سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت

توصیه های آرایشی به خانم هایی که حساسیت بهاری دارند

توصیه های آرایشی به خانم هایی که حساسیت بهاری دارند
سال نو با ایجاد تمایل به تغییر ظاهری در خانم ها و همچنین خانه تکانی و تماس با مواد شوینده می تواند با بروز اگزما به خصوص بر روی دست ها همراه باشد

موعد فرارسیدن بهار ،افزایش شیوع اگزماهای پوستی را خبر می دهد. به خصوص اگزماهای پوستی در زنان به علت خانه تکانی و افزایش تماس با مواد شوینده و همچنین اعمال زیبایی پوست مثل برطرف کردن چروک صورت ،موی زائد و برطرف کردن لک ها افزایش می یابد .

سال نو با ایجاد تمایل به تغییر ظاهری در خانم ها و همچنین خانه تکانی و تماس با مواد شوینده می تواند با بروز اگزما به خصوص بر روی دست ها همراه باشد . در صورتی که اگزما فرم حاد داشته باشد با بروز تاول ،خارش و قرمزی پوست نمایان می شود ،در حالیکه در نوع مزمن ،پوست پوسته شدن ،ترک پوست و سوزش دیده می شود.

انواع اگزما
اگزما انواع مختلفی دارد و در بعضی از موارد ارث نقش مهمی دارد. خوشبختانه این بیماری مسری نیست و درمان آن نیز بستگی به شدت بیماری و میزان استعداد فرد دارد.زیرا افرادی که مستعد هستند و زمینه ژنتیکی دارند ،طول درمان بیشتری نیاز دارند . در حالیکه در افرادی که زمینه ارثی ندارند درمان با رعایت نکات بهداشتی 2 الی 3 هفته طول می کشد .

تشدید ضایعات اگزما با انجام چند فاکتور ساده قابل پیشگیری است . دستوراتی که می تواند از تشدید ضایعات بکاهد یا تعداد دفعات آن را کاهش دهد ،شامل :

1 -  به طور مکرر پوست را مرطوب کنید

2 - از تغییرات ناگهانی حرارت و رطوبت در محیط بپرهیزید .

3 - از تعریق یا گرمای بیش از حد پیشگیری کنید .

4 - استرس را کاهش دهید .

5 - از تماس بامواد ایجاد کننده خارش مثل ابریشم یا سایر محرک ها دور بمانید .

6 - از صابون های قوی و پاک کننده ها اجتناب کنید .

7 - از فاکتورهای آلرژن محیطی مثل زوائد حیوانات ،زباله ها . .. اجتناب کنید .

8 - غذاهایی که باعث تشدید ضایعات می شوند میل نکنید .

درمان اگزما
اولین قدم در درمان اگزما پیشگیری از خارش است .بهتر است از محلول ها یا کرم های موضعی جهت مرطوب کردن پوست استفاده کنید . این راه بسیار موثر است .خصوصا اگر پس از استحمام (درعرض 3 دقیقه پس از استحمام)انجام شود. استفاده از کمپرس سرد برروی ضایعات خارش دار باعث بهبودی خارش می شود . اگر شرایط موجود بدتر شد یا به طور رضایت بخشی برطرف نشد ،استفاده از کرم ها یا پمادهای کورتیکوستروئیدموضعی ضعیف بدون تجویز پزشک برای کاهش التهاب لازم است .

در شرایطی که استفاده از ترکیبات کورتیکوستروئیدقوی تر لازم است ،باید با تجویز پزشک استفاده شودچراکه عوارض جانبی دربردارد.

قدم بعدی در پیشگیری از اگزماهای پوستی استفاده از دستکش های نخی زیر دستکش پلاستیکی است،درواقع قطع تماس با مواد آلرژن .

درموارد تشدید ضایعات استفاده از کورتیکوستروئید خوراکی لازم است ولی قطع درمان خوراکی امکان تشدید دوباره ضایعات وجود دارد. پوستی که تحت تاثیر اگزما قرار دارد،ممکن است دچارعفونت شودکه در این مورد تجویز موضعی یا خوراکی آنتی بیوتیک لازم است . به علاوه در موارد خارش شدید،آنتی هیستامین خوراکی تجویز می شود . از جایی که خواب آلودگی عارضه شایع آنتی هیستامین ها است ،بهتر است این ترکیبات قبل از خواب مصرف شود و پس از مصرف این ترکیبات از رانندگی پرهیز شود . به طور کلی شیوع اگزماهای پوستی در فصل بهار5/1الی 2 برابر افزایش یابد که با رعایت اصول فوق می توان تا حد زیادی این بیماری را کنترل کرد.

موارد استفاده در درمان اگزما
اگر شما هم اگزما دارید خوب می دانید که برخی از لوازم آرایشی تحریک کننده پوست هستند و نباید در آرایش کردن از آنها استفاده کنید . ترکیبات برخی محصولات می تواند اگزمای شمارا تشدید کند و اما چه ترکیباتی باید عمل کرد:

1 - لانولین ،گلیسیرین و shea butter
شما ممکن است دو جین لوسیون یا شوینده در کمد حمام تان داشته باشید ولی ندانید چه چیزی باعث خارش و چه چیزی باعث نرمی پوستتان می شود . متخصصین توصیه می کنند به جای خرید شامپوهای بدن یا صابون و... تجاری مختلف به دنبال کرم هایی باشید که در ترکیب آن لانولین ،گلیسیرین و shea butter باشد چرا که این محصولات منجر به بهبود پوست و نرمی آن می شود .

2 - هیالورونیک اسید
باتوجه به این که هیچ درمان قطعی برای اگزما وجود ندارد . شما می توانید از محصولاتی استفاده کنید که دارای هیالورونیک اسید هستند . این ماده به طور طبیعی در بدن یافت می شود و منجر به جذب آب از اتمسفر اطراف پوست می شود . بنابراین کرم های حاوی هیالورونیک اسید پوست تان را نرم و مرطوب می کند .

3 - نیاسین
در صورتی که لکه های قرمز ناشی از اگزما بر روی صورت دارید و مجبورید برای پوشاندن آنها از چندین لایه کرم آرایشی استفاده کنید ،سعی کنید به جای آن از سرم یا کرم های حاوی نیاسین آمید که تحت عنوان ویتامین ب 6 نیز شناخته شده است ،استفاده کنید چرا که این محصولات منجر به کاهش قرمزی ناشی از اگزما به واسطه تقویت پوست می شود و حتی به عنوان پایه آرایش نیز ی توانید ازاین محصول استفاده کنید.


نوشته شده در یکشنبه 93/2/14ساعت 1:43 صبح توسط sareban نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ

 دانلود آهنگ - قیمت خودرو - قالب وبلاگ