سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت


خارخسک، ناتوانی جنسی‌تان را درمان می‌کند

خارخسک (tribulus terrestris) از جمله گیاهان دارویی است که نام عجیبی دارد. براساس ترجمه هندی آن، گیاهی است که وقتی در پای فیل فرو می‌رود، فیل فریاد می‌زند؛ یعنی خاری که اثر گزندگی زیادی دارد. در زبان فارسی به این گیاه، خارخاسک هم می‌گویند. در شیراز به آن "خارسوهک"، در اصفهان "هرواد" و در شهرهای دیگر به اسامی خارسه‌گوش، خارسه کوهک، شکر خنج و شکوهنج معروف می‌باشد. اعراب برای خارخسک از نام‌های خسک، صمغ الجوز و حمص الامیر استفاده می‌کنند. خوب است بدانید که میوه خارخسک به اسامی خسک دانه، تخم کافشه و تخم کاجیره معروف است.

گیاه شناسی: خارخسک گیاهی علفی است. برگ‌های خارخسک متقابل، گل‌های آن زردرنگ و کوچک و میوه آن سبز مایل به زرد، بدون بو، مدور و شامل 5 قسمت جداشدنی و خاردار است. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه میوه، دانه، برگ، ریشه و گاهی کلیه اعضای گیاه است ولی بیش از همه میوه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 ترکیبات شیمیایی: ترکیبات شیمیایی گیاه خارخسک شامل یک نوع آلکالوئید، مقدار کمی اسانس روغن فرار، مقداری روغن ثابت رزین، تانن، استرول‌های گیاهی، مواد معدنی شامل کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، گوگرد، ازت و کلر، 25 نوع فلاونوئید (مانند کوئرستین)، ساپونین ها (مانند دایوزژنین و فوروستانول)، گلوکز و گالاکتوز و در دانه آن هرمین است.

خواص درمانی خارخسک:

گیاهی موثر در کاهش قند خون بیماران دیابتی: میوه گیاه خارخسک در کاهش قند خون مبتلایان به دیابت موثر است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبکه خبر، دکتر"عطاالله بنکداران"، عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، با بررسی تعدادی از موش‌های صحرایی دریافته است که مصرف عصاره میوه گیاه خارخسک باعث کاهش قند خون موش های دیابتی می‌شود. شایان ذکر است که در طب سنتی، از میوه این گیاه، برای درمان دیابت استفاده می‌شود.


 


 


نوشته شده در پنج شنبه 90/9/24ساعت 6:20 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ