سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت

مامیران گیاهی برای درمان خانگی زگیل

 


گیاهان دارویی در طول تاریخ، نزدیکی خاصی با انسان داشته‌اند و آثار دارویی و موارد استفاده از آنها بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از این گیاهان دارویی «مامیران» یا «مامیران کبیر» است که به آن «گیاه پرستو» نیز می‌گویند.

 گیاه شناسی:

مامیران از تیره خشخاش و گیاهی علفی است که برگ‌های آن به رنگ سبز کبود و دندانه‌دار و گل‌های آن زردرنگ و به صورت چتر است. دانه میوه باریک و دراز مامیران، در داخل آن قرار گرفته و شیره‌ای زردرنگ در آن وجود دارد. اندام دارویی مامیران قسمت هوایی گیاه است که در هنگام گل دادن جمع آوری می‌شوند. این گیاه بومی آسیا و اروپا می‌باشد و در نواحی شمال ایران از جمله گیلان و مازندران می‌روید.

 

ترکیبات شیمیایی:

مامیران کبیر دارای آلکالوئیدهای مختلفی (آلکالوئید عبارت است از ترکیبات آلی ازت دار هستند که اکثراً دارای منشاء گیاهی بوده و دارای خواص فیزیولوژیک می‌باشند) مانند چلیدونین، هیموچلیدونین، کلریتین، پروتوپین، آلیکری توپین، هربرین و اسپارتئین می‌باشد. همچنین در مامیران کبیر نمک‌های کلسیم، منیزیم و آلومینیوم، مواد رزینی و موسیلاژ موجود است.

 

خواص درمانی مامیران:

آرام‌بخش، ضد تشنج و مفید برای صفرا: گیاه مامیران دارای آلکالوئید، ویتامین ث، اسیدهای چرب ضروری و املاح فراوانی است که علاوه بر تامین نیازهای بدن، آن را به یک آرامش‌بخش قوی تبدیل کرده است. جوشانده این گیاه برای سیستم اعصاب بسیار مفید است و کمک زیادی به کاهش اضطراب، استرس و تشنج می‌کند. همچنین این نوشیدنی ترشح صفرا را افزایش می‌دهد و مانع از تشکیل سنگ کیسه صفرا می‌شود.

 

جوشانده گیاه مامیران برای سیستم اعصاب بسیار مفید است و کمک زیادی به کاهش اضطراب، استرس و تشنج می‌کند. همچنین این نوشیدنی ترشح صفرا را افزایش می‌دهد و مانع از تشکیل سنگ کیسه صفرا می‌شود.

 

درمان کننده اختلالات چشم: شستشوی چشم با عرق مامیران درد، ورم و عفونت‌های چشم را التیام می‌بخشد.

درمان زگیل، میخچه و بیماری‌های پوستی: استعمال خارجی شیره خالص گیاه مامیران مخلوط شده با آب، یا ریشه له شده گیاه در درمان بیماری‌های پوستی موثر است و همچنین با قراردادن ضماد شیره گیاه روی زگیل و میخچه‌، می‌توان آن را از بین برد.


 


نوشته شده در پنج شنبه 90/9/24ساعت 7:12 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ