

پریا : کبوتر بال شکسته‌ای که به دنبال آشیانه می‌گردد.

پوپک : هدهد

پوران : جانشین، یادگار

پوراندخت : نام دختر خسروپرویز

پوریا : پهلوان محمد خوارزمی ملقب به پوریای ولی و برگرفته از نام قدیمی پوربای (پور=پسر و بای=مرد بزرگ یا رئیس) که به شکل امروزی آن، پوریا تغییر کرده و به معنی پسر مرد بزرگ یا پسر رئیس می‌باشد.

پولاد : آهن سخت و کوبیده، نام پهلوان ایرانی زمان کیقباد

پویا : سرشار از زندگی

پویان : رونده و دونده - جستجو کننده - دکتر امیر پرویز پویان، رهبر نهضت سیاهکل

پونه : گیاهی خوش عطر و بو که در کنار جویها می‌روید.

پیام : الهام، وحی، پیغام

پیروز: کامیاب، فاتح، نام چند نفر از پادشاهان ساسانی

پیمان : عهد، قول وقرار - عنوان اسامی مردان در فارسی دری

پرسام:پهلوان.مانند سام
[ویرایش]
ت

تابان : تابنده، منور

تاباندخت : دختر تابناک

تاجی : تاجدار، نام و عنوانی در فارسی دری

تارا : یک دسته ستاره، تور قرمز رنگی که عروس بر سر دارد(کردی)، الهه محافظ و نگهدارنده (هند و اروپایی)، مدینه فاضله (ایرلندی)،

تاویار : آتشبان - نامی کردی

ترانه : زیبا و صاحب جمال، سرود، نغمه

تناز : نازنین، با ناز و کرشمه - نامی کردی

توران : نام دختر خسروپرویز - سرزمین تور

توراندخت : دختری از توران

تورج : دلاور، یکی از سه پسر فریدون شاه

تورنگ : خروس صحرایی، قرقاول

توفان : باد سخت

توژال : برف اندک - نامی کردی

تیر داد : داده تیر، اشک دوم پادشاه اشکانی

تینا : گل، نامی کردی

تینو : تشنه، نامی کردی
[ویرایش]
ج

جابان : سردار ایرانی یزدگرد

جامین : اسم یکی از قهرمانان ایران زمین، نامی کردی

جاماسب : وزیر گشتاسب که با دختر زرتشت ازدواج کرد

جاوید : پایدار، همیشگی

جریره : نام دختر پیران ویسه که همسر سیاوش شد.

جمشید : پسر طهمورث چهارمین پادشاه پیشدادی

جوان : برنا، دلیر، شاداب

جویا : جوینده - پهلوان مازندرانی بود که بدست رستم کشته شد.

جهان : دنیا، عالم، گیتی، کیهان

جهانبخت : شانس و اقبال جهان

جهانبخش : بخشنده جهان

جهاندار : نگهبان جهان

جهانشاه : شاه جهان - نام یکی از امپراتوران مغول

جهانگیر : فاتح جهان - نام پسر رستم

جهان بانو : بانوی جهان، ملکه جهان

جهاندخت : دختر گیتی

جهان ناز : مایه فخر عالم

جیران : آهو، نامی ترکی
[ویرایش]
چ

چابک : زرنگ، چالاک

چالاک : سریع و زبردست

چاوش : پیشرو و پیش قراول کاروان

چترا : دوازدهمین پادشاه سلسله ماد

چوبین : کنیه و لقب بهرام چوبین سردار انوشیروان

چهرزاد : نام دختر بهمن است که سی سال پادشاهی کرد
[ویرایش]
خ

خاتون : خانم، کدبانو، نامی ترکی

خاوردخت : دختر مشرق زمین

خداداد : خدا داده

خدایار : دوست خدا - فرمانروای بخارا بوده‌است

خرداد به : خورشید داد - یکی از جغرافیدانهای معروف اسلامی

خرم : شاد و خندان - پهلوان خرم از عهد شاه شجاع است

خرمدخت : دختر شاد و خندان

خسرو : مشهور، نیک نام - لقب چند تن از پادشاهان ساسانی

خشایار : قهرمان، نیرومند - نام پسر داریوش هخامنشی

خورشید : درخشنده آفتاب - معشوقه جمشید درداستان جمشید و خورشید
[ویرایش]
د

دادمهر : عدالت دوست، نام استاندار پارسی طبرستان

دارا : مالدار، ثروتمند، از نامهای خداوند

داراب : نام پسر بهمن پادشاه کیانی

داریا : دارنده، ازنامهایی که در اوستا آمده‌است

داریوش : نگهبان نیکی - فرزند ویشتاسب از شاهان بزرگ هخامنشی

دانوش : از اسمهائی که در کتاب وامق و عذرا آمده‌است

دامون : نام اصیل ایرانی - جایی که هرگز آفتاب ندیده انبوه از جنگل

داور: حاکم عادل، قاضی

دایان : ماما، نامی کردی

دریا : بحر، نام فرزند علاالدین عماد شاه

دل آرا : محبوب و معشوق

دل آویز : دلچسب، دلکش، آویزه دل

دلارام : مایه آرامش دل / معشوقه بهرام گور

دل انگیز : گوارا، مطلوب

دلبر : برنده دل، یار و معشوق

دلبند : عزیز و گرامی

دلربا : رباینده دل، محبوب

دلشاد : شادمان و خوشحال

دلکش : جذب کننده دل، دلربا، دلپذیر

دلناز : آنکه قلب و دلش ناز است

دلنواز : مهربان، مشفق

دورشاسب : نام جد پنجم گرشاسب، دور از اسب پادشاه

دنیا : عالم و گیتی

دیااکو: اولین پادشاه مادها در قرن هفتم پیش از میلاد

دیانوش : دزد دریائی در داستان وامق و عذر

دیبا : پارجه ابریشمی رنگی، روی زیب

دیبا دخت : دختر زیبا، دختری همچون پرنیان
[ویرایش]
ر

رابو : نام گلی بهاری - نامی کردی است.

رابین : مشاور، متعمد - نامی کردی است.

رادبانو : بانوی بخشنده و جوانمرد

رادمان (رادمن) : نام سپهسالار خسرو پرویز ساسانی

رازبان : راز دار - عنوان مردان بزرگ در پارسی دری

راژانه : رازیانه - نامی کردی برای دختران

راسا : هموارو صاف - نامی کردی

راشین:سبز و خرم- نامی کردی برای دختران

رامتین : آرامش تن - موسیقی دان عهد ساسانیان

رامش : فراغت، آسودگی، راحتی، نام هیربد زردشتی

رامشگر : خواننده و نوازنده، خنیاگر

رامونا : نگهبان عاقل

رامیار : چوپان و گوسفند چران

رامیلا : خدای بزرگ، نامی آشوری است

رامین : معشوقه ویس، نام یکی از سرداران ایران

راویار : شکارچی - نامی کردی

راهیل:کوچ کننده

رایحه:بوی خوش

رزیتا :مانند گل رز

رژینا : مانند روز - نامی کردی

رخپاک : دارای چهره پاک

رخسار : چهره، سیم

رخشانه : منسوب به رخش

رخشنده : تابان، کنایه از خورشید است

رزمیار : رزمنده، مبارز

رستم : تنومند و قوی اندام، جهان پهلوان ایرانی و قهرمان بزرگ شاهنامه

رکسانا : نورانی، روشن

روبینا : یاقوت سرخ

رودابه : فرزند تابان، زن پسرزا، نام قلعه‌ای در غرب ایران

روزبه : خوشبخت : بهروز، از موبدان بهرام گور ساسانی

روجا : درخشان ترین ستاره شب، آخرین ستاره که تا سپیده صبح میدرخشد. نام دختر و از نام‌های مازندرانی

روشنک : مشعل دار، همچنین نام دارویی گیاهی است

روناک : روشن

روماک : صادق، منظم، صاف و تمیز، محکم، نام پسر و از نام‌های مازندرانی

رهام : نام پسر گودرز

رهی : راهی شده، روان، مسافر

ریبار : رهگذر، نامی کردی

راسپینا : پائیز، لغت زند و پازند

روژان: خورشید، روز، نام کردی، دختر

روژانو: روز نو، نام کردی، دختر
[ویرایش]
ز

زادبخت : خوشبخت، خوش اقبال

زاد به : بهزاد، نیک زاده شده

زاد چهر : دارای نژاد پاک و اصیل

زاد فر : زاده روشنی

زال : فرزند سپید موی سام نریمان و پدر رستم قهرمان ملی ایرانیان

زادماسب : برادر شاپور ساسانی، نام یکی از قضات ساسانی

زاوا : داماد، نامی کردی

زردشت : صاحب شتر زرد و زرین، پیامبر ایران باستان

زرنگار : طلا کوب، زرین

زری : طلائی، زربفت

زرین : طلائی رنگ، منصوب به زر

زرینه : آنچه منسوب به زر است

زلیخا : لغزنده - زن فرعون که عاشق یوسف شد

زمانه : روزگار، دهر

زونا : گیاهی با گل کبود رنگ، نامی کردی

زیبا : خوشگل، قشنگ، خوب ونیکو

زیبار : قبیله‌ای از کردها، نامی کردی

زیما : زمین، لغت اوستائی

زینو : زنده، پابرجا - نامی کردی
[ویرایش]
ژ

ژاله : شبنم، قطره

ژالان : گلهای دارای قطره و شبنم - نامی کردی

ژیار : زندگی، زندگی شهری - نامی کردی

ژیان: زندگی، نام دختر و پسر، کردی

ژینا : زندگی و حیات - نامی کردی

ژیوار : زندگی-نامی کردی
[ویرایش]
س

سارا : صحرا، کوه و دشت - نامی کردی

سارک : سار کوچک، پرنده‌ای سیاه رنگ وبزرگ‌تر از گنجشک

سارنگ : نام سازی شبیه به کمانچه

ساره : خالص، بی آلایش - نامی کردی

ساسان : سوال کننده، رئیس معبد آناهید استخر که خاندان ساسانیان به او منسوبند

ساغر : پیاله شرابخوری، جام

سام : سیه چرده - جهان پهلوان ایرانی وجد رستم

سامان : ترتیب، نظام، زندگی

سانا : سهل و آسان

ساناز : کمیاب، نادر، زودقهر نام گلی است - اسمی ترکی است

سانیار : حامی و یار و پشتیبان - نامی کردی

ساویز : خوش اخلاق، مهربان - نامی کردی

ساهی : آسمان صاف - نامی کردی

ساینا : خاندانی از موبدان زردشتی، سیمرغ

سایه : منطقه تاریک پشت هر جسم، حمایت

سپنتا : مقدس، محترپ

سپند : اسفند

سپهر : آسمان، نام فرزند کیخسرو

سپهرداد : بخشیده اسمان - داماد داریوش هخامنشی

سپیدار : درخت سفید

سپید بانو : بانوی سفید و درخشان

سپیده : سحرگاه، سپیدی چشم

ستاره : کرات آسمانی که در شب می‌درخشند

ستی : دختر، سیت

سحر : سپیده دم، بامداد

سرافراز : سربلند، متکبر

سرمد : همیشگی. دائم.

سرور : رئیس، پیشو

سروش : شنیدن و فرمانبرداری - فرشته مظهر اطاعت

سرور : شادمانی، خوشحالی

سوبا : شناگر، فرد

سوبار : اسب سوار - لغت زند و پازند

سنبله : یک خوشه گندم

سودابه : دختر زا - سود ده

سوران: اسم شاخه اصلی زبان کردی، نام پسر

سوری : سرخ رو، نام دختر اردوان پنجم

سورن : خانواده‌ای در دوره اشکانیان که قدرتمند بودند

سورنا : سردار دلیر و خردمند پارتی

سوزان : سوزنده، ملتهب

سوزه : سبزه، نامی کردی

سوسن : گلی به رنگهای سفید، کبود، زرد و حنایی

سومار : نام قبیله‌ای از کرده

سولان : نام گلی است، نامی کردی

سولماز : زنی که پیرو پژمرده نمی‌شود

سوگند : شاهد گرفتن خدا یا بزرگی را گویند

سهراب : سرخ روی، نام پسر رستم که در جنگ با رستم فرمانده سپاه تورانیان بود

سهره : پرنده‌ای خوش آواز، با پرهای سبز و زرد

سهند : کوه آتشفشان قدیمی در آذربایجان

سیامک : مجرد - نام پسر کیومرث

سیاوش : دارنده اسب سیاه، فرزند کیکاووس که ناجوانمردانه و بی گناه به قتل رسید

سیبوبه : مانند سیب، دانشمند شهیر ایرانی، منصف الکتاب

سیمدخت : دختر نقره‌ای و سفید

سینا : مرد دانشمند، نام پدر شیخ ابوعلی سینا

سیمین : نقره‌ای، سفید، روشن

سیمین دخت : دختر نقره‌ای و سفید

سیروان: نام رودی در منطقه اورامان کردستان ایران، نام کردی، پسر

سمیرا : دختر گندمگون
[ویرایش]
ش

شاپرک : پروانه

شادی : شادمانی، خوشحالی، شور شادان : شادمان

شادمهر : مهربان، با محبت

شاران : گردنبند درست شده از بادام - نامی کردی

شاهپور : پسر شاه، شاهزاده - نام چند تن از شاهان ساسانی

شاهدخت : دختر شاه، شاهزاده خانم

شاهرخ : شاه منظر، کسی که رخساری همچون شاه دارد

شاهو: نام یکی از رشته کوه‌های مهم در منطقه کردستان ایران

شاهین : پرنده‌ای شکاری

شاهیندخت : دخت شاهین

شایسته : سزاوار، لایق

شباهنگ : بلبل، ستاره کاروان کش

شب بو : نام گلی است که شب هنگام باز می‌شود

شبدیز: سیه فام، سیه چرده، نام اسب خسروپرویز

شبنم : رطوبتی که شب هنگام روی گلها می‌نشیند

شراره : جرقه آتش، گرمای سوزان، عشق فراوان، نامی کردی

شرمین : شرمسار، خجل

شروین : یکی از سرداران معاصر شاپورذوالاکتاف ساسانی

شکوفه : گل درختان میوه دار، شکفته

شکفته : خندان، بشاش

شمشاد : درختی زینتی و تقریبا همیشه سبزکه دستمایه بسیاری از شاعران است

شمین : خوشبو، خوش عطر

شوان : شبان، چوپان - نامی کردی

شمیلا : از نامهای ارمنی ایرانی به معنی بانوی بزرگوار

شورانگیز : فتنه انگیز، ایجاد کننده شور و شوق

شوری : خوش قیافه، قد بلند- نامی کردی

شهاب : شعله آتش، سنگ آسمانی، ستاره دنباله دار

شهبار : درخورشاه، لایق شاه

شهباز : باز سفید رنگ، شاه باز

شهبال : پر بزرگ پرندگان

شهپر: پرشاهانه

شهداد : شاه عادل (شه=شاه، داد= عدل)

شهرآرا: آنکه به زیبایی مایه آرایش شهراست، آرایش دهنده شهر

شهرام : = شاهرام، «شه» به معنای «شاه» و والا مرتبه و «رام» نام فارسی فرشته‌ای موکول بر سعادت و روزی است، «شهرام» معادل فارسی «میکائیل» است

شهربانو : = شه بانو (همسر شاه)، ملکه، همسر امام حسین و مادر امام سجاد

شهرزاد : یا «شهزاد» به معنی شاهزاده - نقال قصه‌های هزار و یک شب

شهرناز : خواهر جمشید و همسر ضحاک ماردوش

شهرنوش : شیرینی شهر

شهروز : شاهروز - روز شاهان - شهرود نام سازی باستانی نیز بوده‌است.

شهره : مشهور و نامی

شهریار : پادشاه، یارشهر، نام پسر برزوپسر سهراب

شهلا : زن سیه چشم

شهناز : شاه ناز - دختری بود از خاندان آل بویه

شهنواز : نوازش شده شاه

شهین : منسوب به شاه

شیبا : نسیم شبانه - نامی کردی

شیدا : آشفته و عاشق

شیده : خورشید، درخشان

شیردل : پهلوان و دلاور

شیرزاد : شیر بچه، همچون شیر

شیرنگ : به رنگ شیر، مانند شیر

شیرو : پهلوان معاصر با گشتاسب، نام سردار فریدون

شیرین دخت : دختر شیرین

شیما : دخترانه، نامی کردی

شینا : قدرتمند، توانا - نامی کردی

شیرین : مطبوع و گوارا، معشوقه خسرو پرویز

شیوا : شیرین بیان، خوش زبان، ایزد بزرگ هندیان باستان
[ویرایش]
ط

طوس : فرزند نوذر پهلوان ایرانی شاهنامه

طوطی : پرنده سبز رنگ و سخنگوست و نام برخی زنان در فارسی دری است.

طهماسب : دارای اسب قوی - نام پسر منوچهر

طهمورث : روباه تیزرو و قوی، پادشاه پیشدادیان و پدر جمشید

طرلان : باز شکاری - نامی ترکی است

طوطیا : مانند طوطی

طناز : با ناز و کرشمه
[ویرایش]
غ

غوغا : آشوب، هیاهو

غنچه : گل نشکفته، کنایه از دهان معشوق
[ویرایش]
ف

فراز : بلندی و شکوه

فرامرز : شکوه مرزداری - نام پسر رستم دستان

فرانک : سیاه گوش، نام مادر فریدون، نام همسر بهرام گور ساسانی

فراهان : محل شکوه و جلال

فربد : مناعت، بزرگی

فربغ : شکوه خداوند

فرجاد : دانشمند و فاضل

فرخ : تابان و زیبا - نام یکی از امیران سیستان در عهد سلجوقیان

فرخ پی : نیک پی و نیک قدم

فرخ داد : مبارک آفریده شده

فرخ رو : دارای صورت زیب

فرخ زاد : مبارک زاد، خجسته زاد، رستم فرخزاد سردار معروف ساسانیان است

فرخ لقا : درای چهره زیبا، خوشگل

فرخ مهر : زیبا چون خورشید

فرداد : داده شکوه وزیبائی

فردیس : بهشت، بوستان

فردین : یگانه، شکوه دین، مخفف فروردین ماه اول بهار

فرزاد : زاده فرو شکوه

فرزام : شایسته و لایق

فرزان : عاقل، حکیم، دانشمند

فرزانه : دانشمند، عاقل و عالم

فرزین : عالم، وزیر دربار

فرشاد : شا دمان، مسرور، خوشحال

فرشته : فرستاده الهی و آسمانی

فرشید : درخشانتر، نام برادر پیران ویسه

فرمان : دستور، حکم

فرناز : داری ناز فراوان

فرناد : صدای باشکوه

فرنگیس (فری گیس) : نام دختر افراسیاب و همسر دوم سیاوش

فرنود : دلیل و برهان :فرنود عسکری بزرگمرد ایران زمین که در چندین نبرد سخت از خوانسار در هجوم جواد معصومی دفاع و او را بارها شکست داد


نوشته شده در جمعه 91/12/18ساعت 12:37 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

فرنوش : شکوه، نام پادشاه باستانی ماد

فرنیا : نامی برای پسران

فروتن : افتاده حال، متواضع

فرود : پائین - نام پسر سیاوش، نام پسر کیخسرو نام پسر خسرو پرویزو شیرین

فروز : روشنائی، روشنی

فروزان : تابان، درخشان

فروزش : روشنی، تابناک

فروزنده : درخشان، درخشنده

فروغ : روشنائی، تابش

فرهاد : عاشق افسانه‌ای شیرین

فرهنگ : شکوه، ادب، تربیت

فرهود : صداقت و راستی در دین

فربار : همراه خوب و شایسته

فریا: فریاد و آواز بلند، نام کردی، دختر؛

فریان:آزاده,آزادگی(نام پسر)؛زبان سانسکریت (feryan)

فریبا : زیبا و فریبنده

فرید : بی همتا

فریدخت : دختر خجسته

فریدون : دارای شکوهی اینچنین، پادشاه پیشداری که بر ضحاک ماردوش غلبه کرد

فریمان : فر و شکوه ایمان

فریناز : عشوه گر، پریناز

فرینوش : شکوه شیرین

فریوش : زنگ، همان پریوش هم هست

فیدان : غنچه- نامی ترکی برای دختران

فیروز : پیروز و مظفر

فیروزه : سنگی گرانبها با رنگ فیروزه‌ای
[ویرایش]
ق

قابوس : معرب کاووس است

قباد : سرور گرامی، شاه محبوب، پدر کیکاوس از پادشاهان کیانی

قدسی : بهشتی، روحانی

قزل ارسلان : شیر سرخ - نام دوتن ازاتابکان آذربایجان - نامی ترکی
[ویرایش]
ک

کابان : کدبانو، نامی کردی برای دختران

کابوک : کبوتر، نامی کردی برای دختران

کارا : فعال و کوش

کارو : نوید دهنده- نامی ارمنی برای پسران

کاراکو : نام یکی از سرداران ماد

کاساندا : نام همسر کوروش بزرگ

کامبخت : کسی که بخت به کام اوست

کامبخش : آرزو دهنده، مراد بخش

کامبیز : صورت فرانسوی ((کمبوجیه)) پسر کورش است

کامجو : کامجوینده

کامدین : یکی از دانایان دین زردشت

کامران : سعادتمند و خوشبخت

کامراوا : به مقصود و مراد رسیدن

کامک : آرزو و خواهش کوچک

کامنوش : کامروا، خوشبخت

کامیار : کامروا و پیروز

کانیار : معدن شانس، نامی کردی

کانی: چشمه، نام کردی، دختر

کاووس : پادشاه توانا - از پادشاهان کیانی و پسر کیقباد

کاوه : آهنگر معروف ایران باستان که علیه ضحاک قیام کرد

کتایون : جهان بانو، دختر قیصر روم و مادر اسفندیار

کرشمه : ناز و غمزه

کسری : معرب خسرو است

کلاله : موی پیچیده، دختری با موهای مجعد

کمبوجیه : نام پسر کورش کمبوجیه‌است

کوشا : کوشنده، ساعی

کهبد : خداوند کوه، عابد

کهرام : رام شده کوه نام برادر و سردار افراسیاب

کهزاد : زاده کوه، کسی که در کوه زائیده شده‌است

کیارش : شهریار بزرگ

کیان : پادشاه (نامی آرامی)

کیانا : فرستاده (نامی آرامی)

کیانچهر : دارای چهره پادشاهان

کیاندخت : شاهدخت، دختر شاه

کوروش : نام یکی از پادشاهان هخامنشی که تخت جمشید را بنا نهاد

کیانوش : بسیار شیرین، نام یکی از دو برادر فریدون در شاهنامه

کیاوش : بزرگوار - نام پدر کیقباد

کیخسرو : پادشاه نیکنام، نام پسر سیاوش و سومین پادشاه کیانیان

کیقباد : پادشاه محبوب - پدر کیکاوس و سر سلسله کیانیان

کیکاووس : سیاه چرده، سبزه، نام پسر کیقباد و پدر کیاوش

کیمیا:همچون نقره، نقره فام(نامی مصری)

کیوان : سیاره زحل و دومین سیاره منظومه شمسی پس از مشتری است.

کیوان دخت : دختر سیاره کیوان

کیومرث : نخستین انسان، و به گفته شاهنامه نخستین پادشاه

کیهان : جهان و گیتی

کیاندخت : دختر گیتی

کیهانه : جهان کوچک

--65.49.2.154 ‏12 نوامبر 2008، ساعت 20:54 (UTC)=== گ ===

گابان : یکی از یاران کرد پیامبر اسلام (ص) که به استقبال اسلام رفت

گئومات : نام موبدی بلند پایه در زمان پادشاهی کمبوجیه، پسر کورش بزرگ.

گرد آفرید : پهلوان زاده شده

گردان : پهلوانان، یلان

گرشا : به ر وایت شاهنامه همان کیومرث اولین پادشاه است

گرشاسب : صاحب اسب لاغر، پهلوان ایرانی و جد رستم

گرشین : شعله آبی، نامی کردی برای دختران

گرگین : منسوب به گرگ، پسر میلاد از پهلوانان زمان کیخسرو

گزل : زیبا، نامی ترکمنی است

گشتاسب : صاحب اسب رمنده، پدر داریوش هخامنشی

گشسب : دارنده اسب نر

گشسب بانو : دختر رستم و زن گیو

گل : گیاهان رنگی کوچک که دستمایه شاعرانند

گل آذین : حالت قرار گرفتن گلها روی شاخه ه

گل آرا : آراینده گل

گلاره : تخم چشم، نامی کردی

گلاویژ: ستاره شمالی (قطبی)، نام کردی، دختر

گل افروز : فروزنده گل

گلاله : دسته گل

گل اندام : آنکه اندامش مانند گل است

گلاویز : گیاهی برای زینت گل

گلباد : داری بوی گل

گلبار : پرگل، گل افشان

گلبام : گلبانگ

گلبان : نگهدارنده گل

گلبانو : بانوی چون گل

گلبرگ : هر یک از برگهای یک گل، مثل برگ گل

گلبو : معطر، خوشبو

گلبهار : مثل گل بهاری

گلبیز : گل افشان

گلپاره : تکه گل، پاره‌ای از گل

گلپر : برگ گل، پر گل

گلپری : پری همچون گل

گلپوش : پرازگل، پوشیده از گل

گل پونه : کسی که چهره اش به لطافت گل است

گلچین : باغبان، عاشق گل، کسی که گل می‌چیند.

گلدخت : دختر گل

گلدیس : به رنگ گل، مانند گل

گلربا : رباینده گل

گلرخ : بسیار زیبا همچون گل

گلرنگ : به رنگ گل، شرابی رنگ

گلرو : زیبا و سرخ رو

گلشن : گلزار و گلستان

گلریز : ریزنده گل

گلزاد : زائیده گل

گلزار : گلستان، جای پرگل

گلسا : مثل گل

گلشید : درخشان چون گل

گلشیفته: شیفته? گل

گلنار : گل انار، شکوفه انار

گلناز : کسی که ناز و غمزه اش مثل گل است

گلنسا : گل بانو، خانم گل

گلنواز : نوازش شده گل

گلنوش : شیرین مثل گل

گلی : مانند گل، قرمز رنگ

گودرز : از پهلوانان عهد کاوس وکیخسرو و یکی از پادشاهان معروف اشکانی

گوماتو : انقلابی زمان مادها که برای براندازی مادها و هخامنشیان قیام کرد

گهر چهر : آنکه چهره اش همچون گوهر است

گوهر ناز : کسی که همچون گوهر نازش گرانبهاست

گیتی : دنیا، جهان، عالم

گیسو : موی بلند زنان

گیلدا : طلا (اسپانیایی)، دختری از تبار گیلک (؟)، بخند (به زبان ترکی)

گیلزاد : زاده? گیلان

گیو : پهلوان نامی شاهنامه و پدر بیژن
[ویرایش]
ل

لادن : گلی به رنگهای زرد و نارنجی (اسم لاتینی)

لاله : گلی که رنگهای گوناگون دارد و معروفترین آن لاله سرخ و صحرائی است

لاله رخ : کسی که روی همچون لاله دارد

لاله دخت : دختر لاله

لبخند : تبسم

لقاء : چهره، سیم

لومانا : نام محلی در کردستان، نامی کردی برای دختران

لهراسب : دارای اسب تندرو، از پادشاهای کیانی و پدر گشتاسب

لیدا:محبوب همه (اسم یونانی)

--89.144.153.43 ‏13 ژانویه? 2009، ساعت 09:50 (UTC)===م === ماتان : سفیدوزیبا- نامی ترکی برای دختران

مارال : آهو، غزال، زیبا- نامی ترکی برای دختران

ماری : کبک ماده، نامی کردی

مازیار : اورا مزدایار - پسر قارون فرمانروای طبرستان

ماکان : شجاعت - نامی دیلمی برای پسران

ماردین: نام کردی، پسر

مامک : مادر کوچک و مهربان

ماننا : نام یکی از اقوام باستانی آذربایجان- نامی ترکی برای دختران

ماندانا : دختر آژدهاک و مادر کورش هخامنشی

مانوش : کوهی که منوچهردربالای آن متولد شده‌است

مانی : پیامبر ایرانی در زمان شاپور ساسانی

مانیا : خسته شده، نامی کردی

ماهان : منسوب به ماه

ماهاندخت : دختر ماهان

ماه برزین : یکی از بزرگان دولت ساسانیان

ماه جهان : زیبای جهان

ماهچهر : زیبا رو، قشنگ

ماهدخت : دختر ماه

ماهرخ : آنکه صورتی چون ماه زیبا دارد

ماهزاد : زاده ماه

ماهنی : آهنگ، ترانه- نامی ترکی برای دختران

مایسا : مثل مادر

مردآویز: جنگنده و دلاور

مجتبی : برگزیده، منتخب، انتخاب شده، شایسته، اجتناب ناپذیر از انتخاب شدن و برگزیده شدن

مرجان : گیاهی دریایی

مرداس : مرد آسمانی - نام پدر ضحاک که مرد نیکی بود و بدست پسرش کشته شد

مرزبان : مرزدار - مرزبان بن رستم نویسنده کتاب مرزبان نامه

مرمر : ازسنگهای آهکی که صیقلی و جلا پذیر است، سنگ مرمر

مریم : نام مادر عیسی

مزدک : خردمند کوچک - مردی که در زمان ساسانیان ادعای پیغمبری کرد اما کشته شد

مژده : نوید، بشارت

مژگان : مژه‌ها

مستان : شادان، شادمان

مستانه : خوشحال، مانند مست

مسیح : لقب عیسی، به معنی مسح شده، نامی برای پسران

مسیحا : انسان رهائی بخش، روح قدسی، زن آسمانی

مشکاندخت : دختر خوشبو

مشکناز : مشک ناز دار

مشکین دخت : دختر مشک آلود و معطر

منیژه : پاک و سفید روی - نام دختر افراسیاب

منوچهر : کسی که چهره بهشتی دارد - از پادشاهان پیشدادی

مهان :منسوب به ماه است

مهبانو : بانوی بزرگ، بانوی همچون ماه

مهبُد : یکی از وزیران انوشیروان ساسانی، پسوند «بُد» به معنای صاحب یا حافظ (مانند ارتشبُد=ارتشدار)، صاحب یا حافظ ماه

مه داد : از فرماندهان نظامی پارسیان ویکی از نامهای دوران هخامنشی

مهتاب : ماه تابان، ماه تابناک

مهدیس : ماهرو، زیبا، خوشگل

مه جبین : انکه پیشانیش مانند ماه درخشان است

مه دخت : ماه دخت، دختر ماه

مهر آذر : یکی از موبدان پارس در زمان انوشیروان - خورشید آذر

مهر آرا : آرایش دهنده مهر

مهر آسا : همچون خورشید زیبا روی

مهر آفاق : خورشید افقه

مهر افرین : عشق آفرین، آفریننده عشق

مهرآب : کسی که فروغ خورشید دارد - نام جد مادری رستم

مهرداد : بخشنده ماه

مهر افزون : بالا برنده عشق و محبت

مهرام : رام شده ماه

مهران : منسوب به مهر است و یکی از خاندانهای عصر ساسانی

مهراندخت : دختر مهر و محبت

مهراندیش : دارای اندیشه با مهر و محبت

مهرانفر : شکوه

مهرانگیز : ایجاد کننده مهر و محبت و عشق مهرپویا : پوینده مهر

مهرداد : داده خورشید - نام چند تن از پادشاهان اشکانی

مهر دخت : دختر آفتاب

مهرزاده : زاده خورشید، زیبا روی

مهرناز : ناز خورشید

مهرنوش : خورشید جاویدان - یکی از پسران اسفندیار که بدست فرامرز کشته شد

مهرنکار : آرایش دهنده خورشید، مهر آرا- نام یزدگرد

مهرنیا : ازنژاد مهر

مهروز : آنکه روزی چون خورشید دارد

مهری : منسوب به مهر، منسوب به خورشید

مهریار : دوست خورشید

مهسا : مانند ماه زیبا روی

مهستی : ماه هستی، ماه روزگار، گرانبهاترین

مه سیما: آنکه صورتی چون ماه دارد

مهشاد : ماه شادمان

مهشید : پرتوماه

مهنام : آنکه نامش چون ماه است

مهناز : نازماه

مهنوش : ماه همیشگی، جاودان

مهوش : مانند ماه

مهیار : یار ماه، نام پسر داریوش سوم هخامنشی

مهین : ماه زیبا رو

مهین دخت : دختر بزرگ

میترا : دوستی و محبت و مهر. نام همسر رامسس دوم (فراعنه مصر)

میخک : گلی زیبا به رنگهای قرمز، سفید، صورتی وزرد

میلاد : گانش آموز، شاگرد - نامی کردی

مینا : گلی کوچک و زینتی، گردنبند

مینا دخت : دختر مین

مینو : بهشت، جنت

مینودخت : دختر بهشت، دختر پاک

مینوسا : مانند بهشت

مینو فر : دارای شکوه بهشتی مذگان : فروتنی , برگرفته ازسپندارمذ و اسفندگان.نشاندهنده? عشق مادری
[ویرایش]
ن

نادر : کمیاب، بی همتا

ناز آفرین : معشوقی که ناز فراوان می‌کند

نازبانو : بانوی ناز دار

نازپرور : پرورش یافته در ناز

نازچهر : کشی که چهره ناز دارد

نازفر : دارای شکوه

نازلی : پرناز و غمزه - نامی ترکی برای دختران

نازی : با ناز، اهل ناز

نازیدخت : دختر ناز

نامور : مشهور، ارزنده

ناهید : پاک و بی آلایش - نام مادر اسفندیار و مادر اسکندر

نائیریکا : در فرهنگ ایران باستان دختری زیبا و دانا که پس از مرگ برشخص نیک گفتار و نیک کردار و نیک پندار ظاهر شده و او را از پل چینوت (صراط) می‌گذراند.

ندا : آواز، بانگ، فریاد

نرسی : فرشته وحی در اوستا - نام پسر شاپور نوه اردشیر بابکان

نرگس : گلی خوشبو و زیبا(نامی یونانی)

نریمان : پهلوان، دلیر - نام پدر سام

نسترن : گلی سفید و زیبا از گونه‌های نرگس

نسرین : گلی سفید و پر برگ

نسرین دخت : دختر نسرین

نسرین نوش : نام همسر بهرام گور

نسیم : بوی خوش و باد ملایم و نصرت نکیسا : نوازنده و خواننده دربار خسرو پرویز ساسانی

نگار: نقش، بت، صنم

نگاره : شکل دارای نقش و نگار

نگارین : نقاشی شده

نگین : گوهر قیمتی

نوا : ناله، آواز

نوژا : مثل درخت صنوبر همیشه سبز

نوش (انوش) : زندگی جاوید

نوش آذر : آتش جاویدان - از آتشکده‌های عصر ساسانی

نوش آور : چیزی که زندگی و حیات می‌آورد

نوشا : نوشنده، آشامنده

نوش آفرین : افریننده شادی و شیرینی

نوشدخت : دختر شاد

نوشروان (انوشیروان) : جاویدان، اولین خسرو ساسانی

نوشفر : شکوه جاوید

نوشناز : دارای ناز و ادای شیرین

نوشین : گوارا و شیرین

نوید : مژده و بشارت

نوین : تازه، جدید

نوین دخت : دختر تازه به دنیا آمده

نیک بین : خوش بین

نیک پی : پاک نژاد

نیک چهر : خوشگل و زیب

نیک خواه : شخص خیر خواه و خیراندیش

نیکداد : بخشنده نیکی

نیکدخت : دختر پاک و نیکو

نیکدل : دل پاک

نیکزاد : زاده نیکی و پاکی

نیلوفر : گل پیچک و زینتی به رنگهای سفید و سرخ وآبی

نیما :کمان - نامی مازندرانی برای پسران نجمه: ستاره، کوکب (نام دختر)
[ویرایش]
و

وارلی :ثروتمند، دارا - نامی ترکی برای پسران

وامق : دوست دارنده، عاشق - عاشق عذر

ورجاوند : ارجمند - به اعتقاد زردشتیان کسی که درآخر زمان ایران را آباد می‌کند

وریا : بیدار، آگاه - نامی محبوب برای پسران در میان کردها

وشمگیر : شکارچی بلدرچین - نامی دیلمی برای پسران

وهرز : نام مرزبان کشور یمن درعهد انوشیروان

وهسودان : نیک آسوده و آرام - عنوان یکی از سلاطین آذربایجان

ویدا : آموزنده و تعلیم دهنده

ویس : نام معشوق رامین در داستان ویس و رامین

ویشتاسب : صاحب اسبان فراوان

ویگن : جهش و پرش - نامی ارمنی برای پسران

ونداد : امید، آرزو، نام سردار ایرانی
[ویرایش]
ه

هژیر : خوب چهره، نام یکی از پسران گودرز که بدست سهراب کشته شد

هخامنش : دوستار اندیشه - نام جد کورش کبیر

هربد(هیربد) : حاکم آتشکده، موبد موبدان

هرمز : اهورمزدا، خدای بزرگ ایرانیان - نام پسر بهمن و نام پسر انوشروان

همایون : مبارک، خجسته - نام تنی چند از پادشاهان هندوستان

هما : فرخنده، مبارک، مرغ سعادت - نام دختر گشتاسب و خواهر اسفندیار

همادخت : دختر مبارک و فرخنده بخت

همدم : رفیق و مونس و همزبان

همراز : محرم اسرار

همراه : دوست و یار موافق

هلاله : هلال ماه - گل لاله

هنگامه : غوغا، شلوغی، دادوفریاد

هوتن : خوش اندام، نام یکی از متحدان داریوش درحمله به مغان

هور : خورشید، آفتاب

هورتاش : همچون خورشید

هورچهر : تابان روی، زیب

هورداد : فرستاده و داده خورشید

هوردخت : دختر خورشید

هورزاد : زاده خورشید

هورمند : شبیه خورشید

هوروش : خورشید مانند، مثل خورشید

هوشنگ : هوش و درایت - نام یکی از سلاطین پیشدادی و فرزند سیامک

هوشیار : با هوش و آگاه

هومان : نیک اندیش، نام یکی از سرداران افراسیاب و نیز نام برادر پیران ویسه

هومن : نیک منش

هونام : خوشنام، نیکنام

هویدا : آشکار و نمایان

هیتاسب : صاحب اسب بسته شده

هیرمند : یکی از القاب گستاسب، آتش پرست

هیوا : میوه به - نامی ترکی برای دختران

هیوا : امید وآرزو - نامی کردی برای دختران و پسران

هورام: اسم قدیمی سرزمین هورامان (اورامان)

هانا: انرژی درونی و فرازمینی، نام کردی، دختر

هاوژین: همدم و یار زندگی(ژین =زندگی)، نام کردی دختر

هاوین: خورشید، تابستان، نام کردی، دختر
[ویرایش]
ی

یادگار : آنچه از انسان بجای ماند - پسر پادشاه گرجستان

یاسمن (یاسمین) : گل زیبائی به رنگ سفید و زرد و کبود

یاشار: جاوید- نامی ترکی برای پسران

یاور : کمک و همدست و یار

یزدان : خداوند، آفریدگار هستی

یگانه : بی نظیر، بی مانند

یوتاب : سردار زن ایرانی که خواهر اریوبرزن سردار نامدار ارتش شاهنشــــــاهی داریوش سوم بوده‌است. وی در نبرد با اسکندر گجــستک همراه آریوبرزن فرماندهی بخشی از ارتش ر

ییلماز : بی باک، شجاع- نامی ترکی برای پسران
در حال آشپزی هستید و بسیار باعجله کار می‌‌کنید که ناگهان بخار آب دستتان را می‌سوزاند و یا در اثر تماس با یک تابه داغ دچار سوختگی می‌شوید. بهترین کار در چنین مواقعی چیست؟

حتما شنیده‌اید که بعضی‌ها می‌گویند سریع روی محل سوختگی خمیر دندان بمالید، یا بعضی دیگر معتقدند مالیدن روغن جامد یا قرار دادن دست سوخته در ظرف نمک موجب می‌شود پوست تاول نزند.

اما علمی‌ترین روش در چنین مواقعی این است که بلافاصله با استفاده از آب سرد یا یخ محل سوختگی را خنک کنید.

پس سریع در یخچال را باز کنید. آب سرد روی دستتان بریزید تا خنک شود. استفاده از پماد سوختگی مانند پماد آلفا و پماد "سیلور سولفات" هم بسیار مفید است.

اگر سوزش و درد اذیت‌تان می‌کند، می‌توانید قرص استامینوفن بخورید.

پزشکان معتقدند چون مواد موجود در خمیر دندان کنترل نشده هستند، می‌توانند موجب آسیب پوستی شوند، هر چند که خمیر دندان نیز احساس خنکی در محل سوختگی می‌دهد، اما بهتر است به منظور پیشگیری از آسیب‌های پوستی به همان آب سرد اکتفا کنید.

100 نقطه‎ی ایران که قبل از مرگ باید دید

14-01

irantourism

ماهنامه جهانگردان در شماره نوروزی خود فهرست صد جاذبه خاص را که می توانند برتابنده جذابیت عام تاریخی، فرهنگی و طبیعی ایران باشند منتشر کرد.

این فهرست شامل طیف متنوعی از جاذبه های ایران است که از نواحی خاص همچون کویر حاج علیقلی و خلیج گواتر تا پدیده هایی همچون آواز دشتی و مراسم حکومت زنان در یکی از روستاهای فریدن را در بر می گیرد- انتخاب صد جاذبه ممتاز در میان کشورهای توریستی جهان بسیار معمول بوده و نقش مهمی در برند شدن مقاصد گردشگری دارد- مجله جهانگردان همچنین در کنار این فهرست با درج یک فهرست خالی، از خوانندگان خود و ایرانگردان مجرب درخواست کرده است با ارسال فهرست پیشنهادی خود، به تکمیل فهرست صد جاذبه ممتاز ایران کمک کنند- فهرست صد جای ایران که قبل از مرگ باید دید، به انتخاب گروه کارشناسی مجله جهانگردان در پی آمده است: (گردشگری ایران)

1- آستان حضرت رضا(ع)

2- آستانة حضرت عبدالعظیم(ع)

3- آستان حضرت معصومه(س)

4- امامزاده بی‌بی حکیمه(س)

5- مجموعة بازار تبریز

6- روستای کندوان

7- دریاچة ارومیه

8- غار سهولان

9- غار کرفتو

10- منطقة حفاظت شده مراکان

11- قره کلیسا

12- دریاچة نئور

13- عشایر شاهسون

14- بیابان خور و بیابانک

15- مرنجاب

16- شهر کاشان

17- روستای ابیانه

18- مجموعة میدان نقشجهان

19- مسجد جامع اردستان

20- ارگ بم

21- نارین قلعه نائین

22- جشن حکومت زنان در افوس

23- عشایر لک ایلام

24- درة لار

25- بازار روز بوشهر

26- دشتستان و تنگستان

27- مجموعه مناطق حفاظت شدة جاجرود

28- مجموعه کاخهای نیاوران

29- مجموعه کاخهای سعدآباد

30- قلعة بابک

31- کاروانسرای قصر بهرام

32- میدان آزادی تهران

33- موزة هنرهای معاصر

34- موزة فرش ایران

35- موزة ایران باستان

36- بازار تهران

37- چهل قلة دنا

38- تنگ صیاد

39- کوچ ایل بختیاری

40- خونیک و ماخونیک

41- پارک ملی تندوره

42- قشقاییها در بهار فارس

43- آبشار شوی

44- دریاچة سد دز

45- بافت قدیمی دزفول

46- کاخهای آپادانا و ماندانا

47- زیگورات چغازنبیل

48- اندیکا

49- غار کتله جور

50- گنبد سلطانیه

51- بسطام و خرقان، شاهرود

52- جنگل ابر

53- خلیج گواتر

54- شهر سوختة زابل

55- منطقه حفاظت شدة بهشت گمشده

56- آبشار مارگون

57- تخت جمشید

58- پاسارگاد

59- حافظیه و سعدیه

60- منطقة حفاظت شدة ارسباران

61- الموت

62- منطقة اورامانات

63- قرآن تاریخی روستای نگل

64- شهر خیالی لوت

65- لوت زنگیاحمد

66- جاده «دهسیف» به طبس

67- بافت تاریخی کرمان

68- مجموعة بیستون

69- باداب سورت

70- پارک ملی گلستان

71- دیلمان

72- میل گنبد

73- ترکمن صحرا

74- جنت رودبار

75- قلعه رودخان

76- ماسولة نو و کهنه

77- جزیره قشم

78- قلعة فلکالافلاک

79- جنگلهای دوهزار و سه هزار تنکابن

80- جواهرده

81- ریگ جن

82- غار علیصدر

83- شهر همدان

84- شیرکوه یزد

85- چک چکو

86- بافت تاریخی یزد

87- کویر عقدا

88- شیمبار

89- عشایر کرد خراسان شمالی

90- جزیرة هندورابی

91- هفتاد قلة اراک

92- چمستان مازندران

93- جزیرة ابوموسی

94- نوژیان لرستان

95- غار کلماکره

96- روستای اورامانات تخت

97- آواز دشتی

98- بندر کنگ

99- کویر حاجعلیقلی

100-کلیسای سنت استپانوس


نوشته شده در سه شنبه 91/12/15ساعت 1:37 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

انرژی نهفته در درون سنگها
براساس شواهد تاریخی از هزاران سال قبل،در میان ملل کهن جهان نظیر : ایران ، چین ، هند و ... همواره سنگهای قیمتی و نیمهقیمتی برای مقاصد گوناگونی نظیر درمان،محافظت از افراد در برابر بلایا و حوادث طبیعی،خنثی کردن نیروهای منفی و تأثیرات نامطلوب محیطی،حرز موفقیت و پیروزی در قرنهای متمادی در کتابهای خود،ضمن معرفی هریک از این سنگها و بیان مشخصات و ویژگی آنها به خواص و فواید هریک از آنها اشاره کرده اند.فرستادگان الهی نیز که علومشان از وحی الهی سرچشمه گرفته و از اسرار و رموز عالم خبر دارند،توجه خاصی بدین موضوع داشته و ضمن استفاده از سنگها برای خود،به دیگران نیز استفاده از آنها را سفارش میکردند و خواص و فواید زیادی از آنها بیان کرده اند.

کوششها و تحقیقات فراوان حدیثی درباره سنگها،نشان میدهد که پیشوایان دین جز هفت سنگ (عقیق،فیروزه،یاقوت،زمرد،جزع یمانی،درّ نجف و حدید صینی) نامی از دیگر سنگها و خواص آنها ذکر نکرده اند.هرچند اگر از آنها دربار? دیگر سنگها سؤال میشد،پیرامون فواید و آثار آنها سخن میگفتند.

از آنرو چنان که گفته شد چون سنگهایی وجود دارند که در کتب حدیثی نامی از آنها برده نشده،ولی خواص و منافع بسیاری به ویژه در زمینه درمان امراض جسمی و روحی دارند،لذا ابتدا خواص و آثار گونه های مختلف سنگها را از نظر دانشمندان و متخصصان سنگ درمانی بیان کرده و سپسبه بیان فواید و تأثیرات سنگهایی که در احادیث اشاره شده میپردازیم.

البته شاید بعضی از این خواصی که دانشمندان ذکر کرده اند صحیح و یا کامل نباشد،یا در پی عواملی همچون کاربرد نادرست آن،برای شخصی خاص،بی اثر دیده شوند،اما نمیتوان گفت که هم? خواص ذکر شده بی اساس است و آنها را انکار نمود،چراکه انکار کردن ما اثری در بود یا نبود خواص و آثار این سنگها ندارد بلکه تنها،از استفاده آنها باز میمانیم و حال آنکه هدف،استفاده مطلوب از هرچیز است.

نکته آخر و بسیار مهم آنکه خواصی که برای سنگها گفته شده،مانند علوم دیگری همچون طب،یک علم است و باور و غرق شدن در آن به گونه ای که سبب شود زندگی انسان تحت الشعاع آن قرار گیرد،صحیح نیست.


نوشته شده در شنبه 91/12/12ساعت 1:4 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

گاهی از اوقات،سنگ عقیق را به دلیل کم رنگی و زیبائی بیشتر رنگ آمیزی میکنند.برای این کار ابتدا عقیق را در اسید یا تیزاب گرم می شویند و بعد از تراش نهائی آنرا رنگ کرده و جلا می دهند.

برای قرمز رنگ کردن آن،عقیق را در داخل محلولی از نیترات آهن قرار داده و حرارت می دهند که با تغییر در غلظت محلول و درجه حرارت می توان انواع رنگهای قرمز را حاصل نمود.

البته عقیق های زرد رنگ را بدون استفاده از مواد رنگ زا و فقط بوسیله حرارت دادن به رنگ قرمز تبدیل می کنند.

همچنین برای زرد رنگ کردن آن،عقیق را ابتدا در اسید هیدروکلریک قرار داده و پس از اشباع به آرامی حرارت می دهند.

جالب است بدانید که سنگ عقیق به علت مقاومت در برابر مواد شیمیایی،در صنعت نیز کاربرد دارد.

 

خواص و فواید

از دیرباز،قبایل و ملل کهن جهان،عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آنرا از خود دور نمیکردند،عقیق سنگی است که آنرا حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث بویژه در جنگها می شمارند،و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.


عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید،بویژه برای زنان،بسیار فایده دارد.همچنین برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آنها مفید است.عقیق انرژی فراوان دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط،سبب پاک سازی هاله از انرژی های منفی می شود،همچنین عقیق،برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است.


فیروزه دارای خلل و فرج طبیعی است که آنها را با تزریق مواد پلاستیکی می پوشانند و فیروزه را سخت تر میکند.همچنین به دلیل خلل و فرج فراوان در توده فیروزه،برای خوش رنگ کردن آن از نمکهای مس و آنیلین استفاده می نمایند.همچنین کانی های زیادی وجود دارد که به سبب شباهت با فیروزه آنها را بجای فیروزه عرضه می کنند که از این میان می توان به کالسدونی،هولیت رنگ کرده،آمازونیت،کریسوکولا و لازولیت اشاره کرد.

 

خواص و فواید

نگاه به فیروزه چشم را تقویت میکند.گذاشتن فیروزه بر روی چاکرای گلو برای درمان گلو درد،تقویت تارهای صوتی و درمان بیماری های ریوی و تنفسی مؤثر می نماید.

فیروزه قلب را تقویت می کند و سعه صدر می دهد.این سنگ،افسردگی های روحی و روانی و همچنین ناراحتی های عصبی را درمان می کند و باعث آرامش می شود.


 

 

 

خواص و فواید کوارتز دودی ( Quartz fume )

 

 

کوارتز دودی سبب تقویت ماهیچه ها و عضلات بدن و رفع انقباض و گرفتگی آنها میشود و به رباط ها و زانوها نیرو می بخشد.همچنین سنگی درد زداست که دردهای کمر و عضلات را تسکین می دهد.همراه داشتن کوارتز دودی برای کسانی که اندامی ضعیف دارند،مناسب است،چراکه با انرژی مثبت فراوانی که انتقال می دهد،سبب تقویت قوای بدن آنها میشود.

استفاده از آنرا برای کسانی سفارش می کنند که دچار منفی بافی و افسردگی گردیده اند و ناامیدند.

همراه داشتن کوارتز دودی،در طول روز برای افزایش اراده و قدرت تصمیم گیری مناسب است و سپر محافظی در برابر نیروهای منفی و تشعشعات می باشد.


 

خواص و فواید کوارتز آبی ( Quartz blue )

 

کوارتز آبی رنگ سبب تقویت سیستم ایمنی بدن بویژه در برابر اشعه های مضر می گردد.لذا قراردادن آن در کنار تلویزیون و کامپیوتر مناسب است.

این سنگ بر چاکرای گلو بسیار تأثیر گذار بوده و حنجره و ریه ها را تقویت می کند،استفاد? از آن برای دفع افسردگی و دلتنگی بویژه برای کسانی که در غربت به سر می برند،مفید است.

 




 

خواص و فواید کوارتز صورتی ( Roze Quartz )

 

کوارتز صورتی با انرژی فراوانی که از خود می پراکند،برای تقویت قلب،پایین آوردن فشار خون و تنظیم دستگاه گردش خون،بازشدن گرفتگی رگ ها و درمان بیماری های قلبی وسرطان خون مفید است.

همچنین از این سنگ قرنها برای درمان مشکلات نازایی و تقویت قوه باروری هریک از جنسیت ها استفاده می کرده اند،اگر از بی خوابی و آشفتگی روحی در هنگام استراحت خود رنج می برید،برروی زمین دراز بکشید و کوارتز صورتی را در دست بگیرید و به راحتی استراحت کنید.

همچنین همراه داشتن این سنگ،افسردگی و نگرانی های درونی را از بین می برد و فشارهای روحی وارد شده را درمان می کند.همراه داشتن آنرا برای کسانی سفارش می کنند که روحیه خشک،سرد و بی احساس دارند.چراکه روحیه بخشش،محبّت،دوست داشتن و عشق ورزی را در آنها می افزاید.

 

 

خواص و فواید کوارتز شیری ( شفاف )

 

امروزه بطور وسیعی از کواتز شیری و درمان استفاده می کنند.لذا به آن کوارتز شفابخش اعظم نیز می گویند.کوارتز شیری در هر جای بدن که قرار گیرد،انرژی آن قسمت را فوق العاده افزایش می دهد.لذا برای رفع خستگی و ترمیم و بازیابی قوا مناسب است.

کوارتز شیری سیستم عصبی بدن را تقویت می کند و غدد و هورمون ها را فعّال و تنظیم می نمایند.

رومیان نیز در گذشته برای کاهش تب،درد و ورم از آن استفاده می کرده اند بطوریکه هنگام تب قطعه ای کوارتز را روی زبان بیمار می گذاشته اند.

گذاشتن قطعه ای از کوارتز شیری را در محل کار و خانه سفارش می کنند،زیرا علاوه بر دفع نیروهای منفی از محیط سبب تعادل روح و تحرّک و پرانرژی شدن بدن می شود.


خواص و فواید

هماتیت عمل قلب را تقویت می کند و گردش خون را فعّال و منظم می سازد.

از دیرباز نیز از آن برای درمان بیماری های خونی،فشارخون،ناراحتی های انسداد رگها استفاده می کرده اند.چون خون را صاف و رقیق می کند و اثر فوق العاده ای در درمان کم خونی دارد و سبب خون سازی می شود.

همچنین از خونریزی های داخلی جلوگیری می کند و در بندآمدن خونریزی و بهبود جراحات مؤثر است و در تسکین دردهای آرتروز و انقباضات ماهیچه ای کاربرد دارد.

سنگ هماتیت حرزی بشمار می رود که سحر را دفع می کند و اثر آنرا خنثی می سازد و برای محافظت از جانوران موذی و حفظ از خطرها بویژه در جنگ کاربرد بسیاری دارد.

 

 

خواص و فواید

معصومان (ع) از بلور به نیکی نام آورده اند و سنگ شناسان فواید فراوانی را برای آن ذکر کرده اند.

استفاده از کریستال برای درمان بیماری های غده تیرئید بسیار مؤثر بوده و دردهای عضلانی و ناحیه ستون فقرات را تسکین می دهد.نگاه کردن به کریستال نیز چشم را تقویت می کند و برای درمان بیماری های چشمی مؤثر است.

کریستال انرژی مثبت قوی دارد و انرژی های منفی را از محیط اطراف دور می کند و سبب آرامش و تعادل روح و تقویت اعصاب می گردد.

 

خواص و فواید

سنگ ماه،احساسات و عواطف را تحریک میکند،و استفاده از آن برای کسانی که روحیه ای خشک و سرد دارند،توصیه میشود.

همچنین استفاده از آن(بویژه خانم ها) برای تقویت غدد هورمونی و ترشحی و تنظیم و متعادل کردن آنها بسیار مفید است.لذا در هنگام اختلالات هورمونی و کم کاری یا پرکاری غدد بدن همچون هیپوفیز،تیروئید و پانکراس از این سنگ میتوان استفاده نمود و آنرا برروی چاکراهای مخصوص نزدیک این غدد گذاشت.گفته اند به گردن آویختن این سنگ از حمله های عصبی نظیر صرع،میگرن و جنون جلوگیری کرده و برای درمان آنها مفید است.


 

خواص و فواید

از این سنگ برای درمان چاقی استفاده می کنند چراکه متابولیسم بدن را تنظیم میکند.

این سنگ سبب دفع هیجان و استرس گردیده و صبر،اعتماد به نفس و انگیزه آدمی را زیاد میکند.

گاهی از اوقات،سنگ عقیق را به دلیل کم رنگی و زیبائی بیشتر رنگ آمیزی میکنند.برای این کار ابتدا عقیق را در اسید یا تیزاب گرم می شویند و بعد از تراش نهائی آنرا رنگ کرده و جلا می دهند.

برای قرمز رنگ کردن آن،عقیق را در داخل محلولی از نیترات آهن قرار داده و حرارت می دهند که با تغییر در غلظت محلول و درجه حرارت می توان انواع رنگهای قرمز را حاصل نمود.

البته عقیق های زرد رنگ را بدون استفاده از مواد رنگ زا و فقط بوسیله حرارت دادن به رنگ قرمز تبدیل می کنند.

همچنین برای زرد رنگ کردن آن،عقیق را ابتدا در اسید هیدروکلریک قرار داده و پس از اشباع به آرامی حرارت می دهند.

جالب است بدانید که سنگ عقیق به علت مقاومت در برابر مواد شیمیایی،در صنعت نیز کاربرد دارد.

 

خواص و فواید

از دیرباز،قبایل و ملل کهن جهان،عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آنرا از خود دور نمیکردند،عقیق سنگی است که آنرا حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث بویژه در جنگها می شمارند،و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.


عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید،بویژه برای زنان،بسیار فایده دارد.همچنین برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آنها مفید است.عقیق انرژی فراوان دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط،سبب پاک سازی هاله از انرژی های منفی می شود،همچنین عقیق،برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است.



 

امروزه در صنعت جواهرسازی بلورهای بی رنگ زیرکن را تراش برلیان می دهند و بجای برلیان به بازار عرضه می کنند که به سبب شباهت بسیار زیاد آن به برلیان براحتی قابل تشخیص نیست،لذا زیرکن را خط سائیدگی سفیدی که از خود برجای میگذارد و همچنین شکست دوگان? قوی نوری که در آن بوجود می آید و یا با استفاده از اسید و تیزاب،آنرا از برلیان،می توان تشخیص داد؛چراکه هیچ اسیدی حتی تیزاب در آن اثری ندارد،بلکه آنرا درخشنده میکند،هرچند ممکن است رنگ آن نیز روشن شود،برخلاف الماس که رنگ سائیدگی ندارد و در برابر مواد شیمیایی عکس العمل نشان می دهد و باعث از بین رفتن آن می شود.

به سبب فراوانی زیرکن های قهوه ای و مایل به قهوه ای آنرا بوسیله حرارت زیاد (نزدیک 1000درجه) به زیرکن های بی رنگ تبدیل میکنند و تراش برلیان گونه می دهند،لکن غالبا این رنگها ثابت نبوده و در مقابل اشعه ماوراء بنفش و یا نور آفتاب به تدریج تغییر رنگ می دهند.

گاهی نیز بلورهای رنگین زیرکن همچون رنگهای قرمز و سبز آنرا تراش مخصوص می دهند و آنرا بجای یاقوت و زمرد عرضه میکنند.

خواص و فواید

زیرکن برای سلامتی انسان بویژه درمان آلرژی های پوستی و ناراحتی های ریوی فایده دارد و دردهای ناشی از مرض نقرس را تسکین می دهد و سبب فعالیت کبد و طحال و غدّه پانکراس میشود.

همچنین این سنگ روحیه شخص را متعادل و آرام میکند و از افراط گرایی های روحی و روانی میکاهد.

 

مرغوب ترین زمردها،بلورهایی با رنگ سبز سیر هستند که حتی در صورت دارا بودن ناخالصی فراوان،بازهم از بلورهای زمرد پاک و شفّاف اما با رنگ روشن گرانبها ترند.

بلورهای زمرد غالبا با ترک هائی در نتیج? فشارهای داخلی در حین تبلور مواد اولیه همراه است و در مقابل فشارهای خارجی نیز مقاومت چندانی ندارد و شکننده و ترد است.

همچنین سنگهای فراوانی وجود دارند که بخاطر شباهت با زمرد در رنگ،بجای زمرد عرضه می گردد.

در سالهای اخیر مقدار زیادی از انواع نگین های مصنوعی زمرد با کیفیت بسیار مرغوب و قیمتی مناسب تولید و وارد بازار شده و مشکلی بزرگ برای جواهرشناسان بوجود آورده است.اما با عبور یا انعکاس اشعه ماوراء بنفش می توان آنها را از هم تشخیص داد چرا که انواع مصنوعی زمرد خیلی بهتر از انواع طبیعی آن،اشعه ماوراء بنفش را از خود عبور میدهند و در نتیجه انواع مصنوعی زمرد،شفاف تر به نظر میرسد.

علاوه بر این روش،همانگونه که قبلا ذکر شد،وجود ناخالصی ها و محتویات متعدد از قبیل کانی های مهمان،مایعات،حباب های گازدار و ترک های داخلی روش خوبی برای تشخیص زمرد طبیعی است.

باید گفت که مهمترین و بهترین ذخائر زمرد دنیا در کشور کلمبیا قرار دارد.

خواص و فواید

زمرد سنگی بسیار پرانرژی و دارای خواص فراوانی است.استفاد? از این سنگ برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری صرع بسیار فایده دارد،بویژه برای کسانی که زمینه ارثی این بیماری در آنها وجود دارد.بهمین دلیل،در گذشته نیز پادشاهان در هنگام تولد فرزندانشان تکه ای زمرد را بر گردن آنان می آویختند تا به صرع مبتلا نشوند،اما برای کسانی که به بیماری صرع مبتلا شده اند،چندان کار ساز نیست.

همچنین قرار دادن زمرد برروی چاکرای سر و تاجی برای درمان بیماری پارکینسون مفید است؛زیرا برای برقراری تعادل در سیستم عصبی بسیار اهمیت دارد و علاوه بر جلوگیری از حمله های عصبی،دردهای عصبی را نیز می کاهد.

آویختن زمرد بر گردن و همچنین گذاشتن آن بر چاکرای قلب در درمان گرفتگی رگ ها و بیماری های خونی و نیز درمان ضعف عضلات و تپش قلب و تقویت آن،بسیار مفید است.

از دیگر خواص زمرد که بسیار به آن اشاره شده،مفید بودن آن برای دستگاه گوارش است.گذاشتن آن برروی چاکرای خورشیدی،مجاری کسیه صفرا را پاک و فعال میکند و سبب تقویت معده و درمان زخم معده میشود.

استفاده از زمرد درمان خونریزی داخلی بویژه اسهال خونی مفید است.

همچنین همراه داشتن این سنگ برای زنان حامله مفید است و بستن زمرد بر ران زن حامله در هنگام زایمان،زاییدن را آسان میکند.

زمرد دو نیروی انرژی بخش و آرام بخش دارد و برای تسکین و درمان دردهای ناحیه ستون فقرات و عضلات،گذاشتن مستقیم سنگ زمرد بر قسمت های دردناک و ماساژ با آن مفید است.

خواص و فواید

استفاده از سیترین دستگاه گوارش و روده ها را تقویت میکند و سموم بدن را دفع می نماید.همچنین سیترین متابولیسم بدن را تنظیم می کند و برای درمان یبوست فایده دارد.از سیترین در درمان بیماری دیابت بسیار استفاده می کنند.همراه داشتن آن نیز برای کسانی که دچار افسردگی و عصبانیت می شوند و یا میل به خودکشی داشته و تعادل روحی ندارند،مفید است و سبب تقویت اعصاب میشود.




خواص و فواید

گذاشتن این سنگ برروی چاکرای قلب در هر روز علاوه بر از بین بردن ناراحتی های قلبی و جلوگیری از لخته شدن خون سبب میشود تا غم و افسردگی ناشی از آن و نفرت و حسادت از دل و روح پاک گردد و روحی لطیف و بخشایش گر بوجود آورد.زبرجد برای تقویت دستگاه هاضمه بدن بویژه هضم غذا و رفع یبوست و نیز سم زدایی از کبد مفید است.

همچنین این سنگ برای رفع بیماریهای پوستی بویژه اگزما،اکنه و جوش های صورت تأثیر میگذارد.از این رو،خوب است تکه ای زبرجد را برای چند ساعتی در آب بگذارند و آب را برروی پوست های حساس بمالند.

 

خواص و فواید

این سنگ پر از انرژی بوده و سبب گرم نگه داشتن بدن میشود،همچنین سبب تمرکز حواس و تقویت اراده و اعتماد به نفس میشود.

منبعhttp://sang-shenas.blogfa.com/category/4?p=3


نوشته شده در شنبه 91/12/12ساعت 12:53 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

شامل ایرانیان مهندس ، ستاره شناس ، شیمیدان ، ریاضیدان ، فیزیکدان ، صنعتگر ، پزشک ، جغرافیدان ، فیلسوف ، طبیعی دان ، مخترع ، مکتشف و نظریه پرداز

قبل از حمله اعراب و دوره اسلامی :

اسکیلاس- دوره هخامنشی (زمان حکومت داریوش از سال 486- 521 ق.م.) دریا نورد و مکتشف و مهندس سازنده قنات
ستاسپ- دوره هخامنشی ( زمان حکومت خشایار شاه 2466-486 ق.م.)  دریا نورد و مکتشف
بوبراندا-دوره هخامنشی (زمان خشایار شاه) مهندس
آرتاخه-دوره هخامنشی (زمان خشایار شاه) مهندس و سازنده کانال آتوس
استانس- دوره هخامنشی شیمیدان و استاد دموکریتوس
برازه- دوره ساسانی (زمان فرمانروائی اردشیر( 241-226 م) مهندس و احیا کننده شهر فیروز آباد
برانوش- دوره ساسانی- سازنده شادروان شوشتر
فرغان- دوره ساسانی- سازنده تاق کسرا
جهن برزین- دوره ساسانی - سازنده تخت (تاقدیس)
شیده- دوره ساسانی - سازنده کاخ خورنق

ابولؤلؤ(فیروز) -  قاتل عمربن خطاب (خلیفه اعراب و متجاوز به ایران) - هنرمند ، صنعت کار و سازنده آسیاهای بادی

 


بعد از حمله اعراب و دوره اسلامی :

روزبه- دوره خلافت عمربن خطاب - طراح شهرهای بصره و کوفه
یعغوب بن طارق- (مرگ در 796 م / 180 ه )احتمالا از نژاد ایرانی ستاره شناس
نوبخت - ( مرگ 770776 م / 171-170 ه) ستاره شناس و مهندس ایرانی که تحت سر پرستی خالد بن برمک که وی نیز ایرانی بود طرح بغداد را انجام داد
ماشاءالله (مناسه) - ( مرگ در 815 یا 820 م ) یهودی ایرانی الاصلی که در پروژه شهر بغداد با نوبخت همکاری میکرد
ابوسهل فضل بن نوبخت - ( مرگ در 816-815 م / 201-200 ه)از خاندان نوبختی ستاره شناس و کتابدار هارون الرشید
ابو موسی جابرین حیان - در 160 هجری قمری در کوفه بر آمد - اهل توس ، شیمیدان و کانی شناس و ستاره شناس
بنو موسی ( محمد ، احمد و حسن ) - سده سوم هجری - خراسانی الاصل ، مهندس مکانیک ، هندسه دان ، و ریاضی دان
ابو سعید ضریر جرجانی (گرگانی ) مرگ در ( 846-945 م /232-231 ه) ستاره شناس و ریاضی دان
سهل طبری - در اوایل سده نهم میلادی ( سده سوم هجری ) بر آمد - اهل طبرستان ( تبرستان ) ستاره شناس وپزشک
احمدبن محمد نهاوندی ( مرگ در 835 تا 845 م / 221 تا 231 ه) - در جندی شاپور بر آمد - ستاره شناس م مؤلف زیج
یحیی بن ابی منصور ( مرگ در 831 م / 216 ه ) از نژاد ایرانی که در بغداد بر آمد ستاره شناس و مؤلف زیج، نوه اش هارون بن علی هم ستاره شناس و مؤلف زیج بود
خالد بن عبدالملک مرورودی - اهل مرورود در خراسان بزرگ - در زمان مامون خلیفه عباسی بر آمد - ستاره شناس بود و پسرش محمد و نوه اش عمر هم منجم بودند
ابوالعباس احمد بن محمد بن کثیر فرغانی - اهل فرغانه در ماوراء النهر (ورا رود ).در زمان مامون برآمد - ستاره شناس و نظریه پرداز نجومی
عمربن فرخان طبری - ( مرگ در 815 م / 200 ه) از مردم طبرستان - ستاره شناس و معمار
محمد بن عمربن فرخان طبری - پسر شخص بالا درآغاز سده نهم میلادی ( سده سوم هجری ) بر آمد . ستاره شناس و مؤلف نجوم
ابو معشر جعفر بن محمد بن عمر بلخی - ( 272 - 172 ه ) ( 886- 786 م ) اهل بلخ در خراسان بزرگ - ستاره شناس و نظریه پرداز در نجوم .
سهل بن بشر ( یا سهل بن حبیب بن هانی ) - در نیمه اول سده نهم میلادی ( سده سوم هجری ) در خراسان بر آمد . ستاره شناس و منجم
علی بن سهل بن طبری- ( سده نهم میلادی / سده سوم هجری ) مؤلف فردوس الحکمه در طب و هوا شناسی ، نجوم
محمد بن عیسی ماهانی ( مرگ در 874 تا 884 میلادی / 261 تا 271 ه ) اهل ماهان کرمان ، ریاضی دان و ستاره شناس و مهندس .معادله درجه سوم موسوم به معادله ماهانی از اوست
فضل بن حاتم نیریزی -( مرگ در 922 م / 310 ه ) ریاضی دان ، هندسه دان و ستاره شناس
ابوبکر حسن بن خصیب - در اواخر سده نهم میلادی ( سوم هجری ) بر آمد . ستاره شناس از نژاد ایرانی بود
ابوبکر زکریای رازی - ( مرگ در 924- 923 م / 312 - 311 ه ) فیزیک دان ، شیمی دان و پزشک و مهندس و فیلسوف - کاشف الکل
احمد بن داوود دینوری ( 210 / 200 تا 282 ه 825 - 815 تا 895 م ) در دینور اصفهان بر آمد . ستاره شناس ، مورخ ، ریاضی دان ، گیاه شناس و لغت نویس
ابو نصر محمد فارابی .(340/339- 258/257 ه51/950-71/870 م) زاده فاراب ترکستان -فیزیکدان،موسیقی شناس،فیلسوف ایرانی
احمدبن سهل بلخی(934م/323ه) زاده شاستیان بلخ ،ریاضیدان وجغرافی دان
مطهر بن طاهرمقدسی-(356ه 966م) دربست سیستان برآمد- دایره المعارف نویس وبازگوکننده اعداد بزرگ هندی
یقبوب بن محمد رازی-که ابن ندیم وی رااز مهندسان و محاسبان دانسته است
استخری(اصطخری)- وی را نیزابن ندیم از محاسبان ومهندسان بشمار آورده است
محمد بن لره- اهل اصفهان بوده ودر فهرست ابن ندیم در زمره مهندسان و محاسبان بشمار آورده شده است
محمد بن احمد کاتب خوارزمی- از دایره المعارف نویسان سده چهارم هجری است.کاتب مفاتیح العلوم وی شامل مباحثی در حساب،هندسه،نجوم،موسیقی،مکانیک و شیمی
اخوان الصفا- گروه از مهندسان و دانشمندان و فیلسوفان که در سده دهم میلادی( سده چهارم هجری) بر آمدند. بعضی از اعضای این گروه مخفی مثل ابو سلیمان محمد بن بشیر بستی مقدسی، ابو الحسین علی بن هارون زنجانی و محمد بن احمد نهرجوری ایرانی بوده اند آنان دایره المعارفی شامل کلیه شعب معرفت پدید آوردند
ابو جعفر خازن-زاده خراسان( مرگ در 350/360/ه961/ 971 م) ریاضی دان و ستاره شناس
ابو الفتح اصفهانی- ریاضیدان سده چهارم هجری
ابو سهل ویجی بن رستم کوهی-(سده چهارم هجری) اهل طبرستان ، ریاضی دان،مهندس، ستاره شناس. وی رهبر ستاره شناسان در رصد خانه ای بود که شرف الدوله دیلمی ساخته بود
ابو سعید احمد سنجری- (415-340ه)(1024-951م) ریاضی دان
عبدالرحمن بن عمر صوفی رازی،زاده ری(376-291ه)(986-903م) ستاره شناس
ابو نصر محمد بن عبدالله(کلو اذانی)- از دودمان اردشیر بابک کلواذانی(تولدش پیش از سال سیصد هجری) از جمله ریاضی دانان
ابو حامد احمد بن محمد صاغانی-(مرگ در 380ه 990 م) از مردم صاغان مرو ، ریاضیدان- ستاره شناس، مخترع و سازنده اسطرلاب و دیگر ابزارهای نجومی
ابو الرضا عباس بوزجانی- ( 388/387-329ه)(998/997-940م) زاده بوزجان در حوالی نیشابور ، ریاضیدان، هندسه دان، مهندس، ستاره شناس و نظری پرداز در نجوم
ابو منصور موفق-(سده چهارم هجری) شیمی دان و دانشمند و علم مواد
ابو نصر اسمعیل بن حماد جوهری-(مرگ در 393ه 1002م) زاده فاراب و مقیم نیشابور. لغت نویس و مبتکراندیشه های پرواز
فارابی،ابو نصر(مرگ در 340/339 هجری یا 951/950م) دانشمند و فیلسوف ، در طبقه بندی علوم و در تبیین قوانین صوت و در تعریف دانش ها نقش عمده ای داشت
ابوریحان محود بن احمد بیرونی- ( 440-363 هجری)(1048-973 م) ایرانی نژاد زاده خوارزم، ریاضیدان،زمین شناس، جغرافی دان،جهانگرد، فیلسوف،و نظریه پرداز در علوم طبیعی ودانشمند علوم تجربی
ابو علی حسین بن عبدلله بن سینا- (427-370 هجری)(1037-980 م) زاده افشنه در بخارا که در همدان درگذشت. ریاضیدان،زمین شناس،فیزیکدان،پزشک، فیلسوف
ابوبکر محمدبن حسن حاسب کرجی-( مرگ در 421/420 هجری 1030/1029 م) ریاضیدان ایرانی صاحب کتاب نسوی نامه
عمر بن ابراهیم خیامی (عمر خیام)(517/516-440/430هجری)(1124/1123-1048/1038 میلادی) زاده نیشابور ،ریاضیدان،ستاره شناس،شاعر و فیلسوف
عبدالرحمن خازنی-فیزیک دان و مخترع برآمده در خراسان بزرگ در ابتدای سده ششم هجری
ابوبکر علی بن محمد خراسانی - شیمیدان ایرانی که بقول ابن ندیم و بگفته کیمیاگران به کیمیا دست یافت
بدیع اسطرلابی(مرگ در بغداد در 1140/1139 م) اهل اصفهان- ستاره شناس و سازنده اسطرلاب
محمد بن احمد خرقی-(مرگ در مرو در 1139/1138م) ستاره شناس، جغرافی دان ایرانی که نظریه ای در باب چگونگی حرکت ستارگان نیز ارائه داده است
موید الدین طغرانی(مرگ در 1112/1111م) زاده اصفهان - شاعر و شیمیدان ایرانی
عبدالملک بن محمد شیرازی- ریاضیدان و ستاره شناسی که در نیمه دوم سده دوازدهم میلادی(ششم هجری) برآمد
محمد بن ابوبکر فارسی-ریاضیدان و ستاره شناس ایرانی نیمه دوم سده سیزدهم میلادی(هفتم هجری)
المظفر-(سده ششم هجری) اهل توس ،مخترع گونه ای از اسطرلاب خطی
نصرالدین طوسی-( 672-598 هجری) اهل توس ، ریاضیدان، ستاره شناس،دانشمند علم مواد
قطب الدین شیرازی-(1236-1311م)-ریاضیدان،ستاره شناس، نور شناس، پزشک، فیلسوف ایرانی
محمد ابن اشرف شمس قندی- ریاضیدان و ستاره شناس سده سیزدهم میلادی (هفتم هجری)
شمس الدین محمد بن ایوب دینسری-(سده هفتم هجری)- دایره المعارف نویس و نگارنده کتاب نوادر التبا در لتحفه البهادر که شامل مباحثی از علوم طبیعی است
غیاث الدین جمشید محمد طبیب ( الکاشی) - (790-832 هجری قمری) از مردم کاشان، ریاضیدان و محاسب
محمد حافظ اصفهانی (نتیجه الدوله) سده دهم هجری ، مولف رساله هایی در انواع دستگاههای مکانیکی
حسین معمار-معمار بقعه هارون در سال 918هجری
بهاالدین عاملی-(1031-953هجری) ریاضیدان، معمار، فیلسوف
احمد معماری لاهوری و برادرش استاد حمید لاهوری- سده یازدهم هجری معماران ایرانی سازنده تاج محل در هندوستان


نوشته شده در شنبه 91/12/12ساعت 12:31 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ