سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت

سیر

سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد؛ بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است. علاوه بر این، سیر اثر ضد انعقاد خون، جذب کننده و پایین آورند? فشار خون هم دارد. به خاطر وجود فلاونیدهای آنتی اکسیدانی موجود در سیر، این ماد? غذایی ارزشمند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های گوارشی، بیماری های قلبی عروقی و کاهش میزان کلسترول خون دارد.

پیاز
پیاز نیز خواص آنتی بیوتیکی و البته ضد عفونی دارد. پیاز باکتری های عامل پوسیدگی  دندان ها، ورم لثه، پارادونتیت (التهاب لثه) و برخی آنژین ها را می‌کشد. پیاز مانع ایجاد برخی واسطه های التهابی می‌شود، آنچه که این “سیرمانند” انجام می‌دهد این است که مانند یک نیروی کمکی در مقابل برخی بیماری ها مانند آسم و مشکلات ناشی از استعمال دخانیات عمل می‌کند.

گیاهان معطر دیگر
گیاهان معطر مانند رزماری، آویشن، پونه، ریحان و نعناع، سرشار از اسانس های خانواد? ترپن ها هستند (اسانسی که آنها را معطر می‌کند). ترپن ها می‌توانند بر روی تومورها تأثیر بسیار زیادی داشته و تکثیر سلول های سرطانی را کاهش ‌دهند یا باعث مرگ این سلول ها شوند.

زردچوبه و فلفل سیاه
زردچوبه که حاوی آنتی اکسیدان های قوی، ضد التهاب ها و ضد سرطان ها است، ادوی? مناسبی برای قرار گرفتن در منوی غذای روزان? ماست. این ادویه در کنار فلفل سیاه، خاصیتش ده برابر می‌شود.

سویا
در سویا ایزوفلاون وجود دارد، ایزوفلاون آنتی اکسیدانی قوی است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد و برخی نشانه های یائسگی را تسکین می‌دهد.

سویا به شکل توفو، میسو، سس سویا، شیر سویا و یا ماست سویا عرضه می‌شود. توجه: دانه های سویا به هیچ وجه با سویای واقعی قابل مقایسه نیستند.

علاوه بر ایزوفلاون، سویا خواص دیگری هم دارد: حاوی پروتئین بالا، اسیدهای چرب، ویتامین، املاح معدنی و فیبرهای خوراکی نیز هست.

قارچ ها
بعضی از قارچ ها، مانند قارچ های ژاپنی شیتاکه، متاکه و ریشی سیستم دفاعی بدن را تحریک می‌کنند. این اثر به خاطر وجود پلی ساکاریدهایی مانند بتا گلوکن و لنتینان در این نوع از قارچ هاست.
این خاصیت ِ تحریک کنندگی ِ سیستم دفاعی فواید بسیاری دارد، خصوصاً در موارد سرطان؛ و در قارچ های پلورُتز و قارچ پاریسی یافت می‌شود.

میوه های قرمز
تمشک، توت فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، انگور فرنگی سیاه، توت کانادایی، کران بری و انگور سیاه، میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و فلاونید هستند. برای مثال، تمشک 2 برابر بیشتر از گریپ فروت و حدوداً 9 برابرِ کیوی، ذخیر? آنتی اکسیدان دارد. به همین علت است که میوه های قرمز از بیماری های اختلال در بازسازی عصبی (مانند آلزایمر) پیشگیری می‌کنند، فشار خون را پایین می‌آورند، کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهند، از بروز بیماری های قلبی عروقی نیز پیشگیری می‌کنند، سرعت رشد تومورها را کند می‌کنند و عوامل سرطان زا را از بین می‌برند.

شکلات سیاه
شکلات تلخ در مبارزه با خستگی و نیز پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی سهیم است. مشکلات گردش خون را با افزایش حجم رگ ها، محدود کردن حمله های پلاکتی و سیال کردن خون برطرف می‌کند، ضمناً خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی هم دارد. شکلات سیاه با اثر سرخوشی اش، یک ضد افسردگی طبیعی است.

هر چه شکلات طبیعی تر باشد، خوردن منظم آن بیشتر توصیه می‌شود؛ البته به شرط رعایت تعادل و میانه روی زیرا کاکائو یک ماد? کم کالری نیست.

ماهی
ماهی که سرشار از امگا 3 است، به خاطر فوایدش برای سیستم قلبی عروقی مشهور شده است. میزان کافی امگا 3 در پیشگیری از سرطان و مشکلات خلق و خو در افراد افسرده مؤثر است. به زنان باردار توصیه می‌شود که امگا 3 زیادی مصرف کنند زیرا امگا 3 حاوی اسیدهای چرب ضروری برای رشد مناسب مغز جنین است.

2 تا 3 با در هفته ماهی بخورید، البته خوردن ماهی های کوچک تر در الویت است (ماهی های کوچک حاوی جیو? کمتری هستند).

زنجبیل
زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های بسیار سودمند برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، برخی سرطان ها و دیگر بیماری های مرتبط با افزایش سن است. این ریشه، خواص ضد التهابی بسیار خصوصاً در درمان بیماری های رماتیسم و ورم مفاصل دارد.
در نهایت، زنجبیل گوارش را تسهیل کرده و به مبارزه با تهوع و استفراغ کمک می‌کند.

جلبک
جلبک که در گذشته تنها در آسیا مصرف می‌شد، هم اکنون در تمام اروپا نیز خورده می‌شود.
جلبک کالری بسیار پایینی دارد و سرشار از پروتئین و فیبر است. این ماد? غذایی ارزشمند حاوی ید، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن، روی، مس، سلنیوم و… است.

جلبک ها تنها گیاهانی حاوی B12 (B12 برای بافت های عصبی ضروری است) هستند، و این موضوع در چارچوب رژیم های غذایی گیاهخواری اهمیت ویژه ای دارد.

جلبک های قهوه ای سرشار از ویتامین های C و E ، جلبک های قرمز  سرشار از پروویتامین و جلبک های سبز غنی از ویتامین C هستند. بعضی هایشان هم حاوی امگا 3 اند !

تأثیر جلبک ها بر سلامتی چیست؟ آنها به پیشگیری از پرفشاری خون، یبوست، کم کاری تیروئید و تومورها کمک می‌کنند در ضمن آنتی باکتری و ضد کرم هم هستند.

چای سبز
چای سبز یک ضد سرطان بسیار عالی است و با کاهش تشکیل پلاک های آتروم از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند، پلاک های آتروم عامل انسداد عروق هستند. این چای مانند یک سم زدا برای بدن عمل می‌کند و پیری را به تأخیر می‌اندازد. ضمناً، تصور می‌شود که چای سبز به مبارزه با بیماری های اختلال در بازسازی سلول های عصبی مانند بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

غلات کامل
غلات کامل سرشار از فیبر اند و باید در لیست غذایی ما از الویت بالایی برخوردار بوده و جایگزین علات تصفیه شده بشوند، غلات تصفیه شده طی مراحل صنعتی بخش عمده ای از خواصشان، خصوصاً فوایدی را که برای  گوارش و سیستم قلبی عروقی دارند، از دست می‌دهند.
نان کامل، غلات کامل صبحانه و دیگر غلات کامل (برنج، نان …) باید هر روز مصرف شوند.

روغن زیتون
ماد? غذایی اصلی رژیم های مدیترانه ای، روغن زیتون است که مزیت اصلی اش ایجاد تعادل بین امگا 3 و امگا 6 است. این روغن آثار غیر قابل بحثی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد. توصیه می‌شود که این روغن را جایگزین روغن های دیگر کرده و حتی با روغن کلزا که سرشار از امگا 3 است، مخلوط کنید.

بروکلی و سبزیجات دیگر
بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و البته گوجه فرنگی و فلفل و بعد از آنها چغندر و کدوتنبل، سبزیجات فوق العاده ای برای سلامتی هستند. سبزیجات کالری بسیار کم، مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارند. این گروه از موادغذایی، باید 2 بار در روز، در وعده های غذایی نهار و شام، مورد استفاده قرار گیرند

 

 این 7 خوراکی پیرتان می‌کند!

فست‌فود:
لازم نیست در مورد غذاهای آماده زیاد صحبت کنیم، چرا که بیشتر افراد در مورد مضرات آنها زیاد شنیده‌اند. تنها یک جمله کافی است. فست‌فود نخورید.
روغن‌های اشباع:
از خریدن و خوردن کلوچه‌ها، شیرینی‌ها، کراکرها، فست‌فود و یا هر غذایی که با روغن‌های اشباع تهیه شده خودداری کنید تا هم جلوی بیماری قلبی را بگیرید، هم جلوی پیری را.
روغن‌های صنعتی:
روغن‌های صنعتی که در تهیه چیپس‌ها و سایر اسنک‌ها کاربرد دارند، سبب درد شکم و سایر مشکلات گوارشی می‌شود و مصرف آنها باعث می‌شود که افراد کمتر به سوی خوردن میوه و سبزی که پوست را شاداب می‌کنند، بروند.
نیترات‌ها:
نیترات‌ها که به میزان زیاد در هات‌داگ‌ها و گوشت‌های نمک‌سود وجود دارند، سرطان‌زا هستند و توصیه می‌شود اگر غذاهایی که حاوی نیترات‌هاست، مصرف می‌کنید، حداقل از ویتامین‌ C بیشتری استفاده کنید تا از تاثیر این مواد روی معده شما کاسته شود.
چربی‌های اشباع حیوانی:
این چربی اشباع درون برخی گوشت‌های قرمز پرچرب، پوست مرغ و همچنین در لبنیات پرچرب موجود است و بهتر است در مصرف آنها حد تعادل رعایت شود.
میان‌وعده‌های شور:
مصرف میان‌وعده‌های شور باعث افزایش فشارخون شده و تحقیقات نشان داده مصرف زیاد مواد شور و چرب باعث ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن و همچنین پیری پوست می‌شود.
غذاهای فریز شده:
این غذاها به‌طور طبیعی برای سلامت بدن مضر نیستند؛ البته اگر به‌طور مناسب فریز شوند. اما اگر می‌توانید غذاهای تازه مصرف کنید، خوردن گوشت و غلات و فیبرها به‌صورت تازه که حاوی مقدار بیشتری آنتی‌اکسیدان‌های ضدپیری است، توصیه می‌شود.

میوه های چربی سوز

یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام " غذاهایی با کالری منفی " (NEGATIVE CALORIE FOODS) معروف هستند.این مواد غذایی نسبت به سایر مواد،انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند، یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند.پس علاوه بر اینکه باعث سوخت چربی ها می شوند، کمتر به چربی تبدیل شده و ذخیره می شوند.مواد غذایی دارای چربی،پروتئین،کربوهیدرات،کالری،ویتامین و املاح هستند.ویتامین ها،بافت های بدن را تحریک می کنند تا آنزیم تولید کنند که این آنزیم ها باعث تجزیه و مصرف انرژی موجود در غذاها می شوند.بنابراین غذاهایی با کالری منفی، غذاهای غنی از ویتامین و املاح هستند که نه تنها باعث مصرف انرژی حاصل از خود می شوند،بلکه انرژی اضافی موجود در طی عمل هضم را مصرف می کنند.البته مصرف اینگونه مواد غذایی زمانی در کاهش وزن مؤثر است که غذاهای پُرکالری و فاقد مواد مغذی مثل انواع تنقلات، چیپس و ... را مصرف نکنید.
مواد غذایی با کالری منفی (NEGATIVE CALORIE FOODS) یاچربی سوز شامل انواع مختلفی از میوه ها و سبزی ها است که شامل مواد غذایی زیر می باشد:
از سبزی ها:
مارچوبه – چغندر – کلم – کلم بروکلی – هویج - گل کلم – کرفس – کاسنی – فلفل قرمز – خیار – شاهی – سیر – لوبیا سبز – کاهو – پیاز – تربچه – اسفناج – شلغم و کدو سبز است.
از میوه ها:
سیب – زغال اخته – طالبی و گرمک – گریپ فوروت – لیمو ترش – انبه – پرتقال – هلو – آناناس – تمشک – توت فرنگی – گوجه فرنگی – نارنگی و هندوانه است.
لاغر شده شکم با مصرف این خوراکی ها

04 لاغر شده شکم با مصرف این خوراکی ها

این روزها شکم بزرگ مشکل خیلی‌ها شده و زن و مرد و کودک و نوجوان هم نمی‌شناسد. چربی‌های دور شکم دلایل متعددی دارد که تغذیه‌ی نامناسب و عدم تحریک از مهم‌ترین آن‌هاست. برای رسیدن به شکمی تخت لازم است برنامه‌ زندگی‌تان را کمی تغییر دهید. از مواد غذایی که در این مقاله اشاره می‌شود غافل نشوید و کمی ورزش کنید.

 

اگر می‌خواهید شکم تختی داشته باشید باید مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع نشده‌ مونو که ما به آن‌ها چربی‌های خوب می‌گوییم میل کنید. البته معنی حرفمان این نیست که با صِرف خوردن یک ماده‌ی غذایی شکمتان تخت تخت می‌شود. منظورمان این است که مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو توانایی این را دارند چربی‌های دور شکم را کاهش دهند.

بادام :
چربی‌های اشباع نشده‌ مونو و ویتامین E موجود در بادام میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. این ماده‌ غذایی همچنین منبع خوب پروتئین‌های گیاهی و فیبرهای غذایی است.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت :
دو قاشق غذاخوری بادام خرد شده را روی ماست کم چربتان بریزید و مقداری میوه‌های ریز مثل توت‌فرنگی به آن اضافه کنید. این معجون انرژی‌زا را به عنوان میان وعده میل کنید و قدمی در جهت کاهش چربی‌های دور شکمتان بردارید.

آووکادو :
آووکادو نیز منبع اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو هستند. این میوه حاوی میزان قابل توجهی “بتا- سیتوسترول” یعنی یک استرول گیاهی طبیعی است که با کلسترول مقابله می‌کند.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : نصف یک عدد آووکادو را با آب لیموترش، نمک و فلفل له کنید و با مقدار کمی سیب زمینی تنوری یا سبزیجات خام میل کنید.

شکلات سیاه :
شکلات سیاه مرغوب حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از بیماری‌های قلبی، احتقان مغز، سرطان و دیابت پیشگیری کنند.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : به جای خوردن دسرهای پرکالری 40 گرم شکلات سیاه را آب کنید و روی توت فرنگی بریزید تا یک دسر خوشمزه و شکم لاغر کن داشته باشید!

روغن کتان :
روغن کتان که از تخم کتان تهیه می‌شود بهترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد روغن کتان التهاب‌هایی که باعث بروز بیماری‌هایی مثل آلزایمر، بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود را کاهش می‌دهد.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : یک قاشق غذا خوری روغن تخم کتان را در میلک شیکتان بریزید و زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید به عنوان یک میان وعده‌ سالم میل بفرمایید.

کره‌ بادام زمینی طبیعی (بدون قند) :
کره‌ بادام زمینی حاوی ویتامین E، منیزیم، پتاسیم، ویتامین B6 است. ویتامین E خواص آنتی اکسیدانی دارد، منیزیم برای استحکام استخوان‌ها و پتاسیم برای عضلات خوب است و ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : 80 گرم پاستای تهیه شده با آرد کامل را با 85 گرم میگوی پخته مخلوط کنید.تره فرنگی خرد شده و همچنین 70 گرم فلفل دلمه‌ای قرمز حلقه شده را به آن اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری کره‌ بادام زمینی را با 2 قاشق غذاخوری آب ولرم و یک نوک انگشت فلفل تند مخلوط کرده روی مخلوط میگو و پاستای‌تان بریزید و نوش جان کنید.

روغن زیتون :
روغن زیتون یکی از روغن‌های با ارزش برای آشپزی است که حتماً باید در هر آشپزخانه‌ای باشد. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو است که میزان کلسترول بد LDL را کاهش داده و تأثیری روی کلسترول خوب HDL خون ندارد. هر چه رنگ روغن زیتون شما سبزتر باشد معنی‌اش این است که حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری است.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : در تهیه تمام سالادهایتان از این روغن استفاده کنید. به جای سس‌های غلیظ و چرب روغن زیتون را دریابید.

پسته :
پسته حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو کاروتنوئید مفید از ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری و آب مروارید پیشگیری می‌کند.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : دو قاشق غذا خوری پسته‌ بوداده را با 130 گرم پنیر ریکوتای کم چرب (یک پنیر ایتالیایی تهیه شده از شیر گاو و بز ) و دو قاشق چای‌خوری عسل و دو قاشق غذاخوری شکلات تلخ مخلوط کنید. زمانی که هوس خوردن هله‌هوله به سرتان زد از این میان وعده‌ رنگارنگ میل کنید.

تخمه آفتاب‌گردان :
تخمه‌ آفتاب‌گردان سرشار از ویتامین B است که نقش مهمی در پیشگیری از التهاب دارد. این تخمه‌های ریز و البته خوشمزه همچنین منبع ویتامین E می‌باشند. تخمه‌ آفتاب‌گردان به طور طبیعی اشتهای شما را کاهش داده و اجازه نمی‌دهد که پر‌خوری کنید.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : دو قاشق غذا خوری تخمه آفتاب گردان بو داده را به سالادهایتان اضافه و میل کنید. البته اول باید تخمه‌ها را از پوست جدا کنید!

گردو :
گردو نیز همانند روغن کتان و یا ماهی‌های چرب حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که سلامت قلب و مغز را تضمین می‌کند. این اسیدهای چرب مفید همیار لاغری و سلامت بدن هستند. تا می‌توانید میزان امگا 3 بدنتان را بالا ببرید و در عین حال خوش تیپ بمانید.

روش مصرف برای داشتن شکم تخت : سعی کنید در تهیه‌ غذاهایتان از گردو استفاده کنید. به سالادهایتان نیز گردو اضافه کنید. توصیه می‌کنیم 2 قاشق غذاخوری گردوی خرد شده در سالاد مورد علاقه‌تان بریزید و میل کنید 

شیر کم‌چرب: مصرف شیر به طور محسوس با کاهش احساس سیری به دلیل سرکوب مرکز گرسنگی در هیپوتالاموس مغز مرتبط است. البته مصرف بیش از 3لیوان شیر در روز در طولانی مدت به کاهش جذب روی و آهن منجر می شود که خود این کمبودها  از یک مکانیسم دیگر با تشدید چاقی مرتبط است! پس تعادل در مصرف شیر توصیه می‌شود.
 
آب یخ: مصرف فراوان آب سرد موجب ایجاد یک سازگاری متابولیکی در بدن در جهت افزایش متابولیسم و سوخت و ساز می شود. مصرف آب سرد به حرکت منظم روده ها و بهبود جمعیت باکتری های مفید روده نیز کمک می کند و در کاهش وزن نقش دارد.
 
چای سبز: مصرف چای حقیقتا با افزایش متابولیسم و بهبود جمعیت باکتری‌های روده ارتباط دارد. با این حال، در مورد نقش چای سبز مبالغه می‌شود. مصرف چای‌های ترکیبی نقش موثرتری دارد ولی چای سبز خالی چنین نقش بارزی ندارد.مطالعات نشان می‌دهد می‌توان با نوشیدن 3 تا 5 فنجان چای سبز در روز، 35 تا 43درصد چربی بیشتری سوزاند.
 
سرکه سیب: سرکه سیب بیشترین نقش را در کنترل جمعیت باکتری‌های باکتروئیدس دارد. سرکه سیب با کاهش جمعیت باکتروئیدس‌ها و افزایش باکتری‌های فیرمیکوتس‌های روده، موجب کاهش جذب مواد غذایی در روده می‌شود و نقش موثری در کاهش وزن دارد.
آب سبزیجات: هرچه پتاسیم آب سبزیجات بیشتر باشد (مانند آب جعفری)، این اثر بارزتر است. با این حال بیماران قلبی و کلیوی باید در مورد میزان مصرف پتاسیم هوشیار باشند.
آب کرفس: کرفس سرشار از سدیم و پتاسیم است که ادرارآور است و باعث دفع آب اضافی و اسید اوریک از کلیه‌ها می‌شود، بنابراین وقتی قصد کاهش وزن دارید، با اضافه کردن کرفس به رژیم غذایی خود، آب اضافی بدن را به شیوه‌ای طبیعی و سالم دفع کنید.
 
چای سیاه: چای سیاه مانند قهوه سیاه هم حاوی آنتی‌اکسیدان است و هم دارای کافئین است؛ کافئین با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن باعث چربی‌سوزی بیشتر در بدن می‌شود.

و در اخر امیدوارم از مطالب فوق بهره مند شوین و بتونین ار تمام نعمتهای خداوند در جای خودش استفاده کنین یعنی زیاده روی نکنید من معتقدم اگر از تمام غذاها (چربیها و شیرینیها )به قدر کافی استفاده شود دقت کنید که شما چربیها را بطور غیر مستقیم از اتواع غذاها مصرف میکنید بدون اینکه متوجه باشیداگر رعایت کنید نتیجه میگیرید قربان شما سیرت


نوشته شده در شنبه 91/10/16ساعت 1:49 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ