سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت

مش کردن مو بدون دکلره > صورتگران » آرایشگاه و انستیتو زیبایی کلیه خدمات رنگ و مش دکلره کامل مو با و حرفه ای برای پاک کردن رنگهای مشکی و شرابی بدون مواد دکلره با

مش کردن مو بدون دکلره > آموزش تخصصی آرایش و زیبایی رایگان صاف کردن دائم مو با بدون آسیب و بدون استفاده از پودر دکلره اگر موهاتون مش داره برای دکلره

مش کردن مو بدون دکلره > ?آموزش تخصصی گریم? یه رژ کمرنگ بدون استفاده از مهم در رابطه با« رنگ کردن مو» مدلهای کوتاهی مو همراه مش وهایلایت

مش کردن مو بدون دکلره > دنیای مد تکه های مو را با کلاه مش یا فویل با رنگ تا 3درجه ویا با دکلره به بلوند کردن(دکلره و آرایشگر بدون

مش کردن مو بدون دکلره > ترمیم مو و کاشت مو ( پیوند مو ) طا ی و موهایتان را رنگ و فر و مش مو بدون عمل جراحی، پیوند مو بدون با مواد شیمیایی مثل مواد دکلره ، رنگ مو

مش کردن مو بدون دکلره > مش کردنروش صحیح مشمش کردن مو یا همان هایلایت بر اینکه روی موی دکلره شده را در آب نرم (آب بدون نمک

مش کردن مو بدون دکلره > آموزش آرایش و پیرایش باع وفیلم که بصورت است بدون زردی و یا سوختن مو! هستند و پس از رنگ کردن اگر موهاتون مش داره برای دکلره

مش کردن مو بدون دکلره > را روی پابه دکلره 9 کامل و 10 میتونید 2cd آموزش ساده و قدم به قدم برای مش و رنگ کردن مو بسیاری

مش کردن مو بدون دکلره > ایران گلچین دانستنیهای روز برای (بدون شکر) به مقدار 95 میلی از ?? سانتی‌متر باشد * دکلره کردن بابلیس، رنگ کردن و مش زدن مکرر مو

مش کردن مو بدون دکلره >  مدت، فر کردن، صاف کردن، رنگ، مش و دکلره کردن است میزان ریزش مو از آمادگی تولید شیر وجود دارد بدون


نوشته شده در یکشنبه 90/3/22ساعت 9:20 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |

پوشاندن موهای سفید می‌تواند شما را 10 سال جوان تر نشان دهد. امروزه رنگ کردن موها خیلی آسان است و حتی افراد مبتدی در خانه هم می‌توانند نتیجه بگیرند.
 
همه از این بابت که پوست آنها پیرتر از سن واقعی شان به نظر برسد نگرانند اما از اینکه چه اندازه موهای سفیدشان آنها را سالخورده نشان می‌دهد غافلند.
 
پوشاندن موهای سفید می‌تواند شما را 10 سال جوان تر نشان دهد. امروزه رنگ کردن موها خیلی آسان است و حتی افراد مبتدی در خانه هم می‌توانند نتیجه بگیرند.
 
قبل از اینکه تصمیم قطعی به رنگ کردن موهای خود بگیرید، لازم است ابتدا انواع رنگ مو را بشناسید. موهای سفید هر فرد با انتخاب رنگ موی مناسب رنگ طبیعی خود را باز خواهد یافت.

اگر موهایتان 25% یا کمتر سفیدی دارد ، شما می‌توانید از رنگ موهای نیمه دائمی استفاده کنید. این نوع رنگ، بدون ایجاد تغییر در حالت طبیعی مو، رنگ را به لایه بیرونی آن اضافه می‌کند و به مدت 6 تا 15 مرتبه شستشو با شامپو دوام دارد.
رنگ موهای نیمه دائمی ملایمتر هستند و به موها کمتر آسیب می‌رسانند.
 
اگر شما %50-25  موهایتان سفید است می‌توانید نوعی از رنگهای نیمه دائمی با دوام بیشتر را انتخاب کنید که بعد از   20 تا 25 بار شامپو کردن از بین می‌روند.
 
اما اگر مقدار زیادی از موهایتان سفید شده است، لازم است که از رنگ موهای دائمی استفاده کنید. مولکولهای این نوع رنگ وارد پوسته مو می‌شوند و با شستشو از بین نمی روند.

یافتن رنگ موی مناسب ساده نیست. رنگ مو را با توجه به رنگ طبیعی مو، رنگ چشم و پوست خود انتخاب کنید.
 
توجه:
اگر رنگ غالب مو سفید است رنگی با یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان استفاده کنید زیرا به خاطر نبود رنگ در تارهای مو، رنگی که می‌گذارید روشن تر به نظر می‌رسد. برخی از موهای سفید به ویژه موهای اطراف شقیقه‌ها در برابر رنگ مقاوم هستند. اگر موهای سفید شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ باشد لازم است که قبل از رنگ کردن آنها را نرم کرد و مدت زمان رنگ کردن را افزایش داد.

آنچه در رنگ کردن موها مهم است خواندن شیوه رنگ کردن مو از روی برچسب رنگ است. قبل از رنگ آمیزی مو از اینکه نسبت به رنگ انتخابی حساسیت نداشته باشید مطمئن شوید. لباس خود را بوسیله روپوش پوشانده و مورد حفاظت قرار دهید. پس از اتمام کار موها را بوسیله یک نرم کننده شستشو دهید

نوشته شده در یکشنبه 90/3/22ساعت 7:33 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |

TONE: نشانگر گرم یا سرد بودن رنگ است. رنگ های گرم (هایلایت کننده ها) قرمز، نارنجی و زرد هستند. رنگهای سرد خاکستری، آبی، سبز و بنفش هستند.

Level (سطح): درجه روشن کننده تیرگی یا روشنی یک رنگ را نشان می دهد . هر رنگی می تواند از رنگ روشن تر یا تیره تر ساخته شود. بنابراین تغییر درجه می تواند با اضافه کردن یک رنگ تیره و یا روشن انجام شود. رنگ های مو، هم طبیعی و هم مصنوعی، بین درجه ?تا ?? طبقه بندی می شوند. ? نشان دهنده رنگ سیاه و ?? نشان دهنده روشن ترین بلوند می باشد.
رنگدانه مو : رنگدانه مو ملانین نامیده می شود و مسئول حفظ رنگ موی شماست. دو نوع ملانین در موی شما یافت می شود. Emplaning ، معمول ترین نوع می باشد و سایه های قهوه ای تا مشکی به مو می دهد. Phaeomelanin که تونهای بلوند و زرد و حنایی و قرمزرنگ را به مو میدهد. نبود رنگدانه تولید رنگ سفید (خاکستری) می کند.
درجات رنگ مو :?- سیاه، ?- قهوه ای خیلی تیره، ?- قهوه ای تیره، ?- قهوه ای، ?- قهوه ای متوسط، ?- قهوه ای روشن، ?-“ بلوند تیره، ?- بلوند متوسط ، ?- بلوند روشن، ??، بلوند پلاتینی روشن.

و البته ??و ?? هم در بعضی کاتالوگها وجود دارد که این رنگها در ترکیب با این رنگهای اصلی برای روشن کنندگی فوق العاده زیاد کاربرد دارد. شماره های بعد از ممیز نشانگر ترکیب رنگ اصلی با رنگهای فرعی هستند. مثلا ?/?و?/?و?/? برای دانستن بیشتر این مطالب نیاز به آموزش کاتالوگ خواندن دارید و در صورت نیاز شما ما به شما آموزش حرفه ای آن را خواهیم داد.

انتخاب رنگ‌موی مناسب
یافتن رنگ‌موی مناسب ساده نیست انتخاب رنگ دلخواه از روی کاتالوگ رنگ فروشگاه و خریداری آن اقدامی نادرست است. رنگ‌مو را با توجه به رنگ طبیعی مو، رنگ چشم و پوست خود انتخاب کنید. رنگی که می‌بینید حاصل بازتاب نور از روی رنگدانه‌های رنگ‌شده است. بنابراین، یک رنگ یکسان روی موهای مختلف متفاوت است. رنگ موی سیاه، نور کمی را منعکس می‌کند و این درست برخلاف عملکرد رنگ موی بور است. رنگ درجة ده مو را روشن و درجة یک آن را تیره می‌کند.
وقتی که رنگ موهای خود را روشن می‌کنید، هالة گرمی از رنگ‌های زرد و قرمز دور شما دیده می‌شود. به یاد داشته باشید که ترکیب رنگ‌های زرد و قرمز، رنگ نارنجی را تولید خواهد کرد، نه رنگ دلخواه شما را پس بهتر است از یک آرایشگر برای روشن کردن موهای خود استفاده کنید که رنگ کار حرفه ای باشد او می تواند با ترکیب یک با چند رنگ رنگ دلخواه شما را ساخته و بدست آورد.

بهترین رنگ‌ها برای کسانی که پوست گندمگون و برنزه دارند رنگ‌های شیری، گل‌بهی، مسی، کرم نخودی، قهوه‌ای، زرد سوخته، قهوه‌ای مایل به قرمز، قهوه‌ای مایل به طلایی، و رنگ‌های آبی، سبزآبی، فندقی، عسلی، سبز کاهویی و زرد است. برای چشم‌های کهربایی یا به رنگ قهوه، رنگ‌موهای طلایی با های‌لایت قرمز، قهوه‌ای طلایی، قهوه‌ای عسلی، فندقی، مسی و قهوه‌ای سوخته مناسب است.
در مورد پوست‌های روشن، های‌لایت آبی‌قرمز و برای پوست‌های صورتی و سرخ، رنگ کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره با سایة آبنوسی جلوة خاصی ایجاد خواهد کرد. برای چشم‌های آبی روشن، آبی خاکستری، آبی تیره، سبز تیره، قهوه‌ای و مشکی، بهترین رنگ‌مو ارغوانی با های‌لایت شرابی، پلاتینی، خاکستری، قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره، مشکی و شیری است.
انتخاب رنگ‌مو به مرغوبیت رنگ، سلیقه و خواستة شما و مدت زمانی که می‌خواهید آن رنگ روی موهایتان باقی بماند بستگی دارد. اغلب زنان از رنگ‌های تیره شروع می‌کنند و هر بار، رنگ یک درجه روشن‌تر از قبل را برمی‌گزینند. اگر رنگ‌موی انتخابی موهای سفید شما را پوشش نمی‌دهد، از رنگ مرغوب‌تر و یک درجه بالاتر از رنگ موی اصلی خود استفاده کنید. یا برای پوشش موهای سفید بهتر است از سیستم مردانساژ مو استفاده نمائید و برای این کار حتما به یک آرایشگر خبره نیاز دارید. ما به شما توصیه می کنیم که اگر به طول متناوب موهایتان را رنگ میکنید حتما از رنگهای بدون آمونیاک استفاده نمائید. همه ما می دانیم که پوست سر بهترین منبع جذب انواع ویتامینها، مواد شیمیایی و… می باشد و اگر ما به طور متناوب مواد شیمیایی را روی سر خود بگذاریم سریعا این مواد جذب خون می شوند و کم کم تاثیر نامطلوب خود را به روی بدن ما به جا گذاشته و در بعضی اوقات ایجاد حساسیت در پوست صورت و اطراف چشمها و ابروها به شدت متورم و قرمز می شود. (این همان مسمومیت خون به واسطه آمونیاک و مواد سمی است) که وارد خون شده است. پس بهتر است برای زیبایی خود و حفظ سلامتی خود ارزش قائل شویم و از رنگها و مواد آرایشی و بهداشتی مرغوب و استاندارد و اصل استفاده نمائیم.

چرخه رنگ
اگر شما چرخه رنگ را بشناسید رنگ کردن برایتان آسان تر خواهد شد . ممکن است به نظرتان عجیب برسد که موهای شما ترکیبی از سه رنگ است: قرمز ، زرد ، آبی. اینها رنگ های اصلی هستند. رنگ های ثانویه ، نارنجی، سبز و بنفش هستند. که از ترکیب رنگهای اصلی بدست آمدند.

یکی از عناصر و عوامل مهم رنگ کردن مو تعیین رنگدانه زیرین موی شماست. وقتی که شما رنگی را انتخاب می کنید و بر روی موهایتان می گذارید امکان دارد به خاطر رنگدانه زیرین در موی شما، همان رنگ دلخواه بدست نیاید.
اگر شما نگاهی به چرخه در رنگ بیاندازید یک رنگ مخالف برای هر رنگ وجود دارد یعنی اگر موی شما نارنجی باشد رنگ سبز باعث می شود که موی شما قهوه ای شود یا اگر موی شما یک تون tone زرد دارد رنگ بنفش آن رنگ را از بین خواهد برد. پس حالا شما خنثی کننده های رنگ را نیز شناختید.
رنگ زیرین +رنگ مصنوعی = رنگ نهایی

چند توصیه در مورد استفاده از رنگ‌مو
?. رنگ‌مو را روی پوست سر نمالید و سعی کنید کمی از ریشه فاصله داشته باشد. اگر رنگ‌مو روی پوست صورت پخش شد، برای تمیز کردن آن از پودر بچه استفاده کنید.
?. از رنگ کردن مو در زمان بارداری خودداری کنید. ترکیبات شیمیایی رنگ‌مو آثار نامطلوبی بر جنین می‌گذارد. مگر آنکه شما بخواهید برای تنوع موهایتان را مش کنید. مش با کلاه هیچ ضرری برای زنان باردار ندارد. زیرا بواسطه کلاه و فویل و لوازم جانبی دیگر مواد هیچگاه به پوست سر برخورد نخواهد کرد و همیشه برای مش کردن معمولا نیم تا ? سانتیمتر فاصله تا ریشه مو رعایت می شود.
?. از رنگ کردن مداوم مو با درجات مختلف و رنگ‌های گوناگون بپرهیزید. زیرا موهایتان بواسطه رنگ کردن زیاد خشک و کدر و بدحالت می شود و زیبایی خود را از دست می دهد. پیشنهاد ما برای رنگ کردن ما در سال نهایتا ? مرتبه در هر فصل میباشد. مگر آنکه رشد ریشه با موهای سفید داشته باشید که در آنصورت بهتر است هرماه فقط قسمتهای رشد کرده را رنگ نمائید


نوشته شده در یکشنبه 90/3/22ساعت 7:30 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |

آموزش رنگ کردن مو , مدل مو

اگر تاکنون برای رنگ کردن موهایتان به آرایشگاه می رفتید دیگر نیازی نیست با این سیدی می توانید خودتان موهایتان را رنگ کنید. قابل اجرا بر روی دستگاههای خانگی ...
آموزش کامل رنگ کردن مو بصورت کاملا تصویری و مولتی مدیا قابل اجرا بر روی کامپیوتر و VCD

اگر تاکنون برای رنگ کردن موهایتان به آرایشگاه می رفتید دیگر نیازی نیست با این سیدی می توانید خودتان موهایتان را رنگ کنید.

قابل اجرا بر روی دستگاههای خانگی ...

آموزش رنگ کردن مو - رنگ کردن مو به مدل مختلف و به صورت یک دست و تکه تکه و نحوه کار با مواد مختلف روی موهای متفاوت وانواع مش کردن مو و ده موارد دیگر...

رنگ کردن و فر کردن مو

رنگ کردن موها

رنگ کردن موها در خانه کار چندان سختی نیست. حتی اگر موها سفید شده باشد، به آسانی می‌توان آنها را رنگ کرد.

آنچه لازم دارید: یک تیوپ رنگ، شانه یا برس، قیچی، حوله، دستکش و پیش‌بند

مرحله اول: ابتدا با دقت روش رنگ کردن موها را از روی جعبه رنگی که انتخاب کرده‌اید، بخوانید بعضی رنگ موها در صورت زیاد ماندن، موها را می‌سوزانند پس پیش از شروع به کار با آنها کاملا احتیاط کنید. ممکن است روی جعبه رنگ مو نکاتی درباره موهای خاص نوشته شده باشد.

مرحله دوم: هر وسیله‌ای را که لازم دارید و ممکن است در زمان رنگ کردن موها لازم باشد، در کنار دست خود آماده کنید.

مرحله سوم: در صورتی که روش کوتاه کردن موها را می‌دانید، پیش از اقدام به رنگ زدن موها، آنها را مرتب کنید. در این صورت رنگ کمتری استفاده می‌شود و زمان زیادی صرف شستشوی موهای رنگ شده نمی‌شود.

مرحله چهارم: موهایتان را شانه کنید تا همه گره‌هایش باز شده و کاملا صاف شود. اگر موها گره خورده و در هم پیچیده باشد، هم به رنگ بیشتری احتیاج است و هم ممکن است موها به طور کامل رنگ نگیرد.

مرحله پنجم: موهایتان را به هر شکلی که همیشه شانه و مرتب می‌کنید، شانه کنید.

مرحله ششم: یک حوله تمیز روی شانه‌هایتان بیندازید.

مرحله هفتم: رنگ کردن را شروع کنید.

آنچه در رنگ کردن موها مهم است، خواندن شیوه رنگ کردن مو از روی برچسب رنگ است. تغییر دادن و عوض کردن طریقه رنگ کردن موجب می‌شود موها رنگ را به خوبی جذب نکنند.

هیچ‌گاه پیش از رنگ کردن، موهایتان را نشویید. بهتر است 12 تا 14 ساعت پس از شستن موها، آنها را رنگ کنید.

مراقب چشم‌های خود باشید تا رنگ وارد چشم‌هایتان نشود. ورود مواد شیمیایی به چشم بسیار خطرناک است.

ادامه مطالب در سی آموزشی رنگ کردن موها ...

این مجموعه حرفه ای شما را تبدیل به آرایشگری حرفه ای و خوش سلیقه خواهد کرد

فر کردن موها

هیچ‌وقت دلتان خواسته در مدت کوتاهی موهایتان را فر کنید؟ با شیوه‌ای که در زیر توصیف می‌شود می‌توان موها را در مدت زمان کوتاه فر کرد که به «فر کردن سریع مو» معروف است.

کافی است همیشه یک لوسیون در کیف خود داشته باشید. مقداری از لوسیون را روی دستان خود بریزید. این مقدار اندکی بیشتر از آن چیزی باشد که به طور معمول برای مالیدن روی دست‌هایتان استفاده می‌کنید.چون مقداری بیشتر از معمول روی دست مالیده‌اید، پس قدری از آن هنوز به خورد پوستتان نرفته و روی دست‌ها باقی مانده است. این مقدار را روی موهایتان بمالید و شانه کنید حالا موهای فر شده‌ای خواهید داشت.

مراقب باشید لوسیون زیادی روی موهایتان نمالید.

های لایت و مش مو

ادامه مطالب در سی آموزشی رنگ کردن موها ...

این مجموعه حرفه ای شما را تبدیل به آرایشگری حرفه ای و خوش سلیقه خواهد کرد

آموزش رنگ کردن

اولین مطلب مهم این است که بدونید در هر سری رنگ چه میزان از 3 رنگ اصلی(آبی ،قرمز و زرد)

و رنگ های فرعی (نارنجی،سبز و بنفش) وجود دارد و در چه مواردی باید از اون سری استفاده

کنید.در ضمن باید توجه داشته باشید که هرچه از رنگ های تیره به سمت روشن میرویم از

میزان رنگ آبی کم و به رنگ زرد اضافه می شود؛ رنگ زرد قدرت روشن کنندگی و رنگ آبی

باعث تیره گی می شود.

مثلا در رنگ سری زیتونی(m) رنگ قرمز بسیار کم و رنگ سبز زیادتر و رنگ غالب است و میزان

رنگ آبی در شماره های 2 زیاد و هرچه به سمت بالا میرویم این رنگ جای خود را به زرد

می دهد. پس در شماره 10 رنگ ابی کم است و رنگ زرد بیشتر و به این ترتیب میزان

قدرت رنگ سبز کم است به همین دلیل وقتی روی پایه 7دکلره(زرد کامل) وقتی از m7 یا m8 برای

ایجاد رنگ زیتونی استفاده می کنیم

بعد از شستن نتیجه به زردی می زند.پس برای حل این مشکل یا باید از رنساژ

غلیظ(برای رنگ روشن) استفاده کنیم و یا از شماره 3 یا

4بصورت رقیق استفاده کنیم که میزان رنگ آبی آن بیشتر باشد که در ترکیب با زرد(پایه دکلره) به

نتیجه یک سبز زیتونی بدهد نه زرد مایل به سبز

اموزش رنگ کردن مو

به همین ترتیب در بقیه سری ها نیز رنگ غالب بصورت زیر است:

دودی (C) :بنفش(فرمز کمتر و آبی بیشتر)

خاکستری (A) :آبی

طلائی (G) :زرد

شکلاتی (W) :قرمز با قدرت متوسط

قرمز(R) :قرمز قوی

بنفش(V) : بنفش قوی

مسی: نارنجی قوی

دومین موضوع این است که رنگ های متضاد را بشناسید و بدانید برای خنثی کردن یک رنگ باید از رنگ مخالف آن با قدرت بیشتر استفاده کنید یعنی برای خنثی کردن رنگ قرمز باید سبزی بکار ببریم که تیره تر باشد. تضاد و ترکیب رنگ ها به شکل زیر است:

زرد بنفش

قرمز سبز

آبی نارنجی

زرد+قرمز=نارنجی

زرد+آبی=سبز

قرمز+آبی=بنفش

به این نکته مهم توجه کنید که روی موهای بلوند(دکلره شده) از سری سرد(زیتونی ،دودی و خاکستری) برای تیره کردن استفاده نکنید چون بدلیل داشتن میزان بیشتر رنگ آبی موها بعد از اتمام کار رنگ به رنگ سبز در میاند پس برای تیره کردن این مو از رنگ سری گرم مثل شکلاتی یا طلائی استفاده می کنیم

های لایت:
در این روش تکه های مو را با کلاه مش یا فویل با رنگ تا 3درجه ویا با دکلره برای داشتن رنگ های خاص(قرمز،مسی،دودی،...) روشن می کنند.

لولایت:

این کار عکس های لایت بوده و در موهای بلوند تکه هایی را با رنگ (شماره 3یا4)تیره می کنند،در این روش مو باید 1سانت رشد ریشه داشته باشد واز سری رنگ های گرم مثل طلایی یا شکلاتی استفاده می شود.

سان لایت:

همان طور که می بینید این اصطلاح به بلوند کردن(دکلره کردن) بیضی بالای سر(از رستنگاه تا تاج سر) که پهنای آن بسته به خاص شخص است گفته می شود.



مون لایت:

این کار عکس سان لایت است و تکه زیریه مو بلوند شده و بیضی بالای سر تیره می شود.



هاف لایت

روشی پر طرفدار است که نوک موها را به شکل های مختلف(ردیفی،یکی در میان مثل مش)از 3 تا 10 سانت بلوند یا رنگهای فا نتزی در میاورند





مووی لایت

یک کار بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می کنیم سپس به 3 تا 7 قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می شوییم که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می گیرد

ادامه مطالب در سی آموزشی رنگ کردن موها ...

نوشته شده در یکشنبه 90/3/22ساعت 7:27 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |


تاریخچه
رنگ کردن مو از گذشته‌های دور متداول بوده است. یونانیان باستان از صابون‌های زبر و بی‌رنگ‌کننده و حنا برای تغییر رنگ موهای خود استفاده می‌کردند. چنین اقدامی در میان آنان نشانة شجاعت و شهامت تلقی می‌شد. رومیان رنگ‌های تیره را بیشتر می‌پسندیدند. آنها رنگ تیره را با جوشاندن پوست گردو و تره‌فرنگی به دست می‌آوردند.

امروزه بیش از ?? درصد خانمها وشمار زیادی از آقایون موهای خود را رنگ می کنند.آیا دوست دارید با فرایند رنگ کردن مو وهمچنین بی رنگ کردن (دکلره) بیشتر آشنا شوید؟

اولین رنگ موشیمیایی بی خطر در سال ???? توسط شیمیدانی فرانسوی بنام یوگن شالر با استفاده ازپارا فنیلن دی آمین ساخته شد. این فرایند نتیجه زنجیره ای از واکنشهای شیمیایی بین مولکولهای موورنگدانه هادر حضور پر اکسید وآمونیاک می باشد.

در دنیای مدرن نیز بازار رنگ‌مو همچنان داغ است. بر اساس آمار، ?? درصد از زنان امریکایی از رنگ‌مو استفاده می‌کنند. در سال ????، تنها ? درصد از زنان این کشور موهای خود را رنگ می‌کردند که آن هم برای پوشاندن موهای سفید بود. در چند دهة پیش، عامة مردم از رنگ‌مو استفاده نمی‌کردند و زنانِ با موهای رنگ‌شده اسباب تمسخر سایرین بودند. این روزها مردان هم به تبعیت از زنان برای پوشاندن موهای سفید خود از رنگ‌مو استفاده می‌کنند. آمارهای به دست آمده در کشور امریکا در سال ???? میلادی حاکی از صرف هزینه‌ای بالغ بر ??? میلیون و ??? هزار دلار برای رنگ‌مو است و شمار مصرف‌کنندگان رنگ‌مو در ? سال اخیر ?? درصد افزایش یافته است. اما انتخاب نوع رنگ‌مو و فن استفاده از آن به موضوعی گیج‌کننده بدل شده است.

مو چیست؟
این فرایند نتیجه زنجیره ای از واکنشهای شیمیایی بین مولکولهای موورنگدانه هادر حضور پر اکسید وآمونیاک می باشد.
قسمت عمده مو از کراتین تشکیل شده است کراتین پروتئینی است که در پوست وناخن ها نیز یافت می شود.دو پرو تئین دیگر نیز در مو وجود داردبه نامهای eumelanin و phaeomelanin که نسبت کمی آنها در مو ی هر فرد رنگ طبیعی موهای او را تعیین می کند.یو ملانین باعث ایجاد رنگهایی بادرجه مشکی تا قهوه ای می شود در حالیکه فائو ملانین مسئول ایجا د رنگهایی در محدوده طلائی تا قرمز می باشد. حال اگر هیچ کدام از این دونوع ملا نین حضور نداشته باشند موها به رنگ سفید-خاکستری در می آید


نوشته شده در یکشنبه 90/3/22ساعت 7:21 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |

 

hair.jpg

هر تار مو از دو بخش غلاف و ریشه تشکیل شده است. غلاف همان‌طور که از نامش پیدا است، دور تا دور پوست و ریشه را که (در زیر سطح پوست قرار دارد) می‌‌پوشاند. رشد مو از قسمت ریشه صورت می‌گیرد (نه از نوک مو)! و سایر بخش‌های مو مرده هستند. رنگی که موها دارند، به‌دلیل وجود رنگدانه‌هایی در آنها است. این رنگدانه‌ها از ? نوع که یک نوع آن شامل رنگدانه‌های قهوه‌ای تا سیاه و نوع دیگر در برگیرنده رنگ‌های طلائی، زرد، حنائی و قرمز است. نبود رنگدانه هم باعث سفیدی موها می‌شود. قبل از اینکه به سراغ رنگ موها برویم، این را هم بدانید که موهای نرم نسبت به موهای ضخیم و زبر زودتر صدمه می‌بینند ولی در عوض، جذب مواد شیمیائی در موهای نرم سریع‌تر است. موهای زبر به علت اینکه لایه‌های کوتیکول بیشتری دارند، معمولاً‌ در برابر رنگ موها و دکلره کننده‌ها بیشتر مقاومت می‌کند.
موی پستانداران از دو بخش غلاف و ریشه تشکیل شده است. غلاف به شکل یک برجستگی بر روی پوست و ریشه در زیر سطح پوست قرار دارد. رشد مو از قسمت ریشه انجام می‌شود. سایر بخش‌های مو مرده هستند. موی سر به‌طور طبیعی، در هر ماه حدود یک سانتی‌متر رشد می‌کند. مدت قرار داشتن هر مو بر روی سر ? تا ? سال است و هر انسان ??? تا ??? هزار عدد مو بر روی سر خود دارد. مو دارای دو نوع رنگدانه (ملانین) است که یک نوع آن شامل رنگ‌های قهوه‌ای تا سیاه و نوع دیگر دربرگیرندة رنگ‌های طلایی، زرد، حنایی و قرمز است. نبود رنگدانه باعث سفیدی موها می‌شود. پیش از قرار گرفتن رنگ‌های مصنوعی در غلاف مو، کوتیکول یا لایة بیرونی آن باید باز شود.

عناصر تشکیل‌دهندة رنگ ‌مو
تا پیش از سال ???? میلادی، رنگ‌مو از رنگ‌های طبیعی استخراج می‌شد. در سال ???? اسکولر، شیمیدان فرانسوی، نخستین رنگ‌موی مصنوعی را ساخت. به دنبال این نوآوری، اولین شرکت تولیدکنندة رنگ‌مو در فرانسه تأسیس شد. یک سال بعد، نام شرکت مذکور به «اورئال» تغییر یافت که امروزه هم بسیار شهرت دارد. محصولات این شرکت به سراسر جهان ارسال شد و موفقیتی بزرگ به دست آورد.
دو مادة شیمیایی پایه در تمام فرایندهای رنگ کردن مو شرکت دارند: مادة اول «پیروکسید هیدروژن» یا «اکسیدان» نام دارد. این ماده موجب حالت گرفتن مو و تثبیت رنگ آن می‌شود. استفاده از اکسیدان به مقدار زیاد، سولفور مو را خارج می‌کند. از دست رفتن سولفور مو نیز باعث زبری و نازکی تارهای مو می‌شود. در اکثر رنگ‌موها، میزان اکسیدان ?? درصد یا کمتر است. مادة دیگر تشکیل‌دهندة رنگ‌مو آمونیاک نام دارد. این مادة قلیایی، در نتیجة ترکیب شدن اکسیدان با رنگ اولیة مو، به صورت کاتالیزور عمل و رنگ موها را روشن می‌کند. همچنین آمونیاک موجب جدا شدن کوتیکول و نفوذ رنگ به درون پوستة مو می‌شود.

رنگهای طبیعی
انسانها از هزاران سال پیش موهای خود را با استفاده از رنگهای طبیعی ومعدنی رنگ می کردندبعضی از مواد طبیعی شامل رنگدانه هستند(مانند حنا ویا پوست گردو)و بعضی دیگر نیز شامل سفید کننده های طبیعی می باشندکه باعث ایجاد واکنشهایی می شوند که رنگ مو را تغییر می دهدمثلا شرابی می کند.رنگهای طبیعی معمولا محور مو را با رنگ می پوشانند.بعضی از این رنگها پس از چند بار شستشوی مو از بین می روند ولی لزوما بی خطرتر از رنگهای شیمیایی نیستند.البته به طور قاطع نمی توان رنگهای طبیعی رو به رنگهای شیمیایی تر جیح داد به ویژه که عده ای ممکنه نسبت به اونها آلرژی داشته باشند.

انواع رنگ ‌مو

قبل از اینکه تصمیم قطعی به رنگ کردن موهای خود بگیرید، لازم است ابتدا انواع رنگ مو را بشناسید. رنگ موی موقت به رنگ موئی گفته می‌شود که فقط به اندازه یک بار شامپوزدن دوام دارد این نوع رنگ فقط بر روی ساقه مو قرار می‌گیرد. رنگ موهای نیمه موقت، یا نیمه ثابت به اندازه ?-? بار شامپو زدن دوام دارند و برای پوشاندن موهای سفید بهتر است از این نوع رنگ‌موها استفاده شود که حاوی مواد اکسیدان ضعیف هستند اما اغلب آمونیاک ندارند. این نوع رنگ ? تا ? هفته بر روی مو باقی می‌ماند و به‌عنوان تقویت کننده رنگ طبیعی مو نیز از آنها استفاده می‌شود. اما رنگ موهای ثابت تغییرات کلی و اساسی بر مو می‌‌گذارند و نیاز به اکسیدان و آمونیاک دارند.
امروزه برای موهای مختلف انواع متنوعی رنگ‌مو تولید شده است و شما می‌توانید با کمی دقت رنگ‌موی مناسب موهای خود را بیابید. نکتة مهم آن است که رنگ‌موهای شیمیایی، در صورت ناآگاهی شما از نوع رنگ، می‌توانند مضر باشند. چگونگی واکنش پیروکسید هیدروژن و آمونیاک با موهای سر مستقیماً به نوع محصول انتخاب‌شده بستگی دارد.

رنگ موهای پایدار
در فرایند رنگ کردن مو کوتیکول(پوسته خارجی مو) باز و شکافته می شود تارنگ مو در داخل محور مو قرار گیرد. پس از باز شدن کوتیکول رنگ با پروتئین های کورتکس واکنش داده.تا رنگ طبیعی مو را از بین ببرد بیشتر رنگ مو ها در دو مرحله عمل می کنند (این دو مرحله همزمان اتفاق می افتند)نخست رنگ اولیه مو را از بین برده وسپس رنگ جدید را جایگزین می کنند. در واقع شبیه همون دکلره کردن با این تقاوت که پس از بی رنگ کردن رنگ جدید با پروتئینهای درون مو واکنش داده وجایگزین می شود. آمونیاک ماده قلیایی است که نقش آن باز کردن کوتیکول مو می باشد. برای اینکه رنگ داخل کورتکس نفوذ کرده وجایگزین شود در واقع این ماده در کنار پر اکسید ورنگ مو مانند یک کاتالیز ور عمل می کند. پر اکسید نیز به عنوان یک عامل اکسید کننده عمل می کند که رنگ قبلی را از بین می برد. هنگام شکستن پیوندهای شیمیایی موتوسط پر اکسید مقداری گوگرد آزاد می شود که باعث ایجاد بوی خاصی می شود که این بو مشخصه ی موهای رنگ شده است. پس از اینکه ملانین بی رنگ شد یک رنگ دائمی با کورتکس مو واکنش می دهد.
انواع گوناگونی از الکلها وحالت دهنده ها نیز در تولید رنگ مو استفاده می شود. حالت دهنده ها کوتیکول مو راپس از رنگ کردن می بندند تا رنگ جدید پایداری بیشتری پیدا کند.
در ادامه به معرفی چند نوع رنگ‌مو می‌پردازیم:

رنگ‌موی نیمه دائمی:

 

این نوع رنگ، بدون ایجاد تغییر در حالت طبیعی مو، رنگ را به لایة بیرونی آن اضافه می‌کند. رنگ‌مو مولکول‌های زبری دارد. این مولکول‌های کوچک پس از چندبار شست‌وشو از غلاف مو خارج می‌شوند. این نوع رنگ‌مو به مدت ? تا ?? مرتبه شست‌وشو با شامپو دوام دارد و ?? درصد از موهای سفید را پوشش می‌دهد. همچنین، تقویت‌کنندة رنگ طبیعی مو نیز هست. رنگ‌موهای نیمه دائمی، موهای شما را روشن یا بی‌رنگ نمی‌کنند. زیرا عاری از ترکیبات آمونیاک و پیروکسید هیدروژن هستند.
رنگ‌موی موقت:

اثر این نوع رنگ به مدت ?? تا ?? بار شست‌وشو با شامپو در مو باقی می‌ماند. مولکول‌های این نوع رنگ غلاف دور مو را می‌پوشانند و به درون پوستة آن نفوذ می‌کنند. سپس در محلی که مولکول‌های رنگدانة طبیعی قرار دارند ساکن می‌شوند. آمونیاک رنگ‌موی موقت به اندازه‌ای است که رنگدانة طبیعی را روشن یا بی‌رنگ نمی‌کند. به‌علاوه، مقدار پیروکسید هیدروژن آن هم اندک است. با این وجود، موهای سفید را پوشش می‌دهد.
رنگ‌موی دائمی:

 این نوع رنگ‌مو برای ایجاد تغییرات کلی در شکل ظاهری است. موهای سیاه را بور می‌کند و بالعکس. در رنگ دائمی، از آمونیاک و نیز پیروکسید هیدروژن برای رنگ کردن مو استفاده می‌شود. مولکول‌های رنگ وارد پوستة مو می‌شوند و با شست‌وشو از بین نمی‌روند. این محصول بر رنگدانه‌های مو اثر می‌گذارد و آنها را روشن‌تر می‌کند. به همین علت است که یک رنگ‌مو روی موهای افراد مختلف به رنگ‌های متفاوت درمی‌آید.
در حدود ? تا ? هفته زمان لازم است تا رنگ از ریشة مو خارج و رنگ طبیعی مو بر روی پوست سر ظاهر شود.

انتخاب رنگ‌موی مناسب

با وجودی‌که هر چند وقت یک‌بار خبرهایی در مورد عوارض استفاده مداوم از رنگ مو و حتی سرطان‌زا بودن آنها بخش می‌شود (البته این مورد دوم بیشتر در مورد رنگ‌موهای قدیمی صدق می‌‌کند)، با این حال، نمی‌توان خانم‌ها را از استفاده از رنگ مو باز داشت. بنابراین وقتی خطرات احتمالی را به جان می‌خرید)!( سعی کنید دست کم به‌طور اصولی و درست از رنگ مو استفاده کنید. قدم اول، انتخاب رنگ مو به مرغوبیت رنگ، سلیقه و خواسته شما و مدت زمانی که می‌خواهید آن رنگ روی مویتان باقی بماند بستگی دارد. اغلب خانم‌ها از رنگ‌های تیره شروع می‌کنند و هر بار رنگ را یک درجه روشن‌تر از قبل انتخاب می‌کنند.در مورد پوست‌های روشن، های‌لایت آبی قرمز و برای پوست‌های صورتی و سرخ، رنگ کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره با سایه آبنوسی جلوه خاصی ایجاد خواهد کرد. بهترین رنگ‌ها برای کسانی که پوست گندمگون و برنزه دارند، رنگ‌های شیری، گل‌بهی، مسی، کرم نخودی، قهوه‌ای‌ـ زرد سوخته، فندوقی، عسلی، سبز کاهوئی و زرد است. برای چشم‌های آبی روشن، آبی خاکستری و آبی‌‌تیره، سبز تیره، قهوه‌ای و مشکی، بهترین رنگ مو ارغوانی با های‌لایت شرابی، پلاتینی، خاکستری، قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره، مشکی و شیری است. برای چشم‌های کهربائی هم رنگ موهای طلائی با های‌لایت قرمز، قهوه‌ای طلائی، قهوه‌ای عسلی، فندوقی، مسی‌ و قهوه‌ای سوخته مناسبت است.
توجه داشته باشید که وقتی رنگ موهای خود را روشن می‌کنید، هاله گرمی از رنگ‌های زرد و قرمز دور شما دیده می‌شود.

یافتن رنگ‌موی مناسب ساده نیست. انتخاب رنگ دلخواه از روی کاتالوگ رنگ فروشگاه و خریداری آن اقدامی نادرست است. رنگ‌مو را با توجه به رنگ طبیعی مو، رنگ چشم و پوست خود انتخاب کنید. رنگی که می‌بینید حاصل بازتاب نور از روی رنگدانه‌های رنگ‌شده است. بنابراین، یک رنگ یکسان روی موهای مختلف نمودهای متفاوتی دارد. رنگ موی طبیعی و مصنوعی در زیر نور فلورسنت یا نور طبیعی آفتاب متفاوت به نظر می‌رسند. سطح رنگ‌ها را از درجة ? تا ?? تقسیم‌بندی کرده‌اند. رنگ درجة ده مو را روشن و درجة یک آن را تیره می‌کند. رنگ موی سیاه، نور کمی را منعکس می‌کند و این درست برخلاف عملکرد رنگ موی بور است. وقتی که رنگ موهای خود را روشن می‌کنید، هالة گرمی از رنگ‌های زرد و قرمز دور شما دیده می‌شود. به یاد داشته باشید که ترکیب رنگ‌های زرد و قرمز، رنگ نارنجی را تولید خواهد کرد، نه رنگ دلخواه شما را. بهترین رنگ‌ها برای کسانی که پوست گندمگون و برنزه دارند رنگ‌های شیری، گل‌بهی، مسی، کرم نخودی، قهوه‌ای، زرد سوخته، قهوه‌ای مایل به قرمز، قهوه‌ای مایل به طلایی، و رنگ‌های آبی، سبزآبی، فندقی، عسلی، سبز کاهویی و زرد است. برای چشم‌های کهربایی یا به رنگ قهوه، رنگ‌موهای طلایی با های‌لایت قرمز، قهوه‌ای طلایی، قهوه‌ای عسلی، فندقی، مسی و قهوه‌ای سوخته مناسب است. در مورد پوست‌های روشن، های‌لایت آبی‌قرمز و برای پوست‌های صورتی و سرخ، رنگ کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره با سایة آبنوسی جلوة خاصی ایجاد خواهد کرد. برای چشم‌های آبی روشن، آبی خاکستری، آبی تیره، سبز تیره، قهوه‌ای و مشکی، بهترین رنگ‌مو ارغوانی با های‌لایت شرابی، پلاتینی، خاکستری، قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره، مشکی و شیری است.
انتخاب رنگ ‌مو به مرغوبیت رنگ، سلیقه و خواستة شما و مدت زمانی که می‌خواهید آن رنگ روی موهایتان باقی بماند بستگی دارد.
اغلب زنان از رنگ‌های تیره شروع می‌کنند و هر بار، رنگ یک درجه روشن‌تر از قبل را برمی‌گزینند. اگر رنگ‌موی انتخابی موهای سفید شما را پوشش نمی‌دهد، از رنگ مرغوب‌تر و یک درجه بالاتر از رنگ موی اصلی خود استفاده کنید.


موهای سفید مقاوم

برخی از موهای سفید به ویژه موهای ریز و کلفت و خاکستری رنگی که در اطراف شقیقه‌ها می‌رویند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند و یا در مقایسه با سایر موهای سفید، به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند. اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است شاید لازم باشد که قبل از رنگ کردن آنها را نرم کنید چون با نرم کردن، لایه‌های کوتیکول رنگ را بهتر جذب می‌کنند. در موهایی که ?? تا ??? درصد سفید شده‌اند، ابتدا اکسیدان با Vol20 یا ?? را مستقیماً روی موی سفید بگذرانید و پس از ?-? دقیقه بشوئید. بهتر است از جائی که سفیدترین موها را دارد شروع کنید و پس از شستن، با حوله خوب خشک کنید. سپس از رنگی که یک درجه تیره‌تر از رنگ مورد نظرتان است، استفاده کنید. چون به خاطر نبودن رنگدانه در تار مو، رنگی که می‌گذارید روشن‌تر به نظر می‌رسد. برای بالا رفتن قدرت جذب موی سفید توصیه می‌شود که مدت زمان گذاشتن رنگ را به حدود ?? دقیقه برسانید.
یادتان باشد این موها در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند.

برای رنگ شدن این گروه از موها به توصیه‌های زیر توجه کنید:
?? در زمان رنگ کردن، ابتدا رنگ را روی موهای سفید این ناحیه بگذارید تا زمان طولانی‌تری برای جذب رنگ داشته باشند.
?? موهای سفید باید تا ?? دقیقه آغشته به رنگ باقی بمانند.
?? درجة رنگ‌موی انتخابی خود را بالا ببرید.
اگر موهای سفید شما با انجام دادن اقدامات فوق و استفاده از رنگ‌موهای نیمه دائمی و موقتی رنگ نشد، از رنگ‌های دائمی استفاده کنید. موهای سفید هر فرد، با انتخاب رنگ‌موی مناسب، رنگ طبیعی خود را باز خواهد یافت. اما تحقیقات علمی برای یافتن محصولات قوی‌تر و اختصاصی‌تر همچنان ادامه دارد


نوشته شده در یکشنبه 90/3/22ساعت 7:21 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |

 

?- رنگ پوست
?- رنگ طبیعی مو
?- رنگ چشم
?- چاقی و لاغری شخص
?- شخصیت فرد

رنگ موی سر شما می بایست مکمل رنـگ پـوستتان باشد. هیـچگـاه مـوی سـرتـان را بیش از ?-? درجه از رنگ طبیعی خود روشنتر و یا تیره تر نکنید.

برای تشخیص رنگ سه عامل متفاوت دخیل میباشند که شامل:

?- تن رنگ: گرمی و سردی رنگ را تعیین می کند. رنگهای گرم: قرمز – نارنجی – زرد و رنگهای سرد: آبی – سبز و بنفش میباشند.

?- سطح رنگ: روشنی و تیرگی رنگ را تعیین میـکند کــه با افزایش رنگهای مشکی و سفید تغییر می یابد.

?- ضریب اشباع رنگ: درجه غلظت و یا میزان رنگدانه های موجود را تعیین می کند.

TINT (ته رنگ): بـا افزودن رنگ سـفید بـه یـک رنـگ مشخص ته رنگهای آن رنگ تشکیل میگردد.
SHADE(سایه): با افزودن رنگ مشکی به یک رنگ مشخــص سایه های آن رنگ تشکیل میگردد


نوشته شده در یکشنبه 90/3/22ساعت 7:8 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |

 

?- افراد با پوست تیره: رنگـهـای شـرابی، مسـی، شـاه بلوطی، فنـدقی، بـادامـی و آجری

?- افراد با پوست روشن: بـلوند خاکـستـری یـا صدفی، قهوه ای مات، بـلونـد دودی و هایلایت آبی و یا قرمز

?- افراد با پوستهای گندمگون و برنزه: شـیـری، گـل بـهـی، مسـی، کـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی.

?- افراد با پوستهای صورتی و سرخ: کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره.

?- افراد با چشمهای آبی: آبی خاکستری، آبی تیره، قهوه ای و مشکی.

?- افراد با چشمهای کهربایی: طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته.

?- رنگهای گرم برای: پوستهای تیره و گندمی و اشخاص لاغر.

?- رنگهای سرد برای: پوستهای روشن و افراد چاق.


نکاتی در مورد مو و مو های رنگ شده

?- بخاطر داشته باشید که موهای ظریف بدلیل داشـتـن لایـه کـوتیـکـول نازک تر زودتر از موهای ضخیم رنگ را بخود میگیرد.

?- هرگاه پوستتان به رنگ مو آغشته شد میتوانید آن را با پودر بچه تمیز کنید.

?- در آفتاب از کلاه، روسری و محصولات ضد آفتاب استفاده کنید تا از بـی رنـگ شدن و خشکی موهایتان جلوگیری کرده باشید.

?- شامپو زدن خشن سبب خارج شدن رنگ و خشکی موی سرتان می گردد. بنابراین سر خود را با شامپوهای ویژه موهای رنگ شده با ملایمت شستشو دهید.از کاندیشنر و تقویت کننده ها استفاده کنید تا رطوبت موهایتان حفظ گردد.

?- هنگام خشک کردن موهایتان با هوله این کار را با ملایمت انجام دهیـد تـا مـوهـایتان آسیب نبینند.

?- هنگامیکه موهایتان هنوز خیس میباشند آنها را برس نکشید و بجای آن از یک شانه استفاده کنید.

?- هنگام استفاده از سشوار موها را زیاد خشک نکنید.زمانی که هنوز مقداری رطوبت دارند آنها را رها کنید. با این کار از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری خواهید کرد.

?- پـیش از وارد شدن در آب اسـتخر مـوهای خود را با آب بـدون کلر شسـتشو داده و از کلاه ویژه شنا نیز استفاده کنید


نوشته شده در یکشنبه 90/3/22ساعت 7:7 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |

مضرات رنگ مو:

محققان و متخصصان امراض پوستی اعلام کرده‌‌اند میزان آلرژی و حساسیت ناشی از مصرف رنگ مو در مصرف‌کنندگان رو به افزایش است و این رقم نسبت به چند سال گذشته، دو ‌برابر شده ‌است.

بر ‌اساس بررسی‌های انجام شده، کاهش سن مصرف ‌کنندگان و افزایش علاقه به رنگ کردن موها از عواملی است که باعث بروز این مشکل (افزایش حساسیت‌های پوستی) می شود. بر اساس تحقیقاتی که سال ???? در ژاپن با مطالعه و بررسی سن مصرف‌کنندگان و میزان استفاده از لوازم رنگ مو انجام شد، مشخص شد ?? درصد دختران دبیرستانی، ? درصد زنان و ? درصد مردان ?? تا ?? ساله از محصولات رنگ کردن مو استفاده می‌کنند.

اما فقط چند سال بعد، نتایج تحقیق مشابهی در سال ???? در این کشور، باعث تعجب و نگرانی متخصصان امراض پوستی شد که نشان می داد ?? درصد از دختران دبیرستانی، ?? درصد زنان و ?? درصد مردان ?? تا ?? ساله از این محصولات استفاده می‌کنند.

تحقیق دیگری در دانمارک بر روی ? هزار فرد بزرگسال، حکایت از آمار ??درصدی مردان و ?? درصدی زنان مصرف کننده رنگ مو و مواد آرایشی مشابه داشت که بیش از ? درصد آنان تا کنون حداقل یک‌بار دچار حساسیت‌ها و سایر مشکلات پوستی شده‌اند.

نکته جالب توجه در مورد افرادی که در اثر رنگ مو دچار حساسیت یا مشکلات دیگر می شوند، این است که فقط ??درصد این افراد برای معالجه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

یکی دیگر از اتفاقاتی که باعث شد توجه محققان به تاثیرات رنگ مو و مضرات آن جلب شود، اتفاقی است که سال گذشته رخ داد؛ اکتبر سال ????، گزارشی از حساسیت پوستی در ? نوجوان ?? تا ?? ساله در کوپنهاگ به دست مسوولان رسید. تاثیر رنگ مو روی ? نفر از این نوجوانان به قدری شدید بود که در بیمارستان بستری شدند و یکی از آنها نیز تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

اما دلیل بروز چنین مشکلی حین رنگ کردن موها، مربوط به ماده‌ای به نام «پارا‌فنیلن ‌دیامین» است که در ترکیبات رنگ مو وجود دارد. این ماده در اثر استفاده‌ی طولانی مدت و مداوم از محصولات رنگ‌کردن مو، باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود و گاهی این آسیب‌‌های پوستی به حدی شدید است که می‌تواند فرد را راهی بیمارستان کند.

پارا‌فنیلن ‌دیامین همان «PPD» است که روی بسته‌بندی دو سوم رنگ موها نوشته شده و نوع حساسیتی که در استفاده از رنگ موی حاوی این ماده ایجاد می‌شود، به صورت تاول روی پوست صورت، به خصوص درناحیه خط رویش موها، بروز می‌کند.

PPD ماده‌ای است که باعث آسیب‌های جدی به پوست می‌شود و به همین دلیل در قرن ?? میلادی ، به دلیل افزایش این مشکل، مصرف این ماده در ترکیبات آرایشی مو در کشورهای آلمان، سوئد و فرانسه ممنوع شد.

بر اساس تحقیقی که توسط متخصصان امراض پوستی در لندن انجام شده، مشخص شد واکنش منفی پوست نسبت به PPD نه تنها در لندن، بلکه در تمام کشورهای جهان رو به افزایش است و آمار گزارش شده از میزان حساسیت به این ماده در شش سال گذشته، دو برابر شده و به ?/? درصد رسیده است و با اینکه خطرات ناشی از مصرف این ماده به اثبات رسیده است، اما بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات مختلف رنگ مو، نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند و روی بسته‌بندی این محصولات، هیچ هشداری نسبت به عواقب استفاده از این مواد درج نمی‌کنند.

البته این مشکلات فقط برای گروه سنی جوانان پیش نمی‌آید و کودکان زیادی تا کنون با این مشکل دست پنجه نرم کرده‌اند؛ بسیاری از کودکان تحت شرایطی خاص، مجبور به رنگ کردن موهای خود می‌شوند. البته نه اینکه فکر کنید، موهای آنها را با ضرب و زور، رنگ می‌کنند، نه! اما در آیین و رسوم خاصی که در برخی کشورها برگزار می‌شود، موی کودکان شرکت‌کننده در مراسم را رنگ می‌کنند و همین امر می‌تواند باعث بروز حساسیت‌های پوستی در کودکان شود.

البته در حال حاضر، مقدار مشخصی PPD برای استفاده در رنگ موها و سایر محصولات این‌چنینی، از سوی اتحادیه اروپا تعیین شده است و بر این اساس تولیدگنندگان این لوازم آرایشی مجازند حداکثر تا ? درصد از PPD در تهیه مواد آرایشی استفاده کنند.

اگر شما جزء کسانی هستید که رنگ مو مصرف نمی کنید، از دردسرهای ناشی از مصرف رنگ مو هم در امان هستید؛ در غیر این صورت دست کم توصیه های ایمنی را جدی بگیرید! تست کردن رنگ مو روی قسمت کوچکی از پوست دست (?? ساعت قبل از رنگ کردن موها)، می‌تواند از هرگونه اتفاق ناگواری در این زمینه جلوگیری کند.

بی رنگ کننده ها چگونه عمل می کنند؟
بی رنگ کننده ها با ملانین موجود در مو واکنش داده ورنگ مو را در یک واکنش غیر قابل بازگشت از بین می برند.در واقع مولکولهای ملانین را اکسید می کنند.
البته ملا نین در مو باقی می ماند ولی مولکولهای آن پس از اکسید شدن دیگر رنگی ندارند. پس از استفاده از مواد بی رنگ کننده( دکلره) موهای شما به رنگ زرد کم رنگ در می آید که این به دلیل مولکولهای پروتئینی سازنده مو به نام کراتین می باشد. رنگ طبیعی کراتین زرد کم رنگ است.بی رنگ کننده ها با رنگ دانه یو ملانین خیلی بهتر وسریعتر از فائو ملانین واکنش می دهند. به همین دلیل رنگ باقیمانده مایل به طلایی یا قرمز رنگ می شود.بی رنگ کننده در واقع پر اکسید حل شده در یک حلال قلیایی است که این حلال محور مو را باز می کند تا پر اکسید با ملانین مو واکنش دهد


نوشته شده در یکشنبه 90/3/22ساعت 7:6 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |

رنگ کردن موهای طبیعی با رنگ طبیعی:

در مورد موهایی که تا به حال رنگ نشده اند از پشت گردن و یا از فرق سر از جایی که مو میروید.

رنگ کردن پایین مو ها که کمرنگ شده اند: برای رنگ کردن از همان رنگ معمولی استفاده کنید فقط برای نوک موها که دارای خلل و فرج می باشند تا رنگ را در خود نگه دارد از یک درجه تیره تر با مقداری رنگ طلایی یا زرد که رنگ روشن به مو میدهد.

انتهای موها رنگ نخواهد گرفت: معمولا به خاطر اینکه دارای منفذ و خلل های بسیاری هستند و باید قبل از گذاشتن رنگ این منافذ از رنگ پر شوند .

رنگ مورد نظرتان را و یا رنگ یک درجه تیره تر را انتخاب و بدون اکسیدان آن را بر روی نوک موهایتان بگذارید. سپس موها راخشک کنید. بعد رنگ ها را طبق معمول بر روی مو ها بگذارید تا رنگ تثبیت شود.

در تابستان رنگ موها ثابت نیستند: به علت تاثیرات مخرب خورشید ، گرما و یا آب .شما می توانید برای درست کردن خلل و فرج مو و نرم کردن موی خود از نرم کننده های مو استفاده کنید. وقتی موی بلوند در اثر مواد شیمیایی موجود در استخر شنا سبز می شود: با استفاده ازرنگهای گرم (قرمز یا طلایی) این مشکل بر طرف می شود. همچنین شما می توانید از شامپوهای براق کننده و شفاف کننده هم استفاده نمایید.

یک زمینه سبزمو: وقتی که یک رنگ با پایه های آبی ،به موی زرد و یا طلایی زده شود در نتیجه رنگ سبز می شود. با جانشین کردن یک رنگ با پایه بنفش رنگ طبیعی تری خواهد داد.

استفاده از یک رنگ روشن کننده قبل از رنگ قرمز: هرگز رنگی بالاتر و تیره تر از نارنجی بدست نخواهد آمد.

وقتی که بلوند قرمز روشن کمرنگ شده و تبدیل به نارنجی می شود: مقدار کمی رنگ طلایی، قرمز برای هایلایت کردن اضافه کنید.

خطوط صورتی در موهای سفیدی که با رنگ قرمز رنگ شده: به مقداری رنگ قهوه ای طبیعی به همان درجه و تون و یا تیره تر نیاز داریم. از پشت سر شروع به رنگ زدن می کنیم وبعد آن رنگی که رنگ قهوه ای به آن اضافه شده به قسمت های خط مویی که صورتی شده اند می زنیم.

وقتی که موی فعلی تان از رنگی که انتخاب کرده اید تیره تر است: به یک دکلره کننده نیاز داریم تا رنگ قبلی را به سطح و درجه برابر با رنگ انتخابی برساند و رنگ دلخواه بدست بیاید.

دکلره کننده ها: طراحی شده اند تا رنگ مصنوعی و شیمیایی را از موهای شما پاک کنند. این دکلره کننده ها برای روشن کردن موهایی با رنگ طبیعی موثر نخواهند بود.

شستشوی یک رنگ و پاک کردن یک رنگ: این دو اصطلاح یکی نیستند. شستشوی رنگ در پایان عمل رنگ زدن انجام می شود تا رنگ هایی را که جذب مو نشده اند از روی پوست سر ما پاک کند. اما پاک کردن رنگ بردن رنگ مومی باشد و معمولا وقتی که می خواهیم رنگ روشن تری بگذاریم این عمل را روی مو انجام می دهیم.

اگر مو بعد از استفاده از یک پاک کننده مو قرمز شد: برای خنثی کردن تون گرم ناخواسته ای که در مو ایجاد شده می توانیم یک رنگ با تون یا زمینه خاکستری یا بنفش به آن اضافه کنیم.

وقتی که رنگ غالب مو سفید است (بیشتر مو سفید شده ): از جایی که سفید ترین موها را دارد شروع کنید . رنگی با یک درجه تیره از رنگ مورد نظر تان استفاده کنید. به خاطر نبود رنگ در تارهای مو رنگی که می گذارید روشن تر به نظر می رسد.

موی رنگ شده (موی زرد کمرنگ): رنگدانه های طلایی یا قرمز یا کم دارد یا اصلا ندارد. بیاد داشته باشید هایلایت ها از رنگ هایی با تون های گرم ایجاد می شوند.

مویی که سریعا در حال سفید شدن است: استفاده از رنگ های روشن تر رنگ مطلوب تری خواهد داد چرا که موهای سفیدی که دوباره رشد کرده و با موهای رنگ کرده مخلوط می شوند کمتر مشخص می شوند.

نرم کردن موی سفید: اگر موهای سفید شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ باشد شاید لازم باشد که قبل از رنگ کردن آنها را نرم کرد. به راهنمایی های سازندگان رنگها توجه کرده و همیشه قبل از گذاشتن رنگ موهایتان را خشک نمایید. رنگی که بر روی موی خیس یا مرطوب گذاشته شده باشد رقیق شده و نتیجه رنگ رضایت بخش نخواهد بود .

موهای سفید مقاوم حاشیه سر: اول این منطقه و این موها باید رنگ شوند و پس از اتمام رنگ کردن دوباره باید رنگ شوند. احتمالا یک تون تیره تر باید به این ناحیه و موهایش زده شود.

پوشاندن رگه های سفید طبیعی در موها: از یک تون تیره تر از رنگ طبیعی استفاده نمایید و مدت زمان رنگ کردن را هم افزایش دهید.

یک زمینه سبز بر موی سفید یا زرد کمرنگ: اضافه کردن مقدار کمی رنگ قرمز یا طلایی رنگ سبز را از بین خواهد برد.

نارنجی آتشین در موهایی که از قبل روشن شده اند: هنگامیکه رنگ موی شما به اندازه کافی تیره نباشد این رنگ در موهایتان ایجاد می شود. رنگ شما باید از درجه رنگ موی شما تیره تر و یا هم رنگ موی شما باشد.


نوشته شده در یکشنبه 90/3/22ساعت 7:4 عصر توسط sareban نظرات ( ) | |

<      1   2   3   4      >

قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ