سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت

تور اردبیل گردی طرح نوروز 93 آغاز به کار کرد

 

همزمان با آغاز تعطیلات نوروز 93 و حضور میهمانان نوروزی در اردبیل، تور رایگان اردبیل گردی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان اردبیل آغاز به کار کرد.

 

به گزارش وبلاگ اخبار اردبیل"آرتاویل نیوز" به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل، مهندس بدری در محل صحن اصلی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در اولین روز برگزاری تور طی سخنانی ضمن تبریک سال نو و خوش آمد گویی به میهمانان حاضر در تور، در رابطه با چگونگی برگزاری این تور، اظهار داشت: تور رایگان اردبیل گردی طرح نوروز 93 که از روز دوم فروردین ماه آغاز به کار کرده و تا یازدهم فروردین نیز ادامه خواهد داشت، فرصتی فراهم می آورد تا میهمانان و گردشگران عزیز که علاقمند به گشت و گذار در اماکن دیدنی و تاریخی کهن شهر اردبیل هستند، با اطلاعات مفیدتری که راهنمایان تور در اختیارشان قرار می دهند، از این اماکن بازدید کنند.


 



شهردار اردبیل ظرفیت های کم نظیر گردشگری موجود در شهر و استان اردبیل و همچنین رسم میهمان نوازی اردبیلی ها را یادآور شده، افزود: اردبیل با فرهنگ و تاریخ غنی و پرافتخار خود و با دارا بودن طبیعتی بکر و زیبا یکی از مقصدهای مهم گردشگری در کشور عزیزمان ایران اسلامی می باشد و ما نیز در حد توان خود و با مشارکت سایر ادارات استان سعی کردیم با راه اندازی تور اردبیل گردی فرصت بیشتری برای استفاده گردشگران عزیز از مواهب طبیعی و اماکن گردشگری اردبیل فراهم کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با تجربه ای که از تعطیلات نوروزی سال گذشته کسب کردیم امسال نیز سرویس های ویژه تور اردبیل‌گردی فعالیتش را از دوم فروردین آغاز کرده و گردشگران و مسافران عزیز با حضور در محل تعیین شده در صحن بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ثبت نام انجام داده و در دو شیفت روزانه از ساعت 10 صبح و 15 عصر در قالب این اتوبوس ها و تورهای گردشگری از مکان های گردشگری مختلف شهر اردبیل به ویژه دریاچه شورابیل و ابنیه های تاریخی و اماکن دیدنی این شهر بازدید کرده و با تاریخچه و سوابق آنها آشنا می‌شوند.

 

بدری در ادامه با اشاره به همزمانی تعطیلات نوروز 93 با ایام فاطمیه، ابراز داشت: بازدید از امامزاده صالح(ع) اردبیل نیز از دیگر برنامه های این تور می باشد که در این برنامه تلاش می شود گردشگران با زیارت و بازدید از آستان امامزاده صالح(ع)، با فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی بزرگ جهان اسلام آشنا شوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل، فعالیت تور اردبیل گردی نوروز امسال با حضور میهمانانی از نقاط مختلف کشور و همچنین از جمهوری آذربایجان آغاز شد و میهمانان با همراهی راهنمایان و کارشناسان گردشگری در این تور از جمعه مسجد، پل های تاریخی اردبیل، رودخانه بالیقلو، دریاچه شورابیل، مجموعه نفیس بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و امامزاده صالح(ع) بازدید بعمل آوردند.

 

در این بازدیدها اکثر مسافران و میهمانانی که برای اولین بار به اردبیل سفر کرده بودند از دیدن اماکن گردشگری اردبیل به خصوص رودخانه بالیقلی چای، دریاچه طبیعی شورابیل در محدوده شهری اردبیل، موزه حیات وحش اردبیل و بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ابراز شگفتی می کردند.

 

گزارش تصویری تور اردبیل گردی طرح نوروز:


 بخش اول گزارش تصویری:
جمعه مسجد اردبیل دوره سلجوقی/ رودخانه بالیقلی چای و پل های تاریخی مربوط به عصر صفوی
 








لذت زمستان در شهر چشمه های بهشتی؛

جشنواره زمستانی سرعین اردبیل در کانون توجه علاقه مندان



دومین جشنواره گردشگری زمستانی سرعین اردبیل که از روز 11 بهمن ماه 92 در شهر توریستی سرعین آغاز به کار کرد، تا 9 اسفندماه میزبان مسافران و علاقمندان به سفرها و تفریحات زمستانی خواهد بود.

به گزارش وبلاگ اخبار اردبیل"آرتاویل نیوز"، هدف از برگزاری این جشنواره که با شعار "لذت زمستان در شهر چشمه های بهشتی" شروع به کار کرده است، شناساندن و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های بی بدیل گردشگری زمستانی در سرعین، پایتخت آب های گرم معدنی ایران اعلام شده است.

استاندار اردبیل در آیین گشایش این جشنواره در خصوص اهمیت توسعه گردشگری زمستانی در استان مستعد اردبیل، گفته بود: همه مردم ایران اسلامی حق دارند از ویژگی های طبیعی شهر توریستی سرعین و رشته کوه های سبلان در استان اردبیل بهره مند شوند و برگزاری جشنواره زمستانی با شعار "لذت زمستانی در شهر چشمه های بهشتی" نیز در همین راستاست.

 

 

دکتر مجید خدابخش که علیرغم بارش سنگین برف در روز برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره، در این مراسم حضور داشت، در مصاحبه با خبرگزاری ها در این باره اظهار کرده بود:امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره هایی و آشنایی مردم به ویژه سرمایه گذاران، از ظرفیت های بی نظیر موجود در منطقه بهره برداری حداکثری صورت گیرد که در این راه دولت از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

گفتنی است؛ در مدت زمان برگزاری این جشنواره که 5 هفته به طول خواهد انجامید، علاوه بر ارائه تخفیف 30 الی 60 درصدی از سوی هتل ها، اقامتگاه ها، آبگرم ها و مراکز پذیرایی در سرعین، مسافران و گردشگران زمستانی می توانند با حضور در این منطقه از امکانات تعبیه شده در پیست اسکی آلوارس سرعین در دامنه های رشته کوه سبلان که از لحاظ وسعت بزرگترین پیست اسکی ایران محسوب می گردد، بهره مند شوند.

آیین افتتاحیه جشنواره گردشگری سرعین در حال و هوای کاملا زمستانی و برفی این شهر در حالی برگزار شده بود که جمع زیادی از هموطنان در آن شرکت کرده بودند و همچنین در این مراسم برنامه‌های مختلف نمایشی و موسیقی پخش شد و حضور نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش و رحیم شهریاری خواننده ترکی آذری در مراسم افتتاحیه نیز مورد استقبال حاضرین در جشنواره قرار گرفت.

 

نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش در افتتاحیه جشنواره زمستانی سرعین

 


لازم به ذکر است؛ پتانسیل های گردشگری زمستانی سرعین اردبیل از زمان آغاز به کار این جشنواره در کانون توجه علاقه مندان به تفریحات زمستانی قرار گرفته است، به طوری که بسیاری از شهروندان و مسافران در اغلب روزهای هفته و در روزهای تعطیل با حضور در محدوده برگزاری جشنواره زمستانی سرعین به خصوص در محل پیست اسکی آلوارس از فرصت ایجاد شده برای تفریحات زمستانی بهره می برند.


به گزارش "آرتاویل نیوز"، هرچند مسئولان امر همچون شهردار سرعین و رئیس سازمان میراث فرهنگی استان در زمان آغاز به کار جشنواره از آمادگی کامل این شهر برای میزبانی از علاقه مندان به تفریحات زمستانی خبر داده بودند، اما شهروندان و مسافران در مراجعه به محل در چند روز گذشته از برخی نارسایی ها نیز همچون عدم رفع کامل مشکلات جاده دسترسی به پیست اسکی آلوارس و نیز وضعیت نامناسب آسفالت معابر درون شهری سرعین ابراز گلایه کرده اند که امیدواریم مسئولین محترم با رفع مشکلات مذکور زمینه استفاده هرچه بهتر از فرصت های ایجاد شده برای گردشگران در جشنواره زمستانی سرعین را فراهم کنند.

 

لذت شنای زمستانی در آبگرم گاومیش گلی (گامیش گولی) سرعین


 

«گزارش تصویری مربوط به حضور علاقه مندان به ورزش های زمستانی در پیست اسکی آلوارس سرعین اردبیل، بزرگترین پیست اسکی ایران در روز جمعه 18 بهمن»

 

 





شاهکار خلقت از نگاه دوربین/

 

گزارش زیبای تصویری همکار و همشهری خوش ذوق و عزیزمان آقای کامل روحی (عکاس خبرگزاری فارس) از صعود کوهنوردان به کوه مقدس سبلان اردبیل، عروس کوه های جهان:

 

 

 

 

 

 

 


جلوه ای از شکوه نفس گیر طبیعت استان اردبیل/

دریاچه قله سبلان در ارتفاع 4811 متری

 

 

 

 

آسمان پرستاره قله سبلان استان اردبیل

 

 

مارال های مَه روی تپه ماهورهای مِه آلود فندقلو

 




اینجا رویاها نزدیک به واقعیت است و واقعیت های پیش روی تان همچون رویا

تجربه دلچسبی است همراه شدن با سونامی ابر و مه در دل تپه ماهورهایی که از افق طلایی گندم زار تا حجم انبوه و سبز بیشه زار گسترده شده باشد.

برای رسیدن به جنگل افسانه ای فندقلو؛ پس از عبور از تقاطع غیرهمسطح نمین به سمت شرق در 20 کیلومتری اتوبان اردبیل آستارا همچنان در میان پوستین نمناکی از ابر و مه پیش می روی، راهی که گویی آسمان در چند قدمی زمین است یا اینکه ابرها میلی به فاصله گرفتن از زمین ندارند؛ طوری که پشت بام خانه های روستایی این مسیر همه ردپای قطره های آسمانی را به یادگار دارند.

با پشت سر گذاشتن گندم زارهای طلایی، در همان حس کشاکش درک برای تفکیک رویا از واقعیت، در عرض چند دقیقه خود را در میان انبوهی از درختان و بوته زارهای سبز جنگل فندقلو می بینی، جنگلی که از گذشته تا کنون با دشت های وسیع و بی انتهای گل بابونه، میوه فندق و هوای همیشه مه آلودش شهرت داشته و با همه رمز و رازش مأمنی برای جویندگان آرامش واقعی بوده است.

 

اردبیل - نمین - سونامی ابرها بر فراز گندم زارهای طلایی در راه جنگل فندقلو


آنچه در نگاه اول طبیعت استان اردبیل را متمایز از طبیعت سایر نقاط کشور نشان می دهد؛ همان منحصربفرد بودن آن است، لذا یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد جنگل فندقلو که در حوزه شهرستان نمین و در 25 کیلومتری شرق مرکز استان اردبیل قرار دارد، وجود حیات وحش متنوع در این جنگل است؛ به خصوص در سالیان گذشته گونه های حیوانی از قبیل مارال و گوزن در این جنگل زندگی می کرده که بنا به دلایلی همچون شکار و سایر تهدیدها نسل آن منقرض شده و یا به مناطق و زیستگاه های دیگر کوچ کرده اند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با همکاری اداره کل منابع طبیعی این استان از مهر ماه سال 88 به منظور احیای نسل مارال های جنگل فندقلو، تعداد 10 رأس مارال در منطقه ای حفاظت شده به وسعت 7.5 هکتار رهاسازی کرده که در طول 4 سال گذشته بنا به مناسب بودن شرایط حیات مارال یا مرال در جنگل فندقلو؛ با افزایش زاد و ولد تعداد این مارال ها نیز افزایش داشته و طبق گفته مسئولان، قرار است منطقه حفاظت شده جهت رهاسازی و تکثیر مارال ها در این جنگل به 50 هکتار افزایش یابد.

 

جنگل فندقلو پس از پشت سر گذاشتن جاده های مه آلود نمایان می شود


هم اکنون و پس از موفقیت کامل طرح تکثیر و رهاسازی مارال در فندقلو، زندگی مارال ها به یکی از مهمترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری جنگل زیبای فندقلو تبدیل شده است؛ بطوری که سالانه هزاران مسافر مشتاق طبیعت و جویای آرامش با حضور در محل منطقه حفاظت شده علاوه بر استفاده از زیبایی ها و آرامش حاکم بر این جنگل خوش آب و هوا، خاطرات خوش و به یاد ماندنی را از زیستگاه مارال های مَه رویتپه ماهورهای مِه آلود جنگل فندقلو با خود به همراه می برند.

گوشه ای از زندگی مارال های جنگل فندقلو که توسط مدیریت وبلاگ اخبار اردبیل "آرتاویل نیوز"، به تصویر کشیده شده، تقدیم حضور مخاطبین عزیز وبلاگ می گردد:
زندگی مارال های جنگل فندقلو

مارال، جاذبه بی نظیر جنگل فندقلو نمین اردبیل

مارال ها و بچه مارال های جنگل فندقلوی نمین اردبیل

 

تماشای مارال فندقلو از نزدیک ترین فاصله ممکن

 

 


نوشته شده در پنج شنبه 93/7/24ساعت 12:46 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ