سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت

2 آموزش آرایش صورت   



نوشته شده در شنبه 91/12/5ساعت 12:59 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

یادم نرود ...
یادم نرود... که با پول می شود خانه خرید ولی آشیانه نه، رختخواب خرید ولی خواب نه، ساعت خرید ولی زمان نه، مقام خرید ولی احترام نه، کتاب خرید ولی دانش نه، دارو خرید ولی سلامتی نه، خانه خرید ولی زندگی نه و بالاخره، می توان قلب خرید ولی عشق نه.
یادم نرود... که تنها کسی که مرا در زندگی شاد می کند کسی است که به من می گوید: تو مرا شاد کردی.
یادم نرود... که مهربان بودن، بسیار مهمتر از درست بودن است.
یادم نرود... که هرگز نباید به هدیه ای از طرف کودکی، نه گفت.
یادم نرود... که همیشه برای کسی که به هیچ عنوان قادر به کمک کردنش نیستم دعا کنم.
یادم نرود... که مهم نیست که زندگی تا چه حد از شما جدی بودن را انتظار دارد، همه ما احتیاج به دوستی داریم که لحظه ای با وی به دور از جدی بودن باشیم.
یادم نرود... که گاهی تمام چیزهایی که یک نفر می خواهد، فقط دستی است برای گرفتن دست او، و قلبی است برای فهمیدن وی.
یادم نرود... که راه رفتن کنار پدرم در یک شب تابستانی در کودکی، شگفت انگیزترین چیز در بزرگسالی است.
یادم نرود... که زندگی مثل یک دستمال لوله ای است، هر چه به انتهایش نزدیکتر می شویم سریعتر حرکت می کند.
یادم نرود... که پول شخصیت نمی اورد.
یادم نرود... که تنها اتفاقات کوچک روزانه است که زندگی را تماشایی می کند.
یادم نرود... که خداوند همه چیز را در یک روز نیافرید پس چه چیز باعث می شود که من می خواهم همه چیز را در یک روز به دست بیاورم.
یادم نرود... که چشم پوشی از حقایق، آنها را تغییر نمی دهد.
یادم نرود... که این عشق است که زخم ها را شفا می دهد نه زمان.
یادم نرود... که وقتی با کسی روبه رو می شویم انتظار لبخندی جدی از سوی ما را دارد.
یادم نرود... که زندگی دشوار است، اما من از او سرسخت ترم.
یادم نرود... که آرزویم این است که قبل از مرگ مادرم یک بار به او بیشتر بگویم دوستش دارم.
یادم نرود... که لبخند ارزان ترین راهی است که می شود با آن، نگاه را وسعت داد.

 


نوشته شده در سه شنبه 91/11/24ساعت 12:36 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

 

 همان طور که دانشمندان، نپتون را با توجه به آشفتگی و انحراف مشاهده شده در مدار اورانوس کشف کردند، این بار نیز انحراف در حرکات محاسبه شده ی نپتون، دانشمندان را بر آن داشت تا به جست و جوی سیاره ای دیگر در دور دست های منظومه ی شمسی بپردازند. جستجو برای کشف سیاره ای دیگر بیش از بیست سال به طول انجامید و سرانجام در 13 مارس 1930، کلاید ویلیام تامباو موفق به کشف پلوتو شد. دلیل عدم موفقیت در کشف سیاره ی نهم، جست و جوی سیاره ای گازی شکل و بزرگ بود، در حالی که پلوتو سیاره ای کوچک و دارای ساختاری متفاوت با دیگر سیارات منظومه ی شمسی است.از آن زمان پلوتون به مدت 73 سال به عنوان آخرین عضو منظومه ی شمسی به حساب می آمد. در این هنگام نیز عدم توجیه پذیری آشفتگی های مداری نپتون، دانشمندان را به تلاش و جست و جو برای کشف سیاره ی دهم ترغیب کرد.

سرانجام گروهی از اختر شناسان با تلسکوپ 48 اینچی در رصد خانه ی پالومار و تلسکوپ هشت متری جمینی در قله ی ماناکی در هاوایی بزرگ ترین جرم را در کمربند کوییپر کشف و برای اولین بار در 21 اکتبر 2003 از این جرم عکاسی کردند؛ اما حرکت آن را در آسمان ندیدند تا 15 ماه بعد ، بار دیگر در 8 ژانویه 2005 حرکتش را در زمینه ی ستارگان آشکار کردند.

تا پیش از کشف این جرم، پلوتو مقام بزرگ ترین خرده سیارک در محدوده ی کمربند کوییپر را دارا بود. در این زمان دانشمندان به دنبال سیاره ای در حدود ابعاد پلوتو بودند و این جست و جو موجب کشف تعداد زیادی خرده سیارک یخ زده در محدوده ی این کمربند شد تا این که در نهایت جرمی با ابعاد کمی بزرگ تر از پلوتو و با ساختاری مشابه آن شناسایی شد که آن را سیاره ی دهم نامیدند و نام رسمی ”‌ 313 UB 2003 ”‌ و نام موقت “XENA ”‌ را برایش در نظر گرفتند .

زینا دارای قطری معادل 3000 کیلومتر است و حدود 97 واحد نجومی از خورشید فاصله دارد . این فاصله ی زیاد موجب شده که 560 سال طول بکشد تا سیاره یک دور کامل دور خورشید بچرخد. از ویژگی های برجسته ی این سیاره می توان به انحراف 44 درجه ای آن نسبت به صفحه ی دایرة البروج اشاره کرد و در نتیجه دارای بالاترین انحراف مداری نسبت به 9 سیاره ی دیگر است. ساختار UB313 از یخ و سنگ است و به دلیل وجود سطح یخی، دارای بیشترین بازتاب سطحی در حدود صد در صد، است. قدر این جرم تازه شناسایی شده حدود 19 است، لذا بسیار کم فروغ است و با چشم غیر مسلح قابل ر?یت نیست.

 با توجه به کشف ساختارهای جدیدی از کمربند کوییپر، مشابه با ساختار پلوتو، زمان آن رسیده بود که تعریف دقیق تری از سیاره داشته باشیم و بر این اساس در یکی از جلسه های انجمن بین المللی نجوم جلسه ای بر گزار شد که به بررسی دو موضوع پرداخت؛ ”‌ نخست آن که از این پس گروه سومی از سیارات را تعریف می کرد: بدین گونه که گروه اول، سیارات خاکی و گروه دوم، غول های گازی را در بر می گیرد و دسته ی سوم هم شامل پلوتو، زینا و سایر ساختار های یخی که در آینده کشف خواهند شد، می بود. در آن صورت تعداد سیارات منظومه ی شمسی رو به افزایش می گذاشت.راه دوم هم آن بود که منظومه ی ما برای همیشه هشت سیاره ای شود و پلوتو و زینا را از ردیف سیارات خارج سازیم . ”‌ که راه حل دوم به تصویب اعضای انجمن رسید و به این ترتیب پلوتو از مجموعه ی سیارات منظومه شمسی خارج شد.

دانستنی‌های زمین
زمین

در این مقاله به سومین سیاره ی منظومه ی شمسی، زمین، می پردازیم  و به ویژگی های آن از لحاظ نجومی نگاهی می اندازیم.

عمر زمین 4,6 میلیارد سال تخمین زده شده است. از لحاظ بزرگی پنجمین سیاره ی منظومه ی شمسی است. فاصله ی آن تا خورشید حدود 149 میلیون و 645 هزار کیلومتر است و با سرعت تقریبی 30 کیلومتر بر ثانیه در مدت زمان 23 ساعت و 56 دقیقه و 4 ثانیه به دور خود می گردد، که همان یک شبانه روز خودمان است. مدار گردش آن به دور خورشید بیضی است و خورشید در یکی از کانون های آن قرار دارد.

یوهان کپلر، اخترشناس آلمانی، محاسبه کرد که قطر بزرگ این بیضی 299,2 میلیون کیلومتر و طول قطر کوچک آن 299,14 میلیون کیلومتر است. همان طور که می بینیم مدار زمین زیاد هم بیضی نیست و خیلی شبیه دایره است. بنابراین، تفاوت فاصله ی زمین از خورشید، در تابستان و زمستان فاصله ی ناقابلی حدود پنج میلیون کیلومتر است. قطر افقی زمین (از مرکز تا استوا) حدود 12755کیلومتر و قطر عمودی آن (از قطب شمال تا قطب جنوب) حدود 12712 کیلومتر و شعاع متوسط آن 6370 کیلومتر است. بنابراین، قطر عمودی و افقی زمین حدود 43 کیلومتر اختلاف دارد. این نشان می دهد زمین تا حدی شبیه تخم مرغ است. سطح ناهموار آن 509,5 میلیون کیلومتر مربع است که 29% آن خشکی است.جو زمین شامل مخلوطی از گازهای نیتروژن و اکسیژن و مقداری از گازهای دیگر است. تنها قمر آن، ماه به طور متوسط 384400 کیلومتر از زمین فاصله دارد. زمین به هفت قاره ی آفریقا، قطب جنوب، آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آمریکا تقسیم می شود. این قاره ها توسط سه اقیانوس آرام، اطلس و هند از یک دیگر جدا می شوند.

داخل زمین به دو بخش هسته و پوسته صخره ای تقسیم می شود. هسته از فلز گداخته شده و مذاب درست شده است و پوسته ی آن به دو بخش تقسیم می شود. مواد مایعِ متحرک در هسته ی خارجی یک میدان مغناطیسی در اطراف زمین ایجاد می کند.

جو زمین تنها جوی است که امکان زندگی و حیات را درون آن مهیا کرده است. این جو از چهار لایه ی اصلی ساخته شده است که به ترتیب تروپوسفر، استراتوسفر، مزوسفر و ترموسفر نام دارند. هم چنین لایه ی ازون موجود در اطراف این سیاره مانند کمربندی موجودات زنده ی آن را از خطر انواع تابش ها و پرتوهای کیهانی در امان نگه می دارد. چون زمین جایی است که ما در آن زندگی می کنیم، از آن بیش ترین شناخت را داریم و با انواع وسایل پیشرفته، مانند ماهواره ها، تمام سطح آن را شناسایی کرده ایم. خطرهای زیست محیطی زیادی آن را تهدید می کند که خود انسان ها مسبب آن بوده اند و بیم آن می رود که به زودی محیط آن برای زندگی نامناسب شود. باید یادمان باشد که زمین تنها مکان برای حیات و زندگی ما و فرزندانمان است و با نابودی تدریجی این سیاره زیبای بی نظیر هیچ جایی را بهتر از آن پیدا نخواهیم کرد.


نوشته شده در سه شنبه 91/11/24ساعت 12:18 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

طول عمر پرندگان وحیوانات

 

ـ گوسفند 10 سال

 ـ خرگوش 6 تا 10 سال

 ـ زنبور عسل 2 سال

ـ ملخ یکسال

ـ مورچه یکسال

ـ قورباغه 15 سال

ـ گربه 15 سال

ـ گرگ 10 تا 15 سال

ـ بلبل 12سال

ـ مار 10 سال

ـ اسب 25 تا 30 سال

ـ گاو 25 سال

ـ پرستو 18 سال

ـ سگ 15 تا 25 سال

ـ خرچنگ 20 سال

ـ میمون 40 سال

ـ شتر 35 تا 40 سالـ عقاب 30 سال

ـ لک لک 35 تا 40 سال

 

ـ گوزن 25 تا 40 سال

 

ـ کلاغ 50 سال

ـ خرس 50 سال

ـ شیر 50 سال

ـ مرغ ماهیخوار 50 سال

ـ سوسمار 40 سال

ـ لاک پشت 100 سال

ـ طوطی 100 سال

ـ فیل 100 سال

ـ سلطان ماهی 100 سال

ـماهی آزاد 100 سال

ـ پشه 6 ماه

ـ مگس 3 تا 4 ماه

ـ پروانه 2ماه


نوشته شده در سه شنبه 91/11/24ساعت 12:11 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

    
قبل از اینکه به خودتان می‌آیید و می‌پرسید، «چطور اینقدر زود دیر شد؟» پس برای فکر کردن به زندگیتان وقت بگذارید. وقت بگذارید تا بفهمید واقعاً چه می‌خواهید و به چه چیزهایی نیاز دارید. برای خندیدن، گریه کردن، یاد گرفتن و بخشیدن وقت بگذارید.

اینها 10 چیزی هستند که قبل از اینکه خیلی دیر شود باید یاد بگیرید:


این لحظه، زندگی شماست!

زندگی شما بین الان و نفس بعدی است. زمان حال - همین حالا و همین جا - تنها چیزی است که زندگی به شما داده است. پس از هر لحظه استفاده کامل ببرید و با مهربانی و در آرامش زندگی کنید، بدون ترس و پشیمانی. و با هر چه که دارید، بهترینی که می‌توانید را انجام دهید؛ چون این تنها چیزی است که می‌توانید از کسی انتظار داشته باشید، ازجمله خودتان.


زندگی طولانی نیست!

این زندگی شماست و باید برای آن تلاش کنید برای آنچه درست است تلاش کنید. برای چیزهایی که برایتان اهمیت دارد، و هیچوقت فراموش نکنید که به عزیزانتان بگویید که چقدر برایتان مهم هستند. بفهمید که انسان خوش‌شانسی هستید چون هنوز فرصت دارید. پس یک لحظه مکث کرده و فکر کنید. هر کاری که لازم است انجام دهید را از همین امروز شروع کنید.فردا دیر است.


فداکاری‌هایی که امروز می‌کنید، در آینده برایتان سودمند خواهد بود!

وقتی نوبت به تلاش سخت برای رسیدن به یک هدف می‌رسد--چه گرفتن یک مدرک تحصیلی باشد، چه شروع یک کار جدید یا هر دستاورد شخصی دیگر که نیاز به زمان و تعهد دارد--باید این سوال را از خودتان بپرسید: آیا حاضرم چند سال از زندگی‌ام را با سختی و تلاش بگذرانم تا آینده خوبی داشته باشم؟


هنگامیکه وقت تلف می‌کنید، بنده دیروز می‌شوید!

اما وقتی فعال هستید، مثل این می‌ماند که دیروز دوست مهربانی برای شماست که کمکتان می‌کند باری از روی دوشتان بردارد. پس همین الان کاری انجام دهید که بابت آن در آینده از خودتان تشکر کنید. مطمئن باشید فردا از اینکه امروز شروع کردید خوشحال خواهید بود.


شکست‌ فقط درسی برای عبرت گرفتن است!

اتفاقات خوب برای کسانی می‌افتد که هنوز امیدوارند حتی اگر ناامید شده باشند، برای کسانی که هنوز باور دارند حتی اگر طعم شکست را چشیده باشند. پس هیچوقت افسوس اتفاقاتی که در زندگیتان افتاده است را نخورید؛ این اتفاقات قابل تغییر نیستند و نمی‌توانید فراموششان کنید. آنها را مثل درس‌هایی ببینید که می‌توانید از آنها عبرت بگیرید و برای آینده‌تان از آنها استفاده کنید.


خودتان مهمترین ارتباطتان هستید!

خوشبختی زمانی اتفاق می‌افتد که احساس خوبی به خودتان داشته باشید. قبل از اینکه بتوانید دوستی سالم با دیگران داشته باشید، اول باید ارتباطی سالم با خودتان برقرار کنید. باید احساس ارزش کنید و در چشم خودتان، خودتان را قبول داشته باشید تا بتوانید با اعتماد‌به‌نفس به چشمان اطرافیانتان نگاه کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.


عمل افراد، حقیقت را می‌گوید!

در زندگی با کسانی روبه‌رو خواهید شد که در زمان‌های درست، حرف‌های درست خواهند زد اما در آخر از اعمال و رفتار آنهاست که باید درموردشان قضاوت کنید.پس به کارهای دیگران دقت کنید. رفتار و اعمال آنها همه چیز را درمورد آنها به شما خواهد گفت.


مهربانی‌های کوچک دنیا را زیباتر خواهد کرد!

به کسانی که به نظر می‌رسد روز سختی داشته‌اند سلام کنید. با آنها مهربانی کنید. مهربانی تنها سرمایه‌ای است که هیچوقت تمام نمی‌شود. و هر جا که انسانی باشد، فرصتی برای مهربانی کردن وجود دارد. بخشش را یاد بگیرید، حتی اگر بخشیدن یک لبخند باشد. نه به این دلیل که زیاد از آن دارید.


پشت هر زندگی زیبا، سختی هایی بوده است!

می‌افتید، بلند می‌شوید، اشتباه می‌کنید، زندگی می‌کنید، یاد می‌گیرید.شما انسانید، کامل نیستید.ه این فکر کنید که زنده بودن، نفس کشیدن، فکر کردن، لذت بردن و دنبال کردن چیزهایی که دوست دارید، چقدر عالی است. گاهی اوقات در سفر زندگی دچار ناراحتی‌ می‌شوید اما هنوز زیبایی‌های زیادی باقی است. حتی اگر آسیب دیدیم، باید بتوانیم روی پایمان بایستیم، چون هیچوقت نخواهیم دانست چه چیز در زندگی انتظارمان را می‌کشد.



گذشت زمان و کسب تجربه، دردها را التیام می‌بخشد!

سالها پیش وقتی درمورد غلبه بر دردها از مادربزرگم سوال کردم، اینطور برایم توضیح داد: به این دایره‌ها نگاه کن. دایره‌های سیاه نشان دهنده تجارب نسبی زندگی ماست. دایره‌های من بزرگتر است چون پیرتر هستم و تجربه‌های بیشتری دارم. دایره‌های کوچک قرمز نشاندهنده اتفاقات بد و منفی زندگی هستند. فرض می‌کنیم که هر دو ما یک اتفاق بد یکسان را تجربه کرده باشیم. می‌بینی که سایز دایره قرمز برای هر دو ما یکسان است اما ببین چه درصد از فضا را در دایره سیاه اشغال می‌کند. اتفاق بد تو به این دلیل بزرگتر به نظر می‌رسد که قسمت بزرگتری از تجربیات کلی زندگی توست. چیزی که باید یاد بگیری این است که یک اتفاق بد و بسیار ناراحت‌کننده که الان در زندگیت وجود دارد، یک روز بخشی از گذشته بزرگتر تو خواهد شد و دیگر اینقدر مهم به نظر نخواهد رسید

 

 

5 عادت که حال هر روزتان را بهتر می کند
 

1. چیزهای جدید را امتحان کنید

تست کردن چیزهایی که پیش از این در موردشان زمینه یا تجربه ای نداشته اید، می تواند در بهبود اعتماد به نفس و توانایی های شما اثر گذار باشد و در نتیجه روز خوبی را برایتان رقم بزند.

البته دو شرط وجود دارد: یکی اینکه از ریسک کردن نهراسید و دوم اینکه اطمینان داشته باشید تلاش شما ثمربخش خواهد بود.

 

2. ترس از شکست را از خود دور کنید

شکست هم اگر خوردید، باور داشته باشید که نه آسمان به زمین آمده و نه زمین جای آسمان را گرفته. لطفا به جای اینکه راه بروید و آیه یاس بخوانید، کمی بنشینید و با آرامش فکر کنید که کجای کار اشتباه بوده است.

به شرطی می توانید از شکست ها استفاده کنید که ترس از آنها را از خود دور کنید. به عبارتی دیگر اگر از شکست بترسید، نمی توانید بیاموزید.

 

3. نبض محیط اطراف را در دست بگیرید

محیط دور و برتان را آنطور که خود دوست دارید درست کنید. اجازه ندهید دیگران بر شما مسلط شوند و شما عضو حزب باد شوید و هر کجا آنها رفتند و هر چه کردند شما هم عینا تکرار کنید.

نبض محیط اطراف اگر دستتان باشد، همه چیز بر وفق مرادتان خواهد بود.

 

4. بلند مدت فکر کنید

افق دیدتان را بیشتر کنید. کمی دورترها را هم ببینید. در لحظه زندگی کنید اما نیم نگاهی هم به آینده ای که کمی دورتر است داشته باشید. به طور کلی برای برنامه ریزی ها و آنچه در سر دارید پلن های بلند مدت در نظر بگیرید.

 

5. زندگی را برای خود شاد و مفرح کنید

زندگی سخت است، این قابل کتمان نیست، به ویژه با شرایط فعلی اقتصادی. اما می شود روزنه هایی هم برای شادی پیدا کرد که به اندازه کل ساعت های سخت می ارزند و می توانند خستگی را از تنمان بیرون کنند.

مثبت تر فکر کنید، تفریح را حتما در برنامه روزانه خود قرار دهید. از رسیدن به خودتان هم غافل نشوید.

12 روش برای خوشحال تر زیستن

خـوشحالی یک وضعیت خاص ذهـنـی اسـت. هـر فـردی درزنـدگی خـود روزهـایی را تجربه نموده که برایش خوشایندنبوده است. اما ناخرسندی مزمن میتواند سلامتی، شغل و روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد. بجز هـرگونه مشکـلات پزشکی یا افسردگی های بلندمـدت که نیازمند تجویزهای طبی و مساعدت حرفه ای می باشند، می توانـیـد مـیزانخوشحالی خود را کنترل نمایید.

بـه خـوشـحال بـودن فـکر کـنـیــد تا احساس و ظاهر بهتری بدست آورید. دراین قسمت نکته هایی وجود دارند که شمارا در این کار یاری می نمایند:

1- خوش بین باشید

بـه زنـدگی با دیـدی مثـبـت نگـاه کـنـید تـا خـود را بـه دلیل احساس انرژی و خوشحالی بسیار زیادی کـه نصیبتان خواهـد شد، متعجب سازید. بـه یاد داشته باشید که افراد شاد و مثبت بیشتر می توانند دیگران را مجذوب خود کنند.

2- دید وسیعی داشته باشید

اجازه ندهید مسائل کوچک شما را آشفته نمایـد. بـرای رسیـدن بـه هـدف خـود پـایدار و مـقاوم باشید، خـواه آن هـدف ریاست، پرداخت رهن و یا یک ازدواج طولانی مدت باشد. در ایـن راه بـا موانـعی مواجه خواهید شد؛ به سرانجام و پـاداش تلاشـتان فکر کـرده و از ناخرسندی بخاطر مسائل کم اهمیت دوری نمایید.

3- سپاسگزار باشید

از دیگران قدردانی کنید. از همکار خود بخاطر کمکش به شما تشکر کرده و بدلیل موفقیت در انـجـام کـارش بـه او تـبریک بـگویید. بـه خدمتکاری که صبحانه شما را برایتان می آورد کـلمـه ای محـبت آمیـز بیان کنید. به شخص درمانده ای کـه در خـیـابان از مـقـابـلـش رد میشوید، چند سکه کمک نموده و از اینکه زندگی مسرت بخشی دارید شکرگزار باشید.

4- از زندگی لذت ببرید

به کارهایی مبادرت نمایید که از انجام دادن آنها لذت میبرید: اتومبیلتان را بـشوییـد، بـه برخی تعمیرات جزئی در منزل بپردازید، تلویزیون تماشا کنـیـد، خرید بروید. برای خود یک اولویت قائل شده و آنچه را که دوست دارید انجام دهید.

5- از جسم خود مراقبت نمایید

خوب بخورید و ورزش کنید. به باشگاه رفته و کمی بدوید یـا در یـک بازی ورزشی شرکت کنید. هـمراهی نمودن یـک تـیم به عنـوان یـک عضـو و بیرون رفتن با هم تیمی ها بعد از بازی، برای جسم و فکر شما مفید خواهد بود.

6- برنامه های خود را تغییر دهید

برنامه های روزانه خود را عوض نموده تا انرژی جـدیدی پیدا کنید. مرز مشخصی بین کار و تـفریح ایـجاد نـمایید. بـرای فـعالیتهای ســرگرم کننده و یا تفکر در محیطی آرام از خانه خارج شوید.

7- با مردم در تماس باشید

آیا به خاطر می آورید زمانـی کـه یک دوست قدیمی بطور غیر منتظره با شما تماس گرفت چه احساسی داشتید؟ برای یکی از آشنایان ایمیلی ارسال نمـوده یا با افراد فامیل و یا دوستان قدیمی خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شوید.

8- خلاق باشید

روزنه ای برای انرژی خلاق خود بیابید. این ممکن است شـامـل کـاردسـتـی، باز سازی، نقاشی، ترسیم کاریکاتور، نویسندگی و یا حتی باغداری باشد. مهم نیست که چــقدر مشغله داشته باشید و یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بی حالی می کـنـیـد، اگـر زمـانی را برای انـجـام فـعـالیت های خلاق اختصاص دهید، احساسی شادتر و سالم تر خواهید نمود.

9- برای خود همدمی پیدا کنید

تقسیم نمـودن تجربیات با کسی که به او عشق می ورزید، خوشحالی شما را افزایش خـواهـد داد. عـشـق مـطلق باعث بوجود آمدن احـسـاس امنیت، رضایت و شادمانی در شما می گردد. روابط جنسی مشروع نیز میتواند بـرای ذهـن و جسم شما اثرات بسیار مفیدی داشته باشد.

10- با کسی صحبت نمایید

یکی از دوستان خود را برای هم صحبتی و بیان احساسات و عقاید خود انتـخـاب کـنید. او در مـورد شما قضاوت ننموده و مشکلات شما را حل نخـواهد کرد. وی بـه حـرفهایـتـان گوش می دهد چرا که می داند شما نیز همین کار را برایش انجام خواهید داد.

11- تخیل کنید

آرزوها و بلند پـروازی های خود را یادداشت نموده و به تدریج آنها را واقعیت بخشید آنگاه همیشه چـیزهایی بـرای انــتظار کشیدن، و جایی برای متمرکز کردن انرژی خود خواهید داشت.

12- بخشنده باشید

شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کسـی ( یـا خودتان ) را بخاطر چیزی که اتفاق افتاده و یا گفتـه شـده مـورد بـخشایـش قـرار دهــید. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پـذیرفته و فراموش کنید. بدانید که نمیـتوانید زمان را بـه عـقب برگردانید. شادمانی خود را با از یاد بردن نومیدی ها و شکستهای گذشته دوباره بدست آورید.

نگران نباشید، خوشحال باشید

در دنـیای واقعی نمی توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم تا برای ما شادمانـی ایـجـاد کنند. خوشحالی حالتی از ذهن است که کاملا میتواند تحت کنترل شما باشد.

محیط پیرامون خود را به گونه ای مهیا سازید که فرصتـهایـی بـرای شناختن و لذت بردن از جنبه های مثبت و خوشایند زندگی را فراهم آورد. برای شاد بودن تلاش کنید.

 

 


نوشته شده در سه شنبه 91/11/24ساعت 12:7 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

هخامنشیان






کوروش بزرگ





اشکانیان




دوره اساطیری





غزنویان





سلجوقیان





تیموریان





صفویه





پرچم شاه اسماعیل صفوی





شاه طهماسب





افشاریان





نادرشاه افشار






زندیه





قاجاریه





پرچم محمد شاه قاجار





ناصر الدین شاه





پهلوی






جمهوری اسلامی

 معنای رنگ‌ های پرچم ایران ــ   سبز ،  نشانه خرمی و دوستی.  سفید ،  صلح و دوستی (بر گرفته از نشانه زرتشتیان).  قرمز ،  نشان خون از دست رفتگان در راه ایران (شهیدان).
 

 

 

سعی نکن به یک خوک آواز خواندن یاد بدهی
هم وقت خودت را هدر می دهی و هم خوک را اذیت می کنی   !


(مارک تواین  )
  
با چنان عشقی زندگی کن که اگر روزی به اشتباه به جهنم افتادی

خود شیطان تو را به بهشت باز گرداند
   ....
  
نام بلندترین برج دنیا برج زهرمار است که گاهی انسانها برای

دیگران میسازند
 
 ...


  
یک روز ز بند عالم آزاد نیم
یک دمزن از وجود خود شاد نیم
شاگردی روزگار کردم بسیار
در کار جهان هنوز استاد نیم
خوشا به حال آنان که میبخشند بی آنکه به یاد آورند..و میگیرند

بی آنکه فراموش کنند."الیزابت بیسکو
"
سخت ترین کار در دنیا … ترمیم اعتمادیه که از دست رفته !

اعتماد به عشقت ، اعتماد به نفست ، اعتماد به آینده ات
……!
در سقوط هم میتوان باشکوه؛باصلابت و زیبا بود؛این را ابشار

میگفت
تنها در ناملایمات زندگی است که فضایل انسان رشد میکند و به

اوج میرسد.وگرنه در غیاب باد، انبوه پنبه چون کوه استواراست
!
همیشه دست اتفاق را میگرفتم که نیفتد
اما حالا فهمیدم که اتفاق هم بیفتدباز زندگی خواهم کرد
گاهی با 1 قطره لیوانی لبریز میشود گاهی با 1 کلام قلبی اسوده

و ارام میشود گاهی با یک کلمه انسانی نابود میشود گاهی با 1 بی مهری دلی می شکند

مراقب این 1 ها باشیم درحالی که ناچیزند خیلی چیزند
...
بسیاری ازما درتلاش برای زندگی بهتر،زندگی

راازیادمیبریم.مارگارت فولر
تلاش وپشتکارومیانه روی، برای انسان ایجادخوشبختی خواهد

کرد.فرانکلین
تو زندگی 2نفر باش : یکی برای خودت ،یکی برای دیگران، برای

خودت زندگی کن ،برای دیگری زندگی باش
...!!!! هیچ کس ندانست
شاید شیطان عاشق حوا بود که
به ادم سجده نکرد!!!
.... !!!!

نوشته شده در دوشنبه 91/11/23ساعت 12:57 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

در جائی خواندم که: بومیان آمازون روش جالبی برای شکار میمون دارند بدینصورت که نارگیل را از دو طرف سوراخ می کنند، یک طرف کوچک تر در حدی که بتوانند یک طناب را از آن عبور دهند و یک طرف کمی درشت تر در حدی که دست یک میمون به زور از آن رد شود. از طرف کوچک تر طنابی که انتهایش را گره زده اند رد می کنند و بعد طناب را به تنه درخت می بندند تا اینطوری میمون نتواند جر بزند و نارگیل را با خودش ببرد. سپس توی نارگیل خالی شده چند تا سنگریزه می اندازند و چند بار تکانش می دهند تا صدایش خوب در جنگل بپیچد ... تله آماده است.

میمون ها که شهوت کنجکاوی دیوانه شان کرده تا ببینند این چیست که این جوری صدا می دهد، می آیند و دستشان را می کنند توی نارگیل و سنگریزه ها را توی مشتشان می گیرند تا بیرونشان بیاورند، اما مشت بسته شان از سوراخ رد نمی شود. میمون ها اگر فقط مشتشان را باز کنند و از سنگریزه های بی ارزش دل بکنند، آزاد می شوند ولی به هیچ قیمتی حاضر نیستند چیزی را که بدست آورده اند از دست بدهند. آن قدر تقلا می کنند و خودشان را به زمین و آسمان می زنند که فردا وقتی صیاد می آید بدن های بی حالشان را به راحتی (عین آب خوردن) جمع می کند و توی قفس می اندازد.

این میمون ها چند خاصیت جالب دیگر هم دارند. اولا وقتی می بینند یک هم نوعشان گیر کرده و دارد جیغ و ویغ می کند باز هم برای کنجکاوی می روند سراغ نارگیل بغلی و چند دقیقه بعد خودشان هم در حال جیغ و ویغ اند. ثانیا بومی ها اگر میمونی اضافه بر تعداد مورد نیازشان گیر افتاده باشد، آزادش می کنند اما وقتی فردا دوباره برای شکار می آیند باز همین میمون ها گیر می افتند و جیغ و ویغشان در می آید. این داستان قرن هاست که در جریان است! اما حق ندارید فکر کنید که این میمون ها از خنگیشان است که هر روزه توی این دام ها می افتند، اتفاقا خیلی هم ادعای هوش و استعدادشان می شود.

اگر خوب فکر کنیم ... آیا دور و بر خود ما پر از نارگیل های سوراخ داری نیست که صدای تلق و تولوق جذابشان از شدت وسوسه دیوانه مان می کند؟ آیا دستمان را به خاطر بسیاری از چیزهایی که حقیقتا نمی دانیم ارزشی دارند یا نه، چندین و چند بار در هر مدخل سوئی داخل نمی کنیم؟ آیا دستمان جاهایی گیر نیست که به خاطرش از صبح تا شب جیغ و ویغ می کنیم و خودمان را به زمین و آسمان می کوبیم؛ در حالی که فقط کافی است از یک سری چیزها دل بکنیم و برویم خوش و شاد روی درخت ها، بی دغدغه این جور چیزها، تاب بازیمان را بکنیم؟ آیا صدای جیغ و ویغ مذبوحانه اکثر دور و بری هایمان که خودشان را اسیر کرده اند را نمی شنویم؟

عجیبتربن میوه های دنیا
1 .Rambutan رامبوتان

این میوه در جنوب شرقی آسیا می‌روید. درخت رامبوتان همیشه دارای میوه است. طعم این میوه شیرین است و می‌توان طعم آن را به انگور تشبیه کرد.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

2 .Jackfruit جاک فروت یا جاکویرا

این میوه در جنوب و غرب هند و سریلانکا و فیلیپین و بنگلادش می‌روید. میوه جاک فروت شبیه آناناس است، اما از آن شیرین‌تر است. از چوب این درخت به خاطر استحکام بسیار آن در ساخت اثاث منزل استفاده می‌شود.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

3. Passion Fruit پاشن فروت

زادگاه اصلی این میوه آمریکای جنوبی و هند و نیوزلند است. این میوه دارای دانه‌های زیر مانند انجیر است، اما از انجیر شیرین‌تر است و در تهیه بستنی و شیرینی از آن استفاده می‌شود.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

4. Lychee لیچی

زادگاه اصلی این میوه جنوب چین و جنوب هند و تایوان است. پوست این میوه مانند پسته سخت است و گفته می‌شود، قدمت آن به 2000 سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. طعم این میوه شبیه انگور است و از جمله میوه‌های سرشار از ویتامین سی است.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

5.Star fruit میوه ستاره

این میوه در هند و سریلانکا و اندونزی می‌روید. طعم آن مثل کیوی و آناناس و سیب شیرین است و و از جمله میوه‌های سرشار از ویتامین سی است.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

6. Mangosteen مانگوستین

زادگاه اصلی این میوه اندونزی است. طعم آن ترش و دارای عطری بسیار خوشبو است و گفته شده از جمله میوه‌های ضدسرطان به شمار می‌آید و دارای فواید بسیار زیاد است. همچنین گفته شده که ملکه ویکتوریا، ملکه انگلیس این میوه را به هرکس که بسیار دوست می‌داشت و مقرب او به شمار می‌آمد، هدیه می‌داد.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

7. Kumqut کومکوت

زادگاه اصلی این میوه چین است و از جمله مرکبات بسیار کوچک به شمار می‌آید که شبیه پرتقال و سرشار از ویتامین C است.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

8 .Durian دریان

زادگاه اصلی این میوه برونئی و اندونزی و مالزی ست و به دلیل اندازه بزرگ آن به ملکه میوه‌ها معروف است. این میوه دارای بوی بسیار بدی است، به همین دلیل استفاده از آن در اماکن عمومی ممنوع است، اما طعم آن شیرین است.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

9 . Dragon Fruit میوه اژدها

زادگاه این میوه مکزیک و مرکز و جنوب آمریکاست و به خاطر شکل و رنگش به این نام نامیده شد. این میوه دارای سه رنگ سفید و صورتی و قرمز و طعم آن شبیه گلابی است. با برگ‌های این درخت چای نیز تهیه می‌شود.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

10 .African cucumber خیار آفریقایی

زادگاه اصلی این میوه صحرای کالاهاری در آفریقاست. این میوه دارای دو نوع سمی و غیرسمی است. نوع سمی ای میوه دارای پوستی به رنگ سبز است و نوع خوراکی آن دارای پوستی به رنگ زرد و طعم آن شبیه انار است و از حیث داشتن دانه‌های بسیار مثل خیار است.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

11. Ugli اوگلی

زادگاه آن جامائیکاست و طعم آن شبیه گریپ فروت است.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

12. Langsat لانگست

زادگاه اصلی آن مالزی و ویتنام و تایلند و ظاهر آن به شکل تخم مرغ است. طعم این میوه شبیه گریپ فروت و انگور است، اما از آن شیرین‌تر است.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

13. Sugar Apple سیب شکری

زادگاه آن تایلند است و از جمله معروف‌ترین میوه‌های این کشور به شمار می‌آید. پوست آن سفت و محکم، اما طعم آن شیرین و دارای کالری بسیار بالا و سرشار از آهن است و به خاطر شباهت آن به سیب به این نام نامیده شده است.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

14. Salak سالاک

زادگاه اصلی آنمالزی و اندونزی است و به دلیل شبیه بودن پوسته آن به پوست مار Snake-fruit مار میوه هم نامیده می‌شود. از حیث طعم شبیه سیب است، اما نوع ترش آن هم وجود دارد.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

15. Soursop سورسوپ

زادگاه اصلی آن مکزیک و آمریکای مرکزی است. این میوه سرشار از ویتامین C و B1 و B2 است و از آن در تهیه بستنی استفاده می‌شود.

 عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

16. Rose Apple سیب گلی

زادگاه آن جنوب آسیاست و از جمله میوه‌های بسیار عجیب است که هم به شکل سیب است و هم بوی و عطر گل را دارد و بسیار خوشمزه است و مقدار بسیار کمی از آن به خارج صادر می‌شود، چون به سرعت فاسد می‌شود.

عجیب‌ترین میوه‌های جهان را بشناسید +عکس

نوشته شده در جمعه 91/11/13ساعت 1:16 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

به دنبال خدا نگرد
خدا در بیابان های خالی از انسان نیست
خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست

به دنبالش نگرد

خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست
خدا در قلبی است که برای تو می تپد
خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد

خدا آنجاست
در جمع عزیزترینهایت
خدا در دستی است که به یاری می گیری
در قلبی است که شاد می کنی
در لبخندی است که به لب می نشانی
خدا در بتکده و مسجد نیست
گشتنت زمان را هدر می دهد
خدا در عطر خوش نان است
خدا در جشن و سروری است که به پا می کنی
خدا را در کوچه پس کوچه های درویشی و دور از انسان ها جست و جو مکن
خدا آنجا نیست

او جایی است که همه شادند
و جایی است که قلب شکسته ای نمانده
در نگاه پرافتخار مادری است به فرزندش
در نگاه عاشقانه زنی است به همسرش
باید از فرصت های کوتاه زندگی جاودانگی را جست

زندگی چالشی بزرگ است
مخاطره ای عظیم
فرصت یکه و یکتای زندگی را
نباید صرف چیزهای کم بها کرد
چیزهای اندک که مرگ آن ها را از ما می گیرد
زندگی را باید صرف اموری کرد که مرگ نمی تواند آن ها را از مابگیرد
زندگی کاروان سرایی است که شب هنگام در آن اتراق می کنیم
و سپیده دمان از آن بیرون می رویم
فقط یک چیزهایی اهمیت دارند
چیزهایی که وقت کوچ ما، از خانه بدن، با ما همراه باشند
همچون معرفت بر الله و به خود آیی

دنیا چیزی نیست که آن را واگذاریم
و با بی پروایی از آن درگذریم
دنیا چیزی است که باید آن را برداریم و با خود همراه کنیم
سالکان حقیقی می دانند که همه آن زندگی باشکوه هدیه ای از طرف خداوند است
و بهره خود را از دنیا فراموش نمی کنند
کسانی که از دنیا روی برمی گردانند
نگاهی تیره و یأس آلود دارند
آن ها دشمن زندگی و شادمانی اند

خداوند زندگی را به ما نبخشیده است تا از آن روی برگردانیم
سرانجام خداوند از من و تو خواهد پرسید:


آیا "زندگی" را "زندگی کرده ای" ؟


نوشته شده در جمعه 91/11/13ساعت 1:11 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

عکس

زمین از 7 لایه درست شده

1ـــ قشر خارجی زمین. این قشر اساساً از سنگ خارا و کوههای آن تشکیل شده.دما در عمق یازده کیلومتری به 1100 در جه می رسد.
2ـــ قشر زیر قشر خارجی. این قشر از مگنزیم و سلیکات آهن تشکیل شده و در 400 کیلو متری دما تقریباً 1400 در جه است.
3ـــ سومین قشر زمین در عمق میان 400 تا 700 کیلومتری قرار دارد. و از همان عناصر قشر بالائی تشکیل شده است. دما در آن بالای 1400 درجه است.
4ـــ چهارمین قشر تا 2900 کیلومتری عمق امتداد دارد. پائین آن آهن و سلیکات منزیم تقریباً 3800 درجه گرم است.
5ـــ دمای آن بالای 3800 درجه است و فعل و انفعالات خشونت باری در آن صورت می گیرد.
6ـــ ششمین قشر از آهن و آلیاژ فلز نیکل و مقادیر کمی سولفید آهن تشکیل شده.گفته میشود که جریانهای این قشر باعث نیروی آهن ربائی زمین میشود. دمای آن میان 3800 تا 4200 درجه است.
7ـــ از همان آهن و نیکل قشر بالائی خود تشکیل شده و در مرکز آن دما به 6000 درجه می رسد.

 

ساختمان اتم


نظریه اتمی دالتون Douton,s Atomic Theory

بر اساس فرضیه Democritus و دیگر دانشمندان یونانی، تا سال 1803 چنین عقیده ای رایج بود که هر ماده پس از تقسیم شدن پی در پی، بالاخره به اتم می رسد که غیر قابل تقسیم شدن است .در این سال دالتون نظریه کاملتری را به شرح زیر ارائه نمود :

1- هر عنصر از ذرات بسیار ریز به نام اتم درست شده که تقسیم ناپذیر است.

2- جرم و تعداد اتم های موجود در یک عنصر با هم یکسان هستند ولی اتم های یک عنصربا عنصر دیگر تفاوت دارد.

3- در واکنشهای شیمیایی هیچ اتمی به اتم دیگر تبدیل نمی گردد، هیچ اتمی خود به خود ساخته نمی شود، هیچ اتمی از بین نمی رود فقط اتم ها از هم جدا می شوند و یا به هم می پیوندند.

4- یک ماده مرکب، از پیوستن اتمهای دو یا چند عنصربوجود می آید و در چنین ماده ای تعدادونوع اتمها همواره ثابت است.


نوشته شده در جمعه 91/11/13ساعت 12:59 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

یک درخت بسیار بسیار بلند نارگیل بود و 4 حیوان زیر :
یه شیر
 
یک میمون
یک زرافه
و ...
یک سنجاب
کنار هم به خوبی و خوشی زندگی می کردند.
 
آنها تصمیم گرفتند که مسابقه بدهند تا ببینند که کدامیک برای
برداشتن یک موز از درخت از همه سریعتر است
 
فکر میکنی کدامیک برنده می شود؟
جواب سوال بازگو کننده شخصیت توست
پس بادقت فکر کن
 
جواب را در زیر ببینید

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
اگر جوابت  :
شیر است = خسته و کسل هستی
میمون = حواست پرته
زرافه = کاملا تعطیل هستی
سنجاب = ناامید هستی
چرا ؟!
برای اینکه :
درخت نارگیل که موز ندارد  !!!
 
 
مشخصه که تحت فشارهستید و زیاد کار کردید ...
 
باید یه مدتی کار نکنید و خستگی در کنید
 

نوشته شده در جمعه 91/11/13ساعت 12:53 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ